Sem v 4. letniku gimnazije in bliže se trenutek ko se bomo začeli pripravljati na maturantski ples. Vedno sem se tega veselila, ko sem bila mlajša , sedaj mi je pa grozno. Nimam soplesalca pa tudi sem prepričana da me nihče ne bo vprašal. Moja ideja je bila da sploh ne plešem ampak samo grem na maturantski ples vendar se mojim staršem to zdi čudno in nenavadno. Ali grem in plešem ali pa naj sploh ne grem. Ne vem kaj nej naredim. Sploh ne vem kako to deluje če nimaš vnaprej določenega plesalca, ali ti ga na plesnih oni dajo ali je to čisto tvoj problem. Res nočem izpasti kot nek luzar ki ga nihče noče. Ali je bolje da sploh ne grem? Ali je čudno če grem in ne plešem?
Ar
Arči
Na mojem maturantskem plesu je šola, ki je organizirala ples našla plesalkam brez soplesalca fanta, ki je plesal z njo in obratno.
Svetujem, da pokličeš šolo, ki organizira tečaj plesa in vprašaš. Z veseljem ti bodo odgovorili.
Razmišljaš, da sploh ne bi šla na maturantski ples. Moje mnenje je, da je to vendarle dogodek, zate in starše, ki se zgodi enkrat v življenju, zato le idi na ples. Kaj pa če bi našla soplesalca iz svoje domače okolice. Saj ni nujno, da je soplesalec tudi sošolec. Verjetno je lahko to tvoj brat, fant, bratranec ali dober prijatelj. Saj ni pretirano težko najti fanta za ples, veš, tudi med njimi se najdejo takšni, ki imajo iste probleme kot ti.
Vzemi v roke mobilnik, pa pokliči malo okrog. Od srca ti želim, da bi ti uspelo. Pa sporoči, ko najdeš soplesalca.
Jt
Jti
Jelahko fant s katerim plešeš izven šole?
Ar
Arči
Jelahko fant s katerim plešeš izven šole?
Ko smo imeli maturantski ples ni bil pogoj, da je soplesalec iz istega razreda, šole.
Veliko deklet je imelo za soplesalca fanta, ki sploh ni bil iz iste šole, ali je bil starejši. Ne spominjam pa se več kako je bilo kasneje. Ali je takšen soplesalec sedel pri mizi soplesalke, ali si je sam plačal večerjo ali mu je večerjo plačala soplesalka, bodo vedeli povedati tisti, ki so imeli maturantski ples pred kratkim.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Sliši se, kot da v sebi nosiš veliko mešanih občutkov glede maturantskega plesa. Po eni strani si si ga kot mlajša predstavljala kot nekaj lepega in posebnega, zdaj pa se soočaš z nelagodjem in strahom, ker nimaš soplesalca in te skrbi, da bi izpadla nezaželena ali izključena. Ta občutek pritiska in negotovosti je povsem razumljiv, saj je maturantski ples pogosto prikazan kot zelo pomemben dogodek, kjer naj bi vse potekalo »po pravilih«.
Pomembno je vedeti, da v tem nisi sama, saj veliko dijakov nima vnaprej določenega para. Običajno šole to rešujejo na različne načine. Na primer, Arči je zgoraj napisala, da so na njenem maturantskem plesu organizatorji poskrbeli, da so se pari sestavili. Ko imamo več informacij, se naši strahovi pogosto zmanjšajo. Zato te spodbujam, da na svoji šoli povprašaš nekoga, ki ti lahko natančno razloži, kako to pri vas poteka. Torej, ali res moraš imeti soplesalca vnaprej, ali ti ga lahko dodelijo, ali pa je povsem v redu, da prideš in ne plešeš, ali pa obstaja še kakšna druga rešitev? Zagotovo nisi edina, ki se trenutno to sprašuje. Koristen bi bil tudi pogovor s sošolkami, saj se morda počutijo podobno ali pa imajo že kakšne informacije, ki bi te lahko pomirile.
Prav tako bi ti priporočila, da se udeležiš plesnih vaj, vsaj začetnih. Tam boš zagotovo dobila občutek kako stvar poteka, izvedela boš več o tem kako se pari oblikujejo in imela priložnost spoznati, da se marsikaj sproti dogovarja in prilagaja. Na začetnih vajah se pogosto usklajuje, kdo bo s kom plesal, dopolnjujejo se pari in sestavljajo četvorke. Prav tam se pogosto izkaže, da nihče ni »odveč« in da se vedno najde rešitev.
Dobro je spomniti se, da je maturantski ples dogodek, ki je namenjen praznovanju konca srednje šole in druženju, ne samo plesu. Veliko dijakov gre predvsem zaradi družbe, glasbe, obleke, fotografij in spominov, ples pa je samo en del večera. Če bi se odločila, da greš, lahko uživaš v vseh drugih trenutkih, tudi če ne boš ves čas na plesišču. Kaj pa, če bi si dovolila iti predvsem zaradi izkušnje in vzdušja, ne nujno zaradi plesa? Morda bi s tem zmanjšala pritisk, da mora vse potekati popolno.
Kar pogumno naprej!
Lepo te pozdravljam,
Jana Slaviček, dipl. psihologinja (UN)Citiraj