Hej.....sem drugi letnik gimnazije in vem da se mi zdaj še ni treba ukvarjati s tem, vendar mi ne da miru.....zanima me kako potekajo priprave na maturo in kdaj si izbereš še dva predmeta poleg mat, slo in ang ter ali lahko moje znanje oz. neznanje neke snovi pri predmetih, o katerih trenutno razmišljam da bi izbrala za maturo ter treh obveznih predmetov zelo vpliva na to kako mi bo šlo na maturi. Kar me zanima je da npr. če pišem kakšen test pri predmetih o katerih razmišljam da bi si jih izbrala za maturo bolj slabo  (tudi 2, ker mi je zmanjkalo časa za učenje) ali pa imam te tri obvezne zaključene 3 ali 4 lahko še vedno s pripravimi ki jih bomo imeli uspešno opravim maturo? Zanima me koliko teh priprav dejansko je. Mature se zelo bojim in res bi se rada pred 4. letnikom znebila straha pred njo. Včasih me tudi skrbi da bom do 4. letnika pozabila že veliko snovi, saj se že od lanskega leta veliko snovi ne spomnim več pa čeprav sem takrat neko snov pisala 5.
Hvala za vaš odgovor!
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Priprava na maturo je pravzaprav vsaka ura pouka iz maturitetnih predmetov. Na večini gimnazij se poglabljanja iz izbirnih predmetov organizirajo v 4. letniku (dodatne 3 ali 4 ure določenega predmeta), ponekod pa delno tudi že v 3. letniku. V vsakem primeru se v razredu ponovi celotna snov.
Seveda so dijaki uspešni na maturi tudi, če so pri predmetu dosegali povprečne ali nižje ocene. Vedeti moraš, da so redni pisni preizkusi znanja iz manj obsežnih delov snovi pogosto podrobnejši in bolj zahtevni, kot je potem maturitetni izpit.
Ko se boš odločala za izbirna predmeta, je najbolj pomemben kriterij tvoj interes, zanimanje za predmetno področje. Ne oziraj se na komentarje, da je nek predmet na maturi "lahek" ali "težek" - to je zelo relativno, odvisno od posameznega dijaka. Smiselno je pogledati tudi stare izpitne pole na spletni strani ric.si, da preveriš tipe nalog.
In zaupaj profesorjem - če uspešno delaš v gimnazijskem programu, matura ne bo problem. Res je obseg snovi velik, vendar se po štirih letih vse smiselno poveže. Ponavljanje je seveda nujno, shranjuj si zapiske, delovne liste in drugo gradivo.
Uspešno šolsko leto še naprej, želim ti čim več poguma, vztrajnosti in samozavesti.
Lep pozdrav,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja