živijo,
zadnje case sem v dilemi kaj naj naredim. Sem dijakinja 3.letnika gimnazije. Zaradi tega ker v programu nimamo naravoslovnega predmeta (kemije sploh ne, fiziko in biologijo samo prvi dve leti) in tudi za višjo raven tujega jezika in matematike ne učijo delam snov sama in menim, da ne bom v 1 letu tega naredila dovolj dobro da bi maturo opravila z dovolj točkami za vpis na faks. Rada bi se vpisala na medicino. Kar me zanima je, ali tudi če opravim splošno maturo in nisem zadovoljena z rezultatom, jo lahko zvišujem leto po tem? Ali lahko zvišujem samo določen predmet, ali moram čisto vse predmete? Ali lahko ta čas obiskujem drugo fakulteto in se po izboljšani maturi prepišem na medicino ali to ne gre?
Res hvala če mi uspe kdo odgovoriti na vsa ta vprašanja.
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš, da se soočaš z zelo pomembno življenjsko dilemo. Pred tabo so najpomembnejši preizkusi srednješolskega izobraževanja, katerih rezultati bodo vplivali na tvojo poklicno pot. V vezi s splošno maturo in nadaljnjim izobraževanjem imaš kar nekaj vprašanj, na katera si želiš ustreznih odgovorov. Začniva kar na začetku:
1. Pravilnik o splošni maturi določa tudi, da "Izpit iz posameznega predmeta splošne mature lahko v skladu z zakonom in drugimi maturitetnimi pravili opravlja kandidat:
- ki pri splošni maturi izpit popravlja ali izboljšuje oceno,
- ki je že opravil splošno maturo,"
Posamezno ali več ocen lahko zvišuješ, a le še dve leti po opravljanju splošne mature. Lahko si izbereš tudi drugo raven zahtevnosti.
2. Na podlagi vsebine prvega odgovora ti odgovarjam tudi na drugo vprašanje. Vsak, ki opravi splošno maturo, si lahko sam izbere, za kateri predmet želi zvišati oceno. Torej lahko le za enega, lahko pa tudi za več predmetov.
3. V osnovi je seveda možno, da se najprej vpišeš na eno fakulteto, v primeru spremenjenih točk pri maturi si nato izbereš drugo. Kljub temu pa naj te seznanim, da ima vsak sledečo možnost. Enkrat v času dodiplomskega študija lahko spremeni izbiro fakultete oz. se prepiše ali ponavlja posamezen letnik oz. si uredi "absolventsko leto". Poleg tega, da z naknadnim prepisom koristiš "bonus", izgubiš možnost naknadnega ponavljanja ali absolventskega leta na posamezni ravni izobraževanja.
Poleg zapisnega pa ti svetujem, da razmisli o sledečih vprašanjih.
Si razmišljala o tem, zakaj misliš, da zate izpolnitev cilja ni mogoča? Obstaja še kakšen drug razlog, zakaj dvomiš vase? Resnično verjameš, da omenjena situacija z gimnazijskim programom tako močno vpliva na nadaljnji razplet? Si razmislila o tem, da bi svoj prosti čas namenila snovi, ki jo boš morala v času študija temeljito znati? Poznaš koga, ki je s podobnimi cilji "prehodil podobno pot"? Si razmišljala, da morda zmoreš vrzel nadoknaditi tekom študija? Misliš, da ti po enem letu ne bo težko spremeniti socialnega okolja in vsebine študija? Si razmišljala o negativnih posledicah slednjega? Si se o tvojih možnostih pogovorila s svojimi najbližjimi in strokovnimi delavci v šoli? Si se pogovarjala s kakšnimi študentom medicine? Si rešila kakšen vprašalnik, na podlagi katerega lahko ugotoviš, kateri poklic je zate morda ustrezen? Zakaj si se vpisala na ta program, ki vsebuje manj naravoslovnih vsebin? Kaj si želela postati v preteklosti?
Svetujem ti, da pregledaš in prebereš prispevke na sledeči povezavi: Samopodoba, čustva in psihične stiske | #to sem jaz
V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim. Ne pozabi, "Kjer je volja, tam je pot".
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike