Živjo!
Obiskujem program splošna gimnazija in lani sem končala 3. Letnik, kar pomeni da me letos čaka matura. Ker potrebujem veliko točk, da bi prišla na želeni faks sem se prijavila na višji nivo iz dveh predmetov, poleg tega pa moram doseči čimboljše rezultate tudi pri drugih predmetih.
Zanima me, kje lahlo najdem informacije o maturi (datumi izpitov, gradiva itd.). Poleg tega bi rada vedela, kako naj se čimbolje pripravim na maturo. Načeloma je z mojimi navadami tako: vse si splaniram, se jih nekaj časa držim, potem pa hitro obupam. Strah me je, da bo tudi letos tako.
Hvala že vnaprej
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Popolnoma razumljivo je, da se želiš na maturo kar najbolje pripraviti, saj ima, kot si že sama ugotovila, število doseženih točk na maturi vpliv na tvoje nadaljnje šolanje. Kljub temu bi ti v prvi vrsti svetovala, da k pripravam na maturo pristopiš kolikor se da mirno. Časa imaš dovolj, zato se nikar ne prenagli.
Prepričana sem, da vam bodo vse pomembne informacije o maturi (datume izpitov, informacije o gradivu in ostalo) povedali profesorji, običajno se o tem začne govoriti že takoj na začetku šolskega leta. Sama lahko informacije o datumih izpitov preveriš na spletni strani Državnega izpitnega centra pod zavihkom »splošna matura«, vendar datumi izpitov za šolsko leto 2022/23 še niso znani. Prav tako lahko na omenjeni spletni strani najdeš informacije o zakonih in pravilnikih, ki urejajo potek splošne mature, pregledaš lahko stare maturitetne izpitne kataloge, v katerih so opisane vsebine izpitov posameznih predmetov in podobno. Ponavljam pa, da boš najbolj aktualne informacije o maturi gotovo prejela neposredno na šoli, od profesorjev, ki so za to zadolženi. Prav tako se na šoli običajno izvede najmanj eno »poskusno pisanje« mature, kar pomeni, da dijaki rešujete (stare) maturitetne naloge po ustaljenem postopku in se tako tudi v praksi seznanite s tem, kako poteka pisanje mature.
Pri pripravah na tako obsežne izpite, kot so maturitetni izpiti, je najbolj pomembno sprotno učenje – poskusi snov osvajati postopoma, najbolje tako, da vsak dan, ko prideš domov, obnoviš to, kar ste delali v šoli Tako si boš snov veliko bolje zapomnila, prav tako pa boš spomladi, ko se izpiti začnejo, lahko podatke zgolj obnavljala in svoje znanje še poglabljala.
Uživaj še nekaj tednov počitnic in veliko sreče v novem šolskem letu,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja
Pa
Panda
Najlepša hvala za izčrpen in koristen odgovor.
Panda:)