Dober dan!
Kot razkriva naslov, vam bom zaupala problem o šoli. Vem, da so počitnice in bi mogla čim manj razmišljati o šoli, vendar tole hočem rešiti do začetka šole.
Ta problem ni o tem, da mi matematika ne gre. Sicer sem imela letos zaključeno pet, sem se morala zelo zelo truditi za to. Matematika je zame najbolj zakompliciran, dolgočasen in težek predmet, pa še slabega učitelja imam. Še nekaj o tem, kako sem se učila letos matematiko. Sklepala sem, kdaj bomo pisali test (in ko pišemo test, nam je učitelj rekel, da bo takrat spraševal) in se začela učiti vsaj mesec dni prej (npr. če sem sklepala, da bomo pisali januarja, sem se začela učiti konec novembra). Tako sem dobila na testu dve štirki in dve petki ter iste ocene na spraševanjih.
Sprašujem vas, kako naj se izognem temu strahu, ne kako naj se učim drugače, saj že planiram velike spremembe v načinu učenja za naslednje leto. Sama sem se velikokrat spraševala skozi leto: Ali pretiravam s tem, da se začnem učiti matematiko tako zgodaj? Sumim, da pretiravam. Ampak me je res strah, ker kot sem napisala, matematika zame ni lahek predmet.
Hvala vam!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Matematika je res eden od šolskih predmetov, ki je lahko trn v peti marsikateremu učencu/učenki. Je prav tako eden tistih, ki zahteva vajo, saj se matematike ne moremo učiti na pamet oziroma se je ne moremo učiti na enak način kot npr. zgodovino, kjer je glavna stvar ta, da si zapomnimo različna dejstva. Ja, matematiko je treba razumeti in dosti vaditi, da najprej usvojimo pravila, potem pa ta pravila uporabimo na različnih primerih. Razumem, da je lahko to težko, sploh ker, kot praviš, se ti zdi kompliciran, težek, povrhu pa še dolgočasen predmet. Prvi nasvet, ki bi ti ga dal, je ta, da skušaj na matematiko pogledati z drugega zornega kota - skušaj pomisliti, kje vse ti lahko pride prav v resničnem življenju (verjetno se ti velikokrat zdi, da nikjer, vendar nikakor ni tako): odstotki in decimalna števila ti bodo prišli prav, ko boš v trgovini na hitro morala izračunati popust za neko stvar, ki bi jo rada kupila, ploščine ti lahko pridejo prav, če si boš kdaj preurejala sobo itd. Tako ti bo matematika postala bolj zanimiva in si boš že pri pouku zapomnila več.
Praviš, da ne želiš nasvetov glede tega, kako se drugače učiti, temveč da te zanima, kako se znebiti strahu pred matematiko. Strah je eno izmed temeljnih čustev, ki so vsem ljudem prirojena in kot vsa druga čustva, ima tudi strah svojo vlogo. Strah je velikokrat tisti, ki nam sporoči da smo v nevarnosti in omogoči, da se posledično izognemo nevarnim situacijam, hkrati pa nas velikokrat motivira, da postanemo aktivni in s tem neko situacijo spremenimo. Najverjetneje tudi pri tebi strah sproži to, da se začneš učiti toliko prej. S tem, da doživljaš strah, ni prav nič narobe in je popolnoma normalna reakcija, vem pa da je lahko tisti trenutek neprijetna. Zanima me, če si se v preteklosti učila manj in zaradi tega dobila slabše ocene, ali je ta strah prisoten že od začetka in si se že takrat veliko učila? Poleg tega, če se učiš mesec prej in je to postopoma in v zmernem tempu, je to v bistvu dobra navada – sprotno učenje je namreč nekaj, kar bi priporočal pri večini predmetov, skupaj z rednim opravljanjem domačih nalog.
Pri matematiki torej dobivaš zelo lepe ocene, kar je rezultat tvojega truda in to je zelo pohvalno. Če misliš, da z učenjem pretiravaš in si zaradi tega v še večjih skrbeh, lahko res morda spremeniš način učenja, kot to nameravaš že sama – nič pa ni narobe s tem, če začneš en mesec prej, samo pazi, da je učenje razdrobljeno preko več dni in da se ne učiš predolgo naenkrat. Kot sem rekel, sprotno učenje je zelo dobra navada, ki ti bo prišla prav tudi v srednji šoli in potem še naprej na fakulteti.
Če boš vseeno rabila kakšen nasvet glede tega kako se učiti, pa kar napiši!
Lepe počitnice ti želim,
Patrik Senica, dipl. psiholog