Pozdravljeni.
Obiskujem 3. letnik gimanzije in imam težavo glede maturantske ekskurije.
Na začetku, ko smo se prijavljali, sem bila takoj za, da grem, in sem se veselila. Zdaj pa vse bolj razmišljam, da bi se odjavila. Vsega skupj me mineva. Na ekskurzijo pa gremo v Grčijo (tja z ladjo, nazaj pa z letalom).
Strah me je poti, saj imam težave s slabostjo, in ne vem, kako bo to na ladji, tam po Grčiji, ko se bomo kam peljali z avtobusom, in na letalu. Ker je ta potovalna slabost res mučenje.
Drugi razlog je, da mi bodo šli tam verjetno vsi na živce, ko se ga bodo napili in delali nemir ...
Poleg tega pa obožujem bit doma (posebno zadnji teden p. počitnic).
Ne vem pa tudi, kako je z vračilom denarja, saj je ati plačal že dva obroka?
Ne vem, kaj naj naredim - prosim, svetujte mi.
Hvala in lep pozdrav.
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem tvojo zaskrbljenost glede maturantske ekskurzije. Takšna potovanja zahtevajo veliko mero samostojnosti in lahko prinašajo številne izzive, še posebej, če si nagnjena k potovalni slabosti in ceniš svoj mir doma.
Obstajajo različni načini za obvladovanje potovalne slabosti, kot so zdravila proti slabosti, ki so na voljo brez recepta, ali alternativne metode, kot so zapestnice proti slabosti. Morda bi bilo koristno, da jih pred odhodom nekaj preizkusiš in ugotoviš, kaj ti najbolj ustreza. Glede potovalne slabosti lahko obvestiš tudi vaše spremljevalce, ki ti bodo poskušali karseda olajšati potovanje.
Povsem razumljiva je skrb, da ti bodo sošolci na ekskurziji morda šli na živce. Kljub temu pa bo obstajala vsaj kakšna možnost, da najdeš trenutek zase in se umakneš od skupine, ko potrebuješ mir. Morda je dobro, da se ob tem spomniš, da so tovrstne ekskurzije priložnost za ustvarjanje novih spominov in izkušenj, ki jih morda ne bi želela zamuditi.
V kolikor se odločiš, da na ekskurzijo ne želiš iti, pa bi bilo glede vračila denarja najbolje, da se obrneš na organizatorja potovanja in povprašaš o možnostih. Različne organizacije imajo različne politike vračil, zato je pomembno, da pridobiš te informacije čim prej.
Na koncu je odločitev, ali boš šla na ekskurzijo ali ne, povsem tvoja. Pomembno je, da pretehtaš vse morebitne pluse in minuse ter se odločiš na podlagi tega, kar čutiš, da je najbolje zate. Če se odločiš, da ne boš šla, je to povsem v redu in je tvojo odločitev treba spoštovati. Če pa se odločiš iti, pa ti lahko ta izkušnja prinese veliko lepih spominov.
Upam, da sem ti s tem odgovorom vsaj malo pomagala pri tvoji odločitvi.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije