Pozdravljeni
Enostavno sem si rekla, da Vam moram pisat, saj moram dat use svoje trenutne obcutke ven iz sebe. Stara sem 18 in hodim v tretji letnik, kar trenutno pomeni samo eno - Maturantski izlet. Sama se zanj nisem odločila, iskreno nevem zakaj, brez kakrsnegakoli razloga. Imam starejsega brata ter starejso sestro, katera sta na izlet sla. Tudi doma bi mi dovolili ce bi se za maturantski izlet odlocila, v bistvu me pri tem ni nihce zaviral ali omejeval. Mi je pa trenutno zelo žal in to svojo odločitev, da ne grem močno obžalujem. Zdi se mi kot da sem zapravila svojo mladost. Tudi zdaj ko gledam kako se imajo vsi super in kako uživajo, pa so šele na samem začetku izleta. Tako zelo se počutim bedno, res imam občutek da vse zamujam, da je šla vsa ta mladost kar na hitro mimo mene. Tudi ko pogledam, ubistvu je to res nek mejnik, nekaj posebnega. Naslednje leto je matura, kar pomeni veliko učenja potem pa že faks ali služba. Jaz pa odkar sem v srednji šoli, nimam ne veliko prijateljev, nimam fanta in dejansko se mi nič ne dogaja. Ob tem pa dobim tudi občutek krivde, saj se zavedam da sem si zato, da nisem šla na maturantski izlet kriva popolnoma sama, nekateri pa res nemorajo ali pa nesmejo iti zaradi vecih drugih dejavnikov, kot je naprimer slabo financno stanje starsev. Počutim se slabo, grozno. Kakorkoli se to smešno sliši, občutek imam, da sem že stara in da dejansko nisem izkusila te prave mladosti.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš da obžaluješ odločitev glede maturantskega izleta. Zdi se ti, da gre mladost mimo tebe in da si starejša kot dejansko si.
Maturantski izlet je ena izmed prelomnic tega obdobja kot sama praviš. Ampak ni pa pogoj. Če resnično spoznaš, da ti do izleta ni, ni s tem nič narobe. Morda res ni zate. A kot praviš, sama to odločitev obžaluješ.
Včasih se nam zdi, da določene stvari ne potrebujemo, popravljam se - ne stvari ampak izkušnje, doživetja. Zato ker se nam morda ne da, ker se nam že tako nič ne dogaja in tudi to ne bi bilo nič posebnega, ker se morda ustrašimo in priložnost raje izpustimo. A ko priložnost mine spoznamo, da pa bi morda sama izkušnja bila koristna za nas. Pa ne zaradi objav na socialnih omrežjih drugih ljudi, ki velikokrat ne prikazujejo resnične izkušnje ali pa vsaj ne v celoti tega kar posameznik doživlja. Ampak ker čutimo, da bi bila sama izkušnja dobra za nas. Včasih je dobro, da ozavestimo občutek, ko imamo premisleke in se pripravimo do tega, da vseeno naredimo prvi korak in gremo v akcijo. Tudi če se izkaže, da je bila izkušnja neprijetna. Če stvari ne izkusimo ne spoznamo nič novega o sebi. In to je prazno življenje! Po mojem mnenju je namen življenja ravno to, da se razvijamo, rastemo. A to lahko počnemo le preko doživetij tekom katerih spoznavamo sebe. Kaj nam je všeč, kaj ne, kaj imamo radi, česa ne, kako se vedemo v določeni situaciji, kako se počutimo v določeni situaciji. To so zelo pomembne izkušnje, ki nas oblikujejo. To ne pomeni da moraš ves čas nekaj doživljati, početi, hoditi okrog, potovati itd. Ampak da življenje živiš tako kot čutiš, tako kot je tebi všeč. A nekaj zagotovo počneš, tudi če je to le sedenje v travi in poslušanje ptičjega petja. Če ti to daje smisel, te podpira v življenju je to del tebe. Zagotovo pa življenje izgubljamo s preživljam časa pred različnimi ekrani. Če boš v dvomih kaj je dobro zate, se ozri na svoje občutke. Kako se počutiš, ko nekaj počneš? Kaj ti pravi telo? Se dobro počutiš ali si slabe volje, nič se ti ne da, najraje bi samo jedla itd. ? Če čutiš, da si obstala, potem zelo verjento si. A nič hudega, vedno je pravi čas, da nekaj spremeniš. Samo odločiti se moraš. In glede na tvoj opis bi rekla, da se začenjaš zavedati, da ti dosedanji način življenja ne ustreza več in si želiš spremembe.
Kar se tiče maturantskega izleta zdaj ne moreš nič več narediti, zato je koristno da se s tem ne obremenjuješ. Res je bila to tvoja odločitev, to odgovornost sprejmi in pojdi dalje. Pozorna bodi na nove priložnosti, ki ti pridejo naproti. Naredi prvi korak in doživi nekaj, čuti nekaj. Preizkusi kaj novega, bodi odprta in navezuj stike. Sprva bo morda bolj nerodno, a z vsako izkušnjo boš bolj spretna in pogumna. Življenje še ni zamujeno, si še mlada in pred tabo je veliko časa. Je pa od tebe odvisno kako boš življenje vodila. Ti usmerjaš svoje življenje, zato ga naslikaj tako kot si želiš ;)
Želim ti vse dobro,
Urška Koštomaj, mag. psihologije