Pozdravljeni!
Pišem vam, ker potrebujem nekaj nasvetov v zvezi z maturo in prehodom na faks.
1) Jaz sem letos četrti letnik in delam splošno maturo, a skrbi me, ker o njej res ne vem dovolj (npr kdaj so izpitni roki, kako je z ponavljanjem, kje je nujen ali dovoljen višji/nižji nivo, kako to vpliva na točke...) Na naši šoli nam ne povedo veliko, poznam sicer spletno stran od rica, a se mi zdi precej komplicirano zapisana. Morda veste, da bi obstajala kakšne lažja brošura z vsemi pomembnimi podatki o maturi ali morda kakšen svetovalec, na katerega se lahko obrnem?
2) Nekajkrat sem zasledila, da obstajajo maturitetne učne skupine, kjer se ponavlja snov, a ne vem, kje jih lahko najdem. Imate kakšen nasvet?
3) Slišala sem, da so predavanja na fakultetah javna in če želiš, se lahko (tudi nenapovedan) pridružiš uri pouka, da se spoznaš z načinom predavanja. A to res drži in če, mi poveste malo več, prosim?
Najlepša hvala:)
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
splošna matura predstavlja zaključek izobraževanja v srednji šoli. V zadnjem letniku boš izvedela vse kar potrebuješ da boš maturo lahko naredila. Zelo verjetno bo v vaš razred prišla svetovalna delavka ali učitelj ki vodi maturo na vaši šoli, in vam razložil koledar in roke za prijavo, predmete ki jih opravljaš in na splošno sam potek mature.
Prilagam link do spletne strani Dijaški.net kjer je splošna matura opisana. Predmeti na višjem nivoju ti prinesejo več točk. Matura poteka v dveh obdobjih, spomladanskem in jesenskem (v primeru da imaš popravni izpit in nisi mogla na maturo v spomladanskem roku).
Na spletni strani ric-a je še nekaj informacij glede izpitnih rokov in prijave.
Tvoja prva naloga bo, da si izbereš 2 predmeta, ki ju boš želela opravljati na maturi. Potem bos hodila na pripravo za te predmete, to ponavadi poteka na tvoji šoli. Ko bo čas za prijavo vas bodo na šoli opozorili.
Razumem, da ti je trenutno vse to novo in si zmedena, ampak vse ti bodo razložili na šoli, ki jo obiskuješ. Če boš po predaji informacij še vedno imela kakšno vprašanje, smo ti na voljo.
Glede obiska na faksu je najbolje da pokličeš v referat in povprašaš vsako posamezno fakulteto, ki te zanima posebej. Tako boš dobila najbolj točne informacije.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije