Pozdravljeni
trenutno še čakam rezultate ali sem bila sprejeta na maturitetni tečaj ali ne ampak to danes ni moj problem. Osebno me je strah tečaja, ker pač ne poznam teh profesorjev, čisto novi ljudje bodo tam, strah me je če me bo kdaj profesor poklical da odgovorim na kako vprašanje ali pa kaj in ne bom znala pravilno odgovoriti. Vem da mi matematika ne gre najbolje in to je edini predmet ki me skrbi na maturi. Vedno sem imela do sedaj matematiko 2/3 ali pa redko 4 in me zanima ali mi bo matematika res težka na tem tečaju. Na moji prejšnji šoli nismo ravno uspeli predelati ogromno snovi plus kar nekaj je je ki se je na poklicnih šolah sploh ne obravnava.
Uglavnem pa ja strah me je kako bo to vse potekalo, kljub temu se veselim spoznati nove ljudi in upam na najboljše.
Kako naj premagam ta strah? Ali bi mogla že pred tečajem začeti ponavljati snov in to? ali bo ta tečaj res potekal izredno hitro? ker nekateri pravijo da tudi tam ne uspeš predelati vse snovi pri matematiki in to.
Hvala vsakemu ki bo odgovoril
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da te skrbi, kako bo na maturitetnem tečaju. Poudarjaš tudi, da ti matematika ne gre najbolje in da je to predmet, ki te najbolj skrbi, saj na tvoji prejšnji šoli niste uspeli predelati ogromno snovi. Poleg tega te je strah, kako bo vse potekalo, a se hkrati veseliš novih izkušenj.
Najprej naj ti povem, da je povsem normalno, da občutiš strah in negotovost pred nečim novim. Ko se znajdemo v neznanem okolju, kjer ne poznamo ne ljudi in ne poteka dela, se lahko pojavi tesnoba. A ravno to je lahko priložnost, da pridobiš nove izkušnje
Profesorji na maturitetnem tečaju so navajeni, da pridejo dijaki iz različnih šol, z različnim predznanjem, in večinoma skušajo snov razlagati na način, ki je razumljiv širši skupini. Če ti matematika že zdaj povzroča skrbi, je dobra ideja, da ponoviš osnovne stvari, ki jih že poznaš. Ne zato, da bi bila popolnoma pripravljena, ampak da boš imela več samozavesti in boš lažje sledila novim razlagam.
Kar se tiče hitrosti tečaja je res, da poskušajo učitelji predelati veliko snovi v kratkem času, zato se tempo lahko zdi hiter. A to ne pomeni, da če česa ne boš razumela, da ne boš imela priložnosti vprašati za dodatna pojasnila. Prav tako verjemi, da nisi edina, ki ima kakšne nejasnosti. S tem se soočamo vsi.
Tvoj strah pred profesorji in novimi ljudmi bo najverjetneje sčasoma popustil. Veliko dijakov se počuti podobno, ko pridejo v novo okolje. Če boš odprta za spoznavanje, se bo hitro našel kdo, s komer se boš ujela, in tudi to ti bo dalo več občutka varnosti.
Tvoj strah je razumljiv, a ni nepremagljiv. Svetujem ti, da začneš s ponovitvami matematike, da si dvigneš samozavest, na tečaju pa bodi pripravljena vprašati, ko ti kaj ne bo jasno. Ne pričakuj od sebe, da boš znala vse, saj tudi drugi ne bodo. Osredotoči se na to, da se učiš, da sproti nadoknadiš, in da postopoma postaneš bolj samozavestna.
Če potrebuješ še kakšno pomoč, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro in čim lepši izid glede maturitetnega tečaja!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja
st
strah
Najlepša hvala da ste si vzeli čas da ste mi odgovorili!