Lepo pozdravljeni,
sploh ne vem na koga naj se obrnem zato sem pristala tu. Sem dijakinja splošne gimnazije. Moje ocene bi bile lahko boljše ampak sem se letos dela lotila malo drugače in moram reči da mi kar dobro uspeva saj so vse ocene vsaj za eno oceno višje (1. Letnik sem bila dobra (neka zgornja meja), 2. Letnik pa mi je ocena sicer padla ampak sem bila še vedno dobra) . No vse nekako funkcionira razen matematika. Tam imam že od prvega letnika strašne probleme (1.l zadostno, 2.l sem nakoncu spravila za zadostno čeprav mi je grozil popravec). Res sem si želela da bi mi tudi pri matematiki uspelo zvišati oceno ampak pač ne gre. Pisali smo prvi test 43% kar pomeni da mi za las ni uspelo dobiti 2ke, popravljam prvi test (učila sem se teden prej po 5 ur na dan in se vsega lotila celostno) pišem 8%. Ne razumem kako se mi je po toliko urah učenja zgodilo še to da mi je ocena padla. Sama sem razočarana in milo rečeno totalno potrta. Iskreno povedano mi je trenutno zelo hudo in imam tudi misli na samomor (veliko ljudi bi reklo da pretiravam ampak matematika ni edini razlog da se tako počutim). Drugi problem predstavljata moji sošolki in hkrati moji edin prijateljici v šoli ki sta obe odlijičnjakinji (ena je prav znana po svojih ocenah in dosežkih na tekmovanjih). Tu sploh ne gre za zamere ali to da bi jima zavidala ampak bolj za to da se počutim slabše v njuni družbi. Vem da me imata radi ampak ne moram prenašati enaga neuspeha za neuspehom medtem ko njima kar uspeva. Vedno se sramujem in si predstavljam, da jima grem na živce (sploh ne znam obrazložiti, vedno me vprašata kako je šlo in jaz dam vedno enak odgovor, rezultat je pa tudi enak... verjetno mislita da se smilim sama sebi).Preden bi lahko omenili da se verjetno več učita... Ni res. Ubistvu res ne vem kaj naj
• Ja
Jaz bi ti rekla
Glej vedno, ko prideš domov in si imela tisti dan matematiko poglej kaj ste delali preleti, spomni se kaj rekel učitelj/ica, kaj ste dalali zadnjič, ali se navezuje na kaj ste delali zadnjič, si preberi novo snov tolikokrat, da jo razumeš, če je to trikrat pa naj bo trikrat. Vedno prvo preleti snov za nazaj, da osvežiš spomin…
Vsak dan delaj domače naloge (če jih mogoče ne) ob isti uri, v istem prostoru, ki je primerno osvetljen, med tem naj ti bo prijetno prijetno. Sedi ne ležati ali se z glavo nasljanjati na mizo, bodi v tišini in se res poskušaj zbrati ampak to naredi vsak dan, ko imaš matematiko, če ti snov ne gre vadi. Mislim, verjetno imate delovni zvezek v njem lahko sproti rešuješ kaj ti ne gre, ko ti kaj negre.
Saj je super da se pred testom toliko učiš ampak v tistem tednu pač ne more vse v glavo.
Če česa ne razumeš si lahko zapišeš in naj te ne bo sram vprašati sošolce ali učitelja naslednji dan saj bodo vsi tako vedeli da se trudiš.
To so moji nasveti za učenje, glede drugega in vsega kaj si napisala ti bo odgovorila še svetovalka.
Lepo se imej in veliko zdravja ti želim!
• Ur
Urška222
Hojla,
Vidim da ti matematika predstavlja problem, tudi sama sem v gimnaziji in vem kako je, zato ti iz prve roke predlagam, da matematiko resujes sproti pa tudi ce so to samo 4 naloge na dan, tako bos sproti obnavljala in ohranjala snov, pred testom bos pa tako ze vse skoraj znala samo tezjim nalogam se bos bolj posvetila. Nisi edina ko ti ne gre matematika, tako da res ni vredno se zaradi tega prevec sekirat, sama imam probleme naprimer z anglescino in ni vazno koliko se pred testom ucim vedno pisem slabo, ampak sem se s tem sprijaznala da mi pac ta predmet ne lezi. Rekla si da sta tvoji prijateljici odlicnjakinji, kar pomeni, da jiju zagotovo lahko vprasas ce cesa ne razumes in ti bosta z veseljem pomagali.
Zelim ti vse dobro in ne obremenjuj se prevec, ko bos cez 10 let nekje v sluzbi nobenga ne bo zanimalo koliko si imela matematiko v gimnaziji;)
• Sa
Samoenatuki
Živijo,
"Jaz bi ti rekla" Ker si ji ravno dala nasvet kako se učiti matematiko in se mi zdi uporabno bi te uprašala a imaš nasvet kaj narediti če imaš do testa še 2 tedna ampak je res veliko snovi nisem delala nobenih domačih nalog ker nikoli ne pregleduje niti se nisem sproti učila samo na začetku eno snov nekaj. Ne vem sploh kako naj se lotim matematike poleg drugih predmetov in naj povem da nisem niti dobra v matematiki če bi zdajle pisala bi bilo najbrž ena. Torej z znanjem o vseh poglavjih sem trenutno od ena do deset na 1. Sem pa v prvem letniku. Hvaležna bom ubistvu nasveta vsakega ki ve kako se učiti. Tako da hvala že vnaprej :).
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko.
Najprej bi ti rada rekla, da nismo vsi za vse, in da se velikokrat zgodi, da nam kak predmet ne gre, saj smo nekateri bolj nadarjeni za jezike, drugi za naravoslovne, tretji za družboslovne predmete, in tako dalje. Vsi imamo neko šibkost, in naj ti zaupam, da je bila matematika meni prav tako težka, pa sam danes kljub temu uspešna (si pač nisem izbrala matematike za svoj poklic ????). Meni je recimo pomagalo, da sem spremenila svoje misli in prepričanja o matematiki, ki je res nisem marala. Rekla sem si, da si jo bom od zdaj najprej predstavljala kot igro in se je lotila na bolj sproščen način. Verjamem, da se ti to sedaj zdi popolnoma nemogoče, ampak bolj kot nas je česa strah, težje nam gre, saj naši možgani porabljajo energijo za spopadanje s strahom, tremo in anksioznostjo, namesto da bi vso pozornost usmerili na matematično nalogo.
Zato ti predlagam en poskus ???? vsakič, ko se učiš matematiko, poskusi za par minutk opazovati svoje misli in občutke glede matematike. Opazila boš, da ti po glavi gredo misli, kot so: 'joj kak je to težko, spet ne znam, spet bom dobila cvek, kak sem neumna, kaka zguba sem' in podobno. Če to misliš o sebi, ne moreš biti uspešna, saj se daš v nič, še preden si sploh začela delati naloge. To čez čas postane avtomatika in te misli povzročajo tesnobo in tremo.
Zato sem se jaz v srednji odločila, da se bom učila z zanimanjem, da bom vzela stvari bolj na easy, čeprav so bile težke. Ko spremenimo svoj odnos in doživljanje nečesa kot težkega in groznega, se sprostimo in lažje učimo ter dosežemo boljše rezultate. Poskusi biti tudi malo igriva - lahko si na primer rečeš: 'matematika, pa kaj boš ti meni? Jaz to zmorem, nič lažjega' ???? Prelisiči možgane, da bodo nehali verjeti, da je to nekaj najhujšega, kar se ti je zgodilo, in si na ta način olajšaj stvari.
Daj si priložnost in bodi nežna do sebe, ker vse ne bo šlo čez noč. Boš pa videla, da ti bo veliko lažje, saj boš odložila največji del bremena, to pa je strah. Lažje ti bo tudi, če boš vsak neuspeh (nezadostna ocena) vzela kot nekaj, kar se je pač zgodilo, se potolažila in si rekla: 'škoda, bom pa drugič boljša'. Tak pozitiven samogovor ti bo pomagal, da se boš manj tolkla po glavi in se bolj pozitivno spodbujala, da bo drugič boljše.
Nič ni narobe, če si razočarana, ko dobiš slabo oceno, to je velikokrat naša motivacija, da se drugič še bolj potrudimo. Samomorilne misli pridejo takrat, ko več ne vemo, kaj bi, in verjamemo, da nimamo izhoda. Razumem, da se ti trenutno tako počutiš, boš pa videla, da ko boš matematiki nehala pripisovati največjo vrednost in pomembnost v svojem življenju, da se bo njena pomembnost zmanjšala. Če prebereš svoje pismo, se vse tvoje skrbi vrtijo okoli tega predmeta, kar je normalno, saj te skrbi. Hkrati pa se vidi, da si matematiko postavila na najvišje mesto v svojem življenju. Tvoje počutje in tudi kako doživljaš svoje življenje (kot nevredno) ter sebe (kot neumno) je odvisno samo od tega. Matematika naj bo le en majhen del, ne bistvo. Kot sva že zgoraj rekli, enim nam je matematika pač težka in zato svoje življenje raje posvetimo čemu drugemu.
V srednji šoli se žal večina ljudi primerja z drugimi, bodisi zaradi ocen, videza, oblačil, popularnosti, fantov/deklet in podobno. To je obdobje, ko so mladostniki najbolj ranljivi na tem področju, saj se začne oblikovati vaša identiteta, ko še niste točno prepričani, kdo ste, kaj si želite in kakšen je vaš namen, smisel. Zato je povsem normalno, da se počutiš kot se, in tudi da se primerjaš, vseeno pa bi te rada toplo spodbudila (podobno kot zgoraj), da ne postaviš matematike za središče vašega prijateljstva. Poskusi se čim več krat spomniti, zakaj ste tako dobre prijateljice, kar vas združuje, pa boš videla, da je uspeh v šoli (ali pri matematiki) tisti, ki je najmanj pomemben, ker če bi bil, se onidve ne bi družili s tabo. Verjamem, da tako gledati na prijateljstvo, ko te matematika in primerjanje tako obremenjujeta, ni lahko, ampak svetujem ti, da si daš priložnost in da manj razmišljaš o stvareh, v katerih se razlikujete (nisi odličnjakinja) in bolj o tistih, ki vas povezujejo. Prepričana sem, da jima tvoje ocene nikoli ne padejo na pamet, da se verjetno tudi onidve s kom primerjata, ampak glede česa drugega. Napisala si tudi, da njima uspeva, tebi pa ne, mogoče jima v šoli res, ampak kot že prej rečeno, šola je le en del življenja, so pa še ostala področja, in ni nujno, da mora biti ta tvoja 'šibkost' edini fokus v vaših življenjih.
Tudi če sta bolj brihtni in se manj učita... Pa kaj? Nič za to. To za tvoje življenje ni pomembno, zate bi moralo biti pomembno samo to, koliko se ti učiš in kako si lahko ti učenje narediš bolj sproščeno in zabavno. Kako se manj fokusirati na matematiko, kot da ima najvišjo vrednost, in kako se zaradi nje manj obremenjevati. Onidve tu nista merilo, saj tudi če bi bili enako neuspešni v matematiki kot ti, bi se ti še vedno obremenjevala zaradi nje, zato te res spodbujam, da se osredotočaš nase in na to, da življenje izven šole čim bolj uživaš. Da boš imela nekaj, kar te bo veselilo, nekaj kar ti bo dajalo pozitivno energijo in nekaj kar ti bo dajalo priložnost, da ne živiš samo v skrbeh, ampak tudi v lepih stvareh. Te namreč obstajajo, le videti jih je težko, ko je glava polna skrbi. Prepričana sem, da če boš v svoje življenje poskušala vpeljati zgornje predloge, da boš bolj sproščena in boš manj razmišljala o samomoru. Če pa se to vseeno ne spremeni, pa te prosim, da se spet obrneš na nas in dobiš podporo glede samomorilnosti.
Želim ti vse dobro, pa vedi, da verjamem vate ???? pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena "Narobu",
zgoraj si prejela prvi del odgovora naših svetovalcev, v kratkem pa pričakuj še odgovor pedagoginje, ki ti bo dala nasvete glede učenja.
Vse dobro ti želimo iz uredništva in vedi da se z vztrajnostjo da rešiti marsikateri problem.
• Ja
Jaz bi ti rekla
Hey samo ena tuki!
Ok jaz nisem strokonjakinja ali kaj ampak ti z veseljem dam nasvet
Verjetno imate zvezek in delovni zvezek če imate še učbenik lahko začneš, kar tako, če imaš zapise v zvezkih prvo poglej tiste.
Si že slišala za 5 P-jev?
To so:
-POMISLI ali kaj veš ali se kaj spomniš in super je, če te kaj zanima
-PRELETI, poglej malo po zvezku nič ne beri zares, samo malo tako rečeno poškili na strani
-PREBERI, če imaš zapisano teorijo, ki je tudi pri matematiki si jo preberi (v uč ali zvezku)
-PONOVI, tu si lahko teorijo v glavi ponoviš in pri mat obvezno rešiš kaj v dz oziroma naredi katero nalogo
-peti p v smislu POVEJ ker je ocenjevanje
Če nimaš v zvezku ničesar lahko prosiš kakšno sošolko(ali sošolca), da si ga sposodiš. Če v njem piše veliko, ti pa si ga lahko sposodiš samo za en dan, si ga lahko namesto miljonkrat slikaš kar posnameš (listaj zvezek)
Glede na to da imaš tako veliko luknjo lahko koga prosiš za inštrukcije ali poiščeš inštruktorja/ico.
Pri pouku poskušaj zdaj poslušat sploh pa če boste delali kakšne naloge in bo še učitelj/ica še kaj razlagal/a.
Doma si zberi eno ali dve uri, ko se boš vsak dan učila. Če misliš, da lahko več, da boš lahko celi čas zbrana in imaš preveč snovi lahko tudi malo več. Vsekakor ne pretiravaj, ker če se boš gulila, gulila, gulila, boš potem imela samo še eno veliko črno luknjo.
Pa ne se gulit(učiti) pozno v noč.
Potem ko se učiš naj ti bo res prijetno:
-tišina
-pospravljena miza, dobro je, da tudi okolica (da te ne moti in dekocentrira)
-veliko svetlobe, super je tudi naravna svetloba
-zadosten spanec(če boš utrejena ne bo šlo)
-tudi jesti moraš dovolj, če ne se veliko težje zbereš (tudi, če se napokaš do mrtvega ni dobro)
-gibaj se in bodi na svežem zraku, lahko greš na krajš ali daljši sprehod pred učenjem, (če te to ne bo naredilo živčne ali vrglo s tira).
-med učenjem si vzami odmore obvezno
-tudi sprosti se, lahko gledaš televizijo še boljše možnosti pa so knjige, družabne igre, sprehodi in tebi ljube aktivnosti
-ko se učiš sedi udobno a vsekakor ne leži
-označuj si z barvami kaj je pomembno lahko si kaj izpišeš kak račun prepišeš
-vključi snov v druge aktivnosti (če lahko učno snov izraziš čez sliko ali šport je to super. Lahko si nastaviš metlo in se greš limbo na drugi strani pa računaš, vsakič, ko greš spodaj en račun. Če bi zaradi tega izgubila koncetracijo ali bi te zmedlo tega preprosto ne delaj.)
-vedno lahko prosiš za pomoč sošolko/ca ali koga odraslega
-tudi prijetno bodi oblečena
-ko je bolj toplo se jaz ponavadi premaknem učit na balkon ampak zdaj bo zima tako da to ni priporočljivo
-lahko imaš en dan na teden ko se ne učiš ali pa se učiš manj
-pred spanjem, samo preleti in v glavi ponovi kar ti ne gre (to je pomagala tudi meni)
-pomembno je da razumeš to pomeni, če ne preberi še enkrat bolj počasi ali koga prosi za razlago
-kadar se učiš telefon, televizija in računalnik nimajo kaj iskati v tvoji sobi (ali v tvojem učbem prostoru)
Upam da sem večinoma vse naštela kaj je pomembno.
Primer:
Imamo npr. Marijo kakšen bi bil njen uspešen dan če se propravlja na test.
Ko pride domol (v šoli je imela kosilo npr.) se vsede za mizo in naredi nalogo ter ponovi snov. Potem ima čes za sprehod, za tem ima malico in oddrvi na njej ljubo aktivnost, ko se vrne si naredi vse primerno za učenje in se uči s premori. Potem ima večerjo in ostali večer prost. Ob primernem času se odpravi spat. Uči se lahko s 5 p-ji sevda pa ni nujno, če ji ne ustreza, pomembno je, da snov vsak dan ponovi, da dela vaje, razume in je pri učenju zbrana. Sploh ni pomembno kdaj se uči, samo, da ne ponoči, uči se vsak dan redno ob isti uri v istem prostoru, ne pozabi tudi na sprostitev in druge stvari.
Upam, da me razumeš in da sem ti pomagala!
Nikoli ni prepozno, da začneš sproti delati to sploh ni povezano z začetkom leta.
Veliko znanja ti želim in če imaš še kakšno vprašanje napiši!
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
me veseli, da si se obrnila na nas. Upam, da ti bomo lahko z našimi nasveti vsaj nekoliko pomagali pri tvoji zadregi z matematiko. Praviš, da izgubljaš motivacijo za učenje matematike. Omenila si, da se nikakor ne moreš uspešno naučiti za pozitivno oceno. Jaz pa mislim, da temu ni čisto tako. Na začetku si napisala, da si izpopolnila svoj način učenja in imaš zdaj pri skoraj vseh predmetih višjo oceno kot lani. To je odlično! Čestitam. To pomeni, da si našla način učenja, ki ti odgovarja. Morda pa ga poskusiš vpeljati še v matematiko. Sicer pa ti predlagam naslednje.
Prva stvar, ki bi ti jo predlagala je aktivnost pri pouku. Kaj to pomeni? S tem bi te rada vzpodbudila, da poskusiš čim bolj sodelovati pri pouku matematike. Sprašuj, odgovarjaj, govori … pa četudi kaj ni pravilno. Na tak način se boš učila. Z aktivnim sodelovanjem pri pouku si boš tudi bolje zapomnila snov. Pomembno je tudi, da če česar ne razumeš, takoj vprašaš. Tako boš preprečila ''nabiranje'' nerazumljive snovi. S tem tudi pridem do druge tehnike, ki pa je sprotno učenje. Vem, da je mladostnikom sprotno učenje izredno mučno in neprijetno, ampak je pa zelo koristno. Še posebej pri predmetih, ki nam ne ležijo. Sprotno učenje sicer poteka več dni v tednu, ampak skupno število ur, ki ga nameniš za učenje pa je nižje, kot bi ga porabila, če bi se učila le pred testi. Saj veš, da pred testi porabimo ogromno časa, še posebej, če se učimo zadnji dan. Zato bi ti resnično svetovala, da poskusiš matematiko delati sproti. Redno opravljaj domače naloge in vsak dan nameni vsaj nekaj časa učenju matematike. Že pol ure na dan bo naredilo veliko spremembo. S sprotnim učenjem boš preprečila, da se ti bodo nabrale snovi, ki jih ne razumeš in zaradi tega boš tudi lažje razumela vsako novo snov. Kot veš, so snovi pri matematiki precej prepletene. Če ne razumeš ene snovi, boš imela težave tudi pri drugi snovi. Zato poskusi aktivno sodelovati pri pouku in se sproti učiti, da to te zagate ne pride. Če se ponovno navežem na prvo tehniko, torej aktivno sodelovanje pri pouku. Zelo pomembna je tudi vsebina tvojih zvezkov. Pri pouku poskrbi, da si v zvezek prepišeš vse, kar učiteljica napiše na tablo. Pri še posebej zahtevnih primerih si lahko zraven zabeležiš še njeno razlago, da boš, ko se boš sama učila, točno vedela, zakaj si določen primer tako rešila.
Omenila si tudi, da imaš prijateljici, ki sta zelo dobri v šoli. Tukaj bi te rada spomnila, da si tudi ti dobra v šoli, le matematika ti dela težave. Kar pa ni nič narobe. Vsak od nas ima kakšno področje, ki mu ne leži. Sem pa prepričana, da si dobra na kakšnem drugem področju. Če se vrnem na prijateljici – zakaj pa ne bi njiju prosila, da ti pomagata pri matematiki? Naj ti ne bo nič nerodno. Učenje s sošolci je lahko zelo učinkovito in koristno. Morda pa vzemi to kot malce drugačen način druženja, kjer združiš prijetno s koristnim ???? V kolikor imaš to možnost, lahko tudi preizkusiš učenje še z inštrukcijami.
Zatem bi ti predlagala, da poiščeš svoj stil učenja. Morda pa se ne učiš pravilno. Gotovo si slišala, da obstajajo različni učni stili. Dobro je, da ugotoviš, na kakšen način se najlažje učiš in potem ta način uporabljaš pri učenju. Večina ljudi pa je kombiniranih učnih stilov, kar pomeni, da si največ zapomnijo, če nekaj vidijo in slišijo in preizkusijo. Na primer
– za učence z vidnim učnim stilom je značilno, da si snov najlažje zapomnijo, če jo vidijo. Takšni učenci se najlažje učijo s pomočjo plakatov, podčrtavanja, ilustracij, vizualnih asociacij;
– za učence s slušnim učnim stilom je značilno, da si snov najlažje zapomnijo, če jo slišijo ali razložijo drugemu. Zanje je priporočljivo, da sedijo čim bližje učiteljice;
– za učence z gibalnim učnim stilom je značilno, da se največ naučijo s preizkušanjem, igranjem, pomaga jim, če se med učenjem gibljejo.
Če ne veš, kateri učni stil pri tebi prevladuje, lahko rešiš kratek test, ki ti bo dal odgovor. Ko boš vedela, kateri učni stil pri tebi prevladuje, si preberi napotke za učenje in jih preizkusi pri učenju matematike. Tukaj je povezava do testa: http://www2.arnes.si/~lukoper9/spretnos ... p_ste.html
Na koncu bi ti predlagala, da poskusiš biti aktivna pri samem učenju matematike. Ljudje si velikokrat poiščemo svoj način učenja in se ga držimo. Kar pa ni nujno dobro. Zato ti svetujem, da si pri učenju aktivna in inovativna. Ne uporabljaj samo učbenikov, ki jih uporabljate v šoli. Pojdi v knjižnico in si sposodi še kakšnega drugačnega (seveda za tvoj razred). Morda pa je v tem drugem učbeniku snov razložena nekoliko drugače, tebi bolj razumljivo. Zraven učbenikov se uči tudi s pomočjo videoposnetkov. Na YouTube obstaja ogromno videoposnetkov, kjer učitelji matematike zelo natančno razložijo snov. Poskusi še z ogledom kakšnega videoposnetka, pa boš videla, če bo kaj lažje. In še za konec – pri učenju si delaj zapiske. Uporabljaj barve, samolepilne listke, rešuj čim več primerov in vadi, vadi in še enkrat – vadi ????
Iskreno upam, da ti kakšna tehnika pomaga pri učenju matematike. Verjamem pa, da se z vztrajnostjo marsikam pride in verjamem, da boš tudi ti uspela. Samo verjeti je treba vase.
Želim ti lep vikend,
Eva Hršak, mag. prof. ang. in mag. prof. ped.
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalca:
Zdravo, ''Samoenatuki'',
glede na to, da imaš pred sabo le še nekaj dni do testa, bi ti tukaj svetovala le eno – vaja, vaja in še enkrat vaja. Ampak ta vaja naj bo razgibana in raznolika. Uporabljaj različne medije, knjige, učbenike in tehnike učenja, saj se ti bo tako snov nekoliko lažje vtisnila v spomin. Nekaj tehnik učenja je opisanih v prejšnjem sporočilu zgoraj.
Na začetku bi ti svetovala, da si narediš podrobne zapiske. Vsako snov na začetku dobro predelaj. Ko boš razumela snov, še ne začni z reševanjem primerov, ampak si poglej že rešene primere, ki jih navadno najdeš na začetku vsake nove snovi v učbeniku. Tako se boš naučila teorijo, hkrati pa tudi videla, kako se kakšen praktičen primer rešuje. Šele ko ti bo to jasno, pojdi na samostojno vajo. Pred vajo pa si preglej snov v še kakšnem učbeniku oziroma delovnem zvezku, ki ga ne uporabljate v šoli (poskrbi le, da je za tvojo starost in da je v njem ta snov). Velikokrat je v drugem učbeniku snov razložena na še kakšen drugačen način, ki ti lahko pomaga pri sestavljanju snovi skupaj. Če povzamem, na začetku poskusi resnično dobro usvojiti tako teorijo kot prakso. To narediš z zapiski in pregledom teorije in že vnaprej rešenih praktičnih primerov iz svojega in še kakšnega učbenika oziroma knjige. Dodatno razlago si lahko ogledaš tudi s pomočjo kakšnega videoposnetka na YouTube. Ko boš to usvojila, pa sledi vaja. Do testa ti predlagam, da se vsak dan učiš in rešiš čim več primerov iz snovi, ki pride v poštev za test.
Do testa ti tudi svetujem, da čim bolj sodeluješ pri pouku. Zdaj še imaš čas, da učitelja oziroma učiteljico vprašaš tisto, česar ne razumeš. Prepričana sem, da ti bo z veseljem pomagal/a. Lahko bi tudi razmislila o učenju s kakšno sošolko oziroma sošolcem, ki mu matematika leži. Medvrstniško učenje je lahko zelo koristno, je pa treba biti pazljiv, da to učenje ne preide v zabavo. Še ena možnost so tudi inštrukcije, če je to mogoče.
Svetujem ti tudi, da razmisliš o spremembi načina učenja matematike. V prejšnjem sporočilu sem že tvoji vrstnici opisala, kako se lahko lotiš učenja matematike. Predlagam ti, da tudi ti poskusiš različne tehnike učenje matematike in tako izboljšaš svoje znanje in odnos do matematike.
Sicer pa trdno verjamem v pregovor: ''nikoli ni prepozno''. Tudi v tvojem primeru ni. Še vedno imaš nekaj dni do testa in verjamem, da ti bo, z veliko truda in volje, uspelo.
Držim pesti,
Eva Hršak, mag. prof. ang. in mag. prof. ped.
• ni
nigga
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.