Star 19, vem, da imam se cas za dobit punco, a to mi ne pomaga. Sem ful introvertiran. Ne druzim se s folkom ker so cudni, zadeti, pijani itd sosolci… ne najdem sorodne duse niti med kolegi.. kaj sele da bi nasel punco.
ali je kdo od vas introveriran paje vseen nasel punco?? Kakooo?
• ce
cebulka
Živjo,
ponavadi ne pišem odgovorov ali nasvetov, ampak tvoje sporočilo me je privabilo, predvsem ker bi se nekaj let nazaj precej našla v njem. Takrat sem namreč aktivno premlevala, ali sem izgubljeni primerek - tako v ljubezenskih kot prijateljskih odnosih (predvsem ker sem bila na prvi pogled bolj zadržana in - podobno, kot si zapisal ti - me ni čisto nič pritegnila scena pijančevanja in zabav).
Ker sem malo starejša od tebe, se mi zdi, da ti morda lahko malo popametujem :). Razumem, da se ti trenutno zdi, da bi moral biti bolj podoben drugim, bolj zgovoren, družaben, da morda nekaj počneš narobe in zato ni para zate. Toda verjemi, da ni tako. Na svetu nas je vse sorte ljudi in nekaterim paše bolj en tip ljudi, drugim bolj drug. Kot si že sam pri sebi ugotovil, tebi ne paše npr. pijana družba, morda tudi ljudje, ki se trudijo biti vključeni v družbo, samo zato, da imajo družbo - si predstavljam, da ti več pomenijo globlje vezi. Verjemi, da obstaja veliko takih ljudi. Če obiskuješ faks, je velika možnost, da jih boš našel tam, saj boste imeli podobna zanimanja. Podobno se je npr. zgodilo meni, sicer nisem dobila fanta, sem pa dobila odlične prijatelje, za katere bi se dalo reči, da so nekakšne moje sorodne duše. Prepričana sem, da boš tudi sam našel pot do takšnih ljudi. In kako do tega priti? Moje izkušnje so, da se moraš predvsem dobro počutiti v svoji koži. Da veš, kaj želiš. Da si odprt za družbo. Kadar si zadovoljen sam s seboj, si lahko naravno nasmejan in to privlači ljudi. Načeloma za stike ni potrebno veliko, ljudje smo veseli, če kdo načne pogovor, če nas pozdravi, se nam nasmehne, da kakšen kompliment. In obratno, če nekdo načne klepet s tabo, ni treba veliko, dovolj je, da si prijazen, poklepetaš, se odzoveš povabilu na kavo, torej ne zavračaš povabil k druženju. In z več ljudmi, kot si v interakciji, večja je možnost, da srečaš istomisleče.
Kdo ve, morda se med njimi skriva tudi kakšna punca, ki ji boš postal všeč :). Nasploh, po mojih opažanjih, obstajata dva načina, kako spoznati partnerja (ali prijatelja). Lahko sam zbereš pogum in se vržeš v bazen, spoznavaš ljudi, ogovoriš kakšno dekle, ki ti bo zanimiva. Lahko pa počakaš, da kdo pride do tebe - vendar moraš pri tem prevzeti odgovornost, da se boš morda še malo načakal :). Malo stereotipno je sicer, da punce nočejo prevzemati pobude, vendar poznam precej takšnih, ki so same pristopile do fantov, ki so jim bili všeč. Kljub temu se ti vsekakor splača premisliti, kaj pravzaprav tvegaš, če se odločiš aktivno pristopiti do osebe - morda malo osramočenosti, morda zavrnitev, morda pa tudi dobro prijateljstvo ali kaj več. Škoda je zamuditi priložnost spoznavanja samo zato, ker ti je malo nerodno. No, kar pa se tiče načinov, kako spoznati ljudi, jih je nešteto - poleg srečevanj na faksu se lahko udeležiš kakšnih interesnih dejavnosti, ki te zanimajo (nasvet: udeleži se jih, ker te stvar zanima, ne z namenom, da bi si našel punco :)), lahko poiščeš družbo tudi po spletu, se udeležiš raznega dogajanja v mestu/kraju (zabave, prireditve, bralni klub itd.), lahko koga ogovoriš na vlaku/avtobusu.
Za motivacijo: poznam veliko punc in fantov, ki so introvertni in so si našli partnerje. In sicer na prav zgornja dva načina - ali so ogovorili človeka, ki se jim je zdel zanimiv (ali pa jim pisali po socialnih omrežjih, pustili listek na mizi itd.) ali pa so bili ogovorjeni in povabljeni ven - in so povabilo sprejeli. Problem pravzaprav ni najti partnerja, problem je najti ustreznega partnerja zase. To pa se pogosto zgodi bolj po sreči, vsekakor pa imaš veliko več možnosti, da se to zgodi, če se ne zapiraš pred svetom, temveč srečuješ čim več ljudi.
Upam, da sem ti kakorkoli pomagala, in ti želim veliko sreče pri spoznavanju novih ljudi! Pri tem pa ne pozabi, da ni človeka, ki bi nas lahko (na dolgi rok) osrečeval, če sami nismo zadovoljni s seboj. Pametno je, da izkoristiš čas, dokler nisi v zvezi, in spoznaš samega sebe (kaj ti je všeč na sebi in kaj ne, kako biti čim boljša verzija sebe, kaj te privlači na ljudeh in kaj ne, v čem si dober, kaj lahko narediš dobrega za soljudi ...). Srečno :)!
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljen!
Cebulkin odgovor se mi zdi super in se z njim v veliki meri strinjam. Sama bi še posebej izpostavila nekaj stvari, ki se mi zdijo v tvojem primeru pomembne.
Pišeš, da se s sošolci ne družiš, ker se ti zdijo čudni in med njimi ne najdeš sorodne duše. Nisem prepričana, ali govoriš o sošolcih iz srednje šole ali s fakultete. Če končuješ srednjo šolo in se nameravaš vpisati na faks, je to lahko zate odlična priložnost, da zamenjaš okolje in spoznaš nove ljudi. Osebam, ki se ne počutijo vključene v družbo, včasih zelo pomaga prehod v novo okolje, kjer ne poznajo veliko ljudi in lahko "začnejo znova" - v smislu tega, kako vidijo sebe, kako se predstavljajo drugim, kako navezujejo stike z njimi itd.
V primeru, da si že zaključil srednjo šolo in že študiraš, pa vseeno med sošolci ne najdeš ljudi, ki bi ti ustrezali, pa seveda lahko nove ljudi spoznaš tudi na številne druge načine. Glede na to, da te zabave s popivanjem in substancami ne zanimajo preveč, se lahko namesto tega udeležiš kakega drugega dogodka, ki te zanima, ali pa se vključiš v kakšno prostočasno aktivnost, pri kateri boš sodeloval z drugimi. Kot je že omenila Cebulka, bolj kot se boš aktivno vključil v družbo in več ljudi kot boš spoznal, večja je verjetnost, da boš med njimi našel prijatelje in morda tudi punco.
Pri iskanju punce ti lahko pomagajo tudi socialna omrežja in različne "dating aplikacije" (verjamem, da jih sam poznaš bolje od mene). Če si urediš profil na način, ki bo dobro odražal to, kar si - tvoja zanimanja, želje itd. - obstaja precejšnja verjetnost, da boš spoznal punco, ki ti bo v marsičem podobna. Seveda je tudi tu potrebne precej samoiniciativnosti oz. pripravljenosti narediti prvi korak, je pa lahko to lažje, ker se počutiš manj izpostavljenega. V vsakem primeru ti svetujem, da se opogumiš in v primeru, da naletiš na zanimivo dekle (bodisi v živo ali na spletu), skušaš sam vzpostaviti stik z njo. Čakanje, da bodo drugi pristopili do tebe, pogosto ne obrodi sadov, hkrati pa s tem lahko zamudiš marsikatero priložnost za spoznavanje osebe, ki se tebi zdi zanimiva.
Za konec pa bi tudi sama izpostavila pomen tega, da spoznaš in sprejmeš samega sebe takšnega, kot si. Morda je tvoja introvertnost lastnost, ki ti pri sebi ni všeč in te v marsičem omejuje, vendar ima tudi pozitivne plati. Introvertni ljudje, ki veliko časa namenijo razmisleku o sebi, se bolje poznajo in vedo, kaj jim ustreza in kaj ne. Čeprav to lahko pomeni, da se ne potrudijo bolje spoznati ljudi, ki jim na prvo žogo niso všeč, pa so po navadi zmožni tvorjenja globokih vezi s tistimi, ki jim ustrezajo. Če dobro poznaš samega sebe in veš, kaj ti je všeč, kaj te zanima, v čem si dober in kaj lahko nudiš drugim, se to odraža tudi v tvojem vedenju in odnosu do drugih. Zato ti svetujem, da svojo sposobnost spoznavanja sebe obrneš sebi v prid in jo uporabiš za dvig samozavesti, kar ti bo koristilo tudi pri navezovanju stikov z drugimi.
Pa samo še čisto zadnji nasvet: morda ti bo pri spoznavanju novih ljudi koristilo, da nekoliko znižaš svoja pričakovanja in se tega ne lotiš z mislijo "moram najti sorodno dušo", ampak bolj v smislu "želim spoznati nove zanimive ljudi". Na ta način boš malo zmanjšal pritisk, da se nekaj "mora" zgoditi, posledično pa boš bolj odprt za spoznavanje različnih ljudi. Kot že omenjeno, več ljudi kot spoznaš, bolj verjetno boš med njimi našel "sorodne duše".
Želim ti veliko sreče, poguma in zaupanja vase!
Anja Rakovec, dipl. psihologinja (un)