Pozdravljeni, sem 4. letnik gimnazije in že odkar se je to šolsko leto začelo me zelo skrbi kako mi bo letos uspelo priti skozi to šolsko leto in nato še maturo. Ne počutim se pripravljeno na maturo in ne vem kako se nanjo pripraviti. Čeprav imamo letos manj predmetov mi ni nič lažje kot prejšnja leta, saj imamo zdaj pri teh predmetih, ki jih imam toliko več ocenjevanj. Občutek imam da mi še nikoli ni šlo v šoli tako slabo kot zdaj...saj so ocene še dokaj v redu ampak res je veliko in ves čas sem napeta in me je strah da mi ne bo uspelo in potem pomislim na to da bi se morala tudi že pripravljati na maturo, ne le se učiti za redna ocenjevanja in res me postane strah in dobim občutek da res ne bom opravila mature. Vem da je še vedno nekaj časa do tja a vseeno. Potebujem nasvet kako naj se organiziram, da bi bila uspešna pri rednih ocenjavanjih in bi se hkrati že pripravlja na maturo. Ne vem niti kako se lotiti teh priprav..ali le rešujem stare pole, ali se učim snov...ne vem. Poleg vsega pa še nikoli nisem imela tako malo motivacije. Vse mi je tako nesmiselno...toliko neke snovi, ki se je moram naučiti, ki je potem večino verjetno ne bom nikoli res uporabljala. Ne vem zakaj se mi vse zdi tako nesmiselno. Ne le šola....samo res nimam volje do ničesar. Ugotovila sem, da zadnje čase veliko prokrastiniram ampak tudi takrat ne delam stvari, ki jih imam rada....do ničesar nimam volje....največkrat le gledam brezvezne videoposnetke na telefonu in čakam, da mine čas..čeprav vem da s tem ne bom nič dosegla se včasih res ne morem pripraviti do tega da bi šla nekaj delat, pa tudi ko se, mi nič ne gre v glavo ko se učim. Zdi se mi da sem se ujela v krog odlašanja in zdaj ne vem kako ven. Res bi potrebovala nasvet kako se spraviti ven iz tega. Poskusila sem že veliko stvari...to da si pišem urnike in načrt kako bo dan potekal a vedno gre potem vse narobe in še vedno ne pridem do konca s snovjo ali se ne naučim dovolj..ne naredim dovolj v dnevu in na koncu sem le utrujena. Res sem samo tako zelo utrujena od vsega in vsega imam dovolj. Kljub temu, da se zavedam, da imam veliko stvari za katere sem lahko hvaležna in vesela, težko ostajam hvaležna in težko to cenim in res sem razočarna nad sama sabo vsakič ko sem jezna, živčna, zagrenjena, kljub temu da imam vse kar potrebujem in da bi morala biti hvaležna. Res bi se samo rada bolje počutila, bolj mirno in ne vem kako priti do tega.
Hvala za vašo pomoč!
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo te lahko razumem, kako se počutiš. Zadnji letnik gimnazije je res izjemno naporno obdobje in pritiski se na vas zgrinjajo iz vseh smeri. Če te prav razumem, pri tebi ni problem to, da ne bi dosegala rezultatov, ki jih želiš ali potrebuješ. Praviš namreč, da so ocene v redu, da si z njimi zadovoljna. Bolj te muči stres in občutek, da je snovi in dela enostavno neobvladljivo veliko. Pa tudi to, da si sedaj že kar malo otopela, da se izklapljaš in prokrastiniraš. Tudi v prostem času ne počneš stvari, ki bi te sprostile in veselile. To slednje se sliši kot bežanje od stresa, kar na kratki rok sicer deluje, na dolgi rok pa se boš verjetno počutila še slabše. Mogoče bi ti za začetek zastavila nekaj praktičnih vprašanj. Kakšne cilje imaš za naprej (torej, kaj želiš iti študirati)? In pa ali so ti cilji glede na tvoje trenutne ocene realni? Kakšne točke potrebuješ doseči na maturi, da boš prišla na želeno fakulteto?
To te sprašujem, da boš k maturi malo lažje pristopila na bolj praktični način. Seveda te spodbujam, da se maksimalno potrudiš. Hkrati pa je smiselno, da si pri tem letošnjem »maratonu« tudi malo taktična. Cilj mature je predvsem, da dosežeš dovolj točk, da boš sprejeta na želeno fakulteto. Bi ti bilo tako lažje?
Vem, da je občutek, da je količine snovi pri maturi nepregledno veliko. Vseeno pa imej v mislih, da bo velika večina vprašanj splošnih in da ogromno znanja že imaš. Na maturo se gimnazijci v resnici pripravljate od prvega šolskega dne 1. letnika.
Spodbudila bi te tudi, da ne posvetiš čisto vsega časa samo učenju. Sploh, če imaš težave s prokrastiniranjem. Ko se zalotiš, da začneš »zabušavati«, vstani in pojdi za 10 minut početi nekaj drugega (npr. pojdi na kratek sprehod, na svež zrak, naredi dihalne vaje,… samo mogoče ne bodi na telefonu, ker te bo hitro potegnilo in boš izgubila občutek za čas), potem pa se vrni nazaj h knjigam. Zelo pomembno je tudi, da imaš čas za sproščanje in da si vsaj enkrat na teden tudi fizično aktivna.
Če si uspešno prišla do 4. letnika, boš zmogla tudi na maturi, to je zagotovo. Je pa to tek na dolge proge in je pomembno, da se vmes tudi malo spočiješ in si vzameš prostor, da ponovno najdeš motivacijo za nadaljevanje.
Držim pesti!
Maruša Grešak, mag. psihologije