Zdravo,
jaz tudi razmišljam v maturitetnem tečaju in sem prav tako opravila 3letno. Zdaj pa nevem ali je bolj pametno iti +2 ali maturitetni tečaj, ker mi ni več v neko veselje ista smer in imamo tudi družinsko podjetje istega področja.
Razmišljala sem tudi če se lahko vpišem v kateri 4letni program v 3.letnik samo nevem če je to kaj smiselno.
Pripravljena sem se vse naučiti samo nevem kako bom ostajala motivirana in dosledna.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
Če prav razumem, končuješ 3. letni program in bi rada pridobila tudi maturo. Možnosti, ki jih vidiš so nadaljevanje šole na +2 programu, opravljanje maturitetnega tečaja ali pa prepis na 4-letno srednjo šolo.
Če razčleniva te možnosti je stvar takšna. Iz tvojega zapisa sklepam, da si 3-letno šolo že končala. Prepis na 4-letno srednjo šolo torej ni možen, če si šolanje na 3-letni šoli že zaključila. Smiselni možnosti sta nadaljevanje šolanja na +2 programu ali pa opravljanje maturitetnega tečaja. Kaj od tega izbrati? To je odvisno od tvoje motivacije in želj glede študija oziroma nadaljnjega dela. S +2 programom boš pridobila poklic in opravljala poklicno maturo. Poklicna matura ti omogoča tudi študiranje na visokošolskih študijskih programih. Če se odločiš za opravljanje maturitetnega tečaja pa boš pridobila splošno maturo, ki ti omogoči vstop na vse študijske programe (tudi univerzitetne). Hkrati se moraš zavedati, da je maturitetni tečaj precej velik zalogaj. Priprave na splošno maturo za gimnazijce potekajo praktično vsa štiri leta šolanja. Na maturitetnem tečaju je treba predelati vso to snov v enem letu. Potrebna sta motivacija in jasen cilj. Rada bi te opozorila še na to, da se te dve možnosti zate med seboj ne izključujeta. Lahko se še dve leti izobražuješ in se pred poklicno maturo odločiš za maturitetni tečaj. Se ti pa maturitetni tečaj izplača v kolikor bi vedela, da se želiš vpisati v univerzitetni študij, kamor je vpis možen samo s splošno maturo.
Želim ti lepe počitnice in da se pravilno odločiš pri izbiri svoje poklicne poti.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije