Pozdravljeni,
sem dijakinja srednje zdravstvene šole in ravno končujem drugi letnik. Naprej sem se želela vpisati na gimnazijo vendar mi starši žal niso dovolili in ker želim nadaljevati študij na univerzi je potrebna splošna matura ki pa jo lahko zdaj pridobim le z maturitetnim tečajem. Zanima me če se ocene ki jih dijak pridobi na maturitetnem tečaju štejeju pri vpisu na univerze ali fakultete podobno kot uspešnost 3 in 4 letnika gimnazije.
Že v naprej se iskreno zahvaljujem za odgovor.
• Ni
Nisem
Zdi se mi da ne, da samo matura? Nisem 100% in vprašaj se svetovalca.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
maturitetni tečaj je enoletni program, ki je namenjen kandidatom, ki so si pridobili srednjo poklicno ali srednjo strokovno izobrazbo; ki so končali tretji letnik gimnazije in prekinili izobraževanje najmanj za eno leto ter tistim, ki so končali zasebni program gimnazije s priznanim statusom javno-veljavnega programa po sklepu pristojnega strokovnega sveta, da zagotavlja minimalna znanja za uspešen zaključek izobraževanja in niso končali izobraževanja, so pa zaključili osnovnošolsko izobraževanje in uspešno opravili preizkus znanja na ravni tretjega letnika gimnazije iz obveznih in izbirnih predmetov splošne mature v skladu z zakonom, ki ureja maturo.
Po uspešnem zaključku tečaja lahko kandidati opravljajo splošno maturo, ki je ključna za vpis na univerzitetne programe. Za vpis na fakulteto se običajno upošteva uspeh na splošni maturi (obvezni in izbirni predmeti), splošni uspeh v 3. in 4. letniku gimnazije (če je kandidat obiskoval gimnazijo) ter dodatne točke (npr. za posebne dosežke ali preizkuse znanja, odvisno od fakultete).
Kandidati, ki opravijo maturitetni tečaj, seveda ne predložijo ocen 3. in 4. letnika gimnazije, saj teh letnikov niso zaključili. Namesto tega se pri vpisu na fakulteto upošteva: splošni uspeh splošne mature, ki jo opravijo po tečaju, tudi uspeh pri določenih predmetih na maturi, ki jih fakulteta posebej določi (npr. MAT, SLO), posebna merila fakultet, ki lahko vključujejo dodatne preizkuse ali pogoje. Torej je pomembno, da, če imaš vsaj približno izoblikovane študijske cilje, da pridobiš informacije na fakulteti, kamor bi želela. Predlagam, da jih kar pokličeš ter kar pri njih pridobiš informacije, kakšne kriterije bodo, v primeru omejitve vpisa, upoštevali pri osebi, ki je opravila maturitetni tečaj.
Torej kar pogumno pokliči v referat fakultete, kamor načrtuješ nadaljevati svojo izobraževalno pot.
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• ma
maturitetni tečaj
Živjo mene pa zanima na kakšen način lahko pridobiš ocene na maturitetnem tečaju. Ali imaš dejanske teste in ustne ocene ali kako drugače? In pa koliko ocen povprečno pridobiš tam?
lep pozdrav
• Ni
Nisem
Nisem 100% ampak se mi zdi da imaš dejanske teste in spraševanja in seminarske naloge kot v redni šoli. Po mojem dobiš približno toliko ocen kot jih dobijo v 4.letniku gimnazije ker maturitetni tečaj je kot 4.letnik gimnazije. Samo da imaš samo tistih 5 predmetov  na maturitetnem tečaju ki jih na maturi misliš imeti.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
predlagam ti, da se z vprašanji obrneš na tisto šolo, ki v tvojem okolju izvaja maturitetni tečaj in informacije pridobiš pri njih.
Program maturitetni tečaj je enoletni program in omogoča pripravo na maturo. Poteka v obliki rednega pouka vse šolsko leto od oktobra do konca maja. Dijaki, ki se izobražuje po programu enoletnega maturitetnega tečaja, se k opravljanju mature prijavijo  v rokih in na enak način kot ostali dijaki v četrtem letniku gimnazije. Pouk je obvezen in poteka v dopoldanskem času. Za dijake maturitetnega tečaja veljajo enaka šolska pravila kot za ostale dijake. Kandidati, ki uspešno končajo izobraževanje po tem programu, lahko pristopijo k splošni maturi. Tečaj je brezplačen. Imaš obvezne (SLO, MAT, ANG) in izbirne predmete.
Drago dekle, predlagam ti, da na spletni strani šole, kjer bi se želela vpisati v maturitetni tečaj, pobrskaš in pridobiš osnovne informacije, potem pa kar pogumno pokliči na šolo in jim postavi vsa vprašanja, ki te zanimajo. Predlagam ti, da si jih pred klicem zapišeš na listek, da ne boš na kakšno pozabila.
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja