Živjo,
letos me čaka poklicna matura, in res me skrbi da ne bom naredila strokovnega predmeta, ki je gospodarstvo. Slišala sem tudi že za te spletne strani kot so e-matura in to ampak koliko ti to pomaga pri poklicni maturi. Res nevem kako se lotiti učenja gospodarstva. Vsa leta srednje je bil to zame najhujši predmet.
Poleg gospodarstva imam tudi slovenščino, ki me ne skrbi spet toliko, najbolj me skrbi spis. Tu vem, da moram samo čim več pol rešiti.
Potem sem si izbrala angleščino, ki me ne skrbi čisto nič. Vedno mi je angleščina zelo ležala in verjamem, da mi bo šla dobro. Ampak moram tudi tu rešiti čim več pol.
Ker si želim vpisati smer razredni pouk, ki zahteva splošno maturo moram opraviti maturitetni tečaj. In sedaj me zanima če je to res spet tako zelo težko. Slišala sem prijateljico iz gimnazije kjer se opravlja ta tečaj in je rekla, da jih veliko ne naredi zaradi česa me vse skupaj skrbi še bolj. Kaj če tudi jaz ne naredim.
Potem pa ona ni bila sigurna če res tam ni ocen in me zanima tudi to.
Meni nikoli ni šla matematika res najbolje od rok in me od vseh predmetov prav ta skrbi najbolj.
Torej ja mene zanima kako se najbolj učinkovito učiti za poklicno maturo ter potem tudi za maturitetni tečaj oz. splošno maturo.
hvala
Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najboljše je, da se začneš učiti čimprej, saj je snov zelo obsežna. Sploh predmete, ki te skrbijo in so nekoliko težji. Naredi si načrt kaj se boš kateri dan učila in se tega potem tudi drži. Če še nisi, ugotovi kakšen način učenja ti najbolj ustreza. Ali si rada ponavljaš na glas? Rada hodiš med učenjem? Si rada delaš zapiske, miselne vzorce? Morda ti bo ustrezalo tudi učenje v skupini, potem se lahko povežeš s sošolci in se naučite skupaj. Pomaga tudi, če rešuješ pole prejšnjih matur, tako dobiš malo občutek, kako izgledajo vprašanja. Prav tako preveri, če imaš vso snov, če ti kaj manjka si poišči zapiske.
Pri spisu je pomembno, da si prebrala dela, ki jih imate in da razumeš za kaj se gre. Prepričana sem, da jih tudi podrobneje obdelujete pri pouku.
Maturitetni tečaj pa traja eno leto in se lahko izvaja v obliki rednega pouka ali v celoletni organizaciji v tečajni obliki (strnjen pouk posameznih predmetov). Dijak je opravil maturitetni tečaj, ko je pozitivno ocenjen pri vseh predmetih in je opravil obveznosti (pouk, vaje, seminarske naloge) določene s programom in s predmetnimi izpitnimi katalogi. Z uspešno opravljenim maturitetnim tečajem se pridobi pravica do opravljanja mature. Tukaj pa ti za uspešno opravljeno maturo svetujem, da redno hodiš na pouk, sodeluješ, si delaš zapiske in pa da se učiš sproti (vsak dan doma ponoviš kar ste se učili).
Vse dobro ti želim.
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike