Zdravo,
Sem 3.letnik Gimnazije kar pomeni, da se bom kmalu morala odločit kaj vzeti na maturi za izbirna predmeta. Vem, da me zanima bolj družboslovje in imam namen iti študirat nekaj v tej smeti. Sicer sem si zelo dolgo želela (in si še) študirat psihologijo ampak kakor sem slišala so pogoji vpisa zelo visoki. Zanima me katere predmete bi morala vzet na maturi, da bi lahko potem šla študirat psihologijo in pa tudi kje se pogleda kakšni so pogoji vpisa, za določene fakultete. Zdi se mi, da sem preiskala že veš internet in tega nisem nikjer našla.
Hvala za odgovor,
Juki :)
• Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pogoji za vpis so objavljeni na spletnih straneh fakultet. Če v iskalnik napišeš "pogoji za vpis na študij psihologije", bo to prvi zadetek. Prav tako tudi za vse druge študijske smeri. Na spletni strani oddelka za psihologijo, Filozofske fakultete v Ljubljani je objavljeno:
V študijski program se lahko vpiše, kdor je opravil splošno maturo ali pred 1.6.1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program, pa tudi, kdor je opravil enakovredno izobraževanje v tujini.
Vsi kandidati morajo pri prijavi izkazati znanje slovenskega jezika na ravni B2 glede na skupni evropski referenčni okvir za jezike (CEFR) z ustreznim potrdilom (v tvojem primeru bo to maturitetno spričevalo oz. spričevalo zadnjega letnika, kjer bo razvidno, da si opravila predmet slovenski jezik).
Predvideno število vpisnih mest je 60 za redni študij in 40 za izredni študij (pri čemer izredni študij ni razpisan vsako leto, temveč občasno po presoji glede na povpraševanje).
Če je sprejet sklep o omejitvi vpisa, so kandidati izbrani glede na:
splošni uspeh pri maturi oziroma zaključnem izpitu (60 % točk), splošni uspeh v 3. in 4. letniku (40 % točk)
Za vpis na študij psihologije, torej ne rabiš posebnega predmeta na maturi (izbereš lahko katerega koli). Ker pa so omejitve zelo visoke, boš potrebovala dobre ocene 3. in 4. letnika ter visok uspeh na maturi. Predlagam, da premisliš, kateri predmet ti gre najbolje in katerega boš na maturi najbolje opravila.
Lep pozdrav,
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike