v soboto je splošna matura iz angleščine. mene je zelo strah. ker mi angleščina ne gre, se namaturo intenzivno pripravljam že pol leta. zdnjih 14 dni mi gre reševanje starih maturutetnih pol zelo slabo (komaj zberem polovico možnih točk). popolnoma sem obupana, ker sem prepričana da mature ne bom opravila. naj omenim, da z ostalimi predmeti nimam težav, z angleščino pa imam ogromne (pač naravolovc sem). nimam ideje kako bi se motivirala. poleg tega se mi zdi, da so naloge pri anglrščnini veliko bolj težke kot cca 5 let nazaj. res ne vem kaj naj naredim
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Pišeš, da imaš težave z učenjem angleščine in pripravo na opravljanje tega predmeta na maturi, ki te čaka v soboto. Čeprav se na to pripravljaš že pol leta, te je strah, da predmeta ne bi opravila. Pri ostalih predmetih nimaš težav, skrbi te le preizkus iz angleščine.
Glede na to, da se na maturitetni preizkus iz angleščine pripravljaš že kar nekaj časa, verjamem, da si v tem času uspela pridobiti veliko znanja in vpogleda v to, kako je preizkus iz tega predmeta sestavljen. Verjamem, da znaš več, kot si misliš, in tudi več, kot v zadnjih dveh tednih kaže tvoja uspešnost pri reševanju starih maturitetnih pol. Morda ti gre v zadnjem času reševanje teh slabše zato, ker je preizkus vedno bližje in imaš tako vedno več treme. Za uspešno reševanje nalog in spopadanje z izzivi je najbolj optimalna "srednja" mera stresa, tj. takšna, ki nas motivira, a obenem ne spravlja v paniko. Zato ti svetujem, da se poskušaš v naslednjih dneh do preizkusa poleg učenja in priprave vsak dan sproščati, da pri sebi znižaš nivo stresa. Sproščaš se lahko na različne načine, npr. z ukvarjanjem s kakšno aktivnostjo, ki jo imaš rada, poslušanjem glasbe, ogledom filma, telovadbo ali izvajanjem kakšne sprostitvene tehnike. Morda boš pomislila, da sedaj res nimaš časa za takšne aktivnosti in bi se raje posvetila učenju, toda verjemi, da se boš lažje motivirala za učenje in tudi učinkoviteje učila, če boš bolj sproščena. Če bi želela preizkusiti kakšno tehniko sproščanja, lahko tule najdeš nekaj zvočnih posnetkov, preko katerih lahko spoznaš nekatere izmed njih (npr. posnetka Trebušno dihanje in Usmerjanje pozornosti na dihanje). Več različnih tehnik pa lahko najdeš na tej povezavi. Takšne tehnike so dokazano učinkovite pri zmanjševanju napetosti in negativnih občutij v stresnih situacijah, priporočljivo pa je, da preizkusimo več različnih tehnik, saj nam lahko nekatere ustrezajo bolj, druge manj. Ko najdemo tehniko, ki nam ustreza, pa jo poskušamo izvajati redno, saj tako skrbimo za sprotno zniževanje doživetega stresa, da se nam ta ne "nakopiči".
Verjamem, da bodo naslednji dnevi zate (kljub sproščanju) stresni in neprijetni, želim pa ti, da bi verjela vase in uspela svoje negativne misli (npr. misel, da ti angleščina res ne gre in je ne boš naredila) preoblikovati v bolj pozitivne oz. realistične (npr. v smeri, da si se na ta preizkus veliko pripravljala in veš, kaj lahko od njega pričakuješ). V primeru, da ti v tem roku preizkusa vseeno ne bi uspelo opraviti, pa lahko brezplačno spet poskusiš v naslednjem. Vsekakor stvar še ni izgubljena in držim pesti, da se izide tebi v prid.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije
• en
enako
Hej,
očitno nas je več takih haha, jaz tudi bolj kot delam vaje slabše mi gre.
Mogoče se pa probej bolj za ustni pripravit, to zdej jaz delam.