Dan, stara sem 13 let, včeraj sem opazila mojega brata kako je na kavču masturbiral ker je mislil da je sam doma. Opazil je da sem ga videla in me vprašal če me to vzburja, on je star 18, nato se je še naprej masturbiral. Je to normalno?
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam postavila to vprašanje.
Najprej bi ti rada rekla, da mi je žal, da si to doživela, saj je bratovo vedenje zelo neprimerno in sporno, ne samo zato, ker si njegova sestra, ampak ker si mladoletna. Masturbiranje pred mladoletnikom, ki je v bistvu še otrok, je opredeljeno kot spolna zloraba, čeprav brat tega sprva ni počel pred tabo namerno. Dejstvo, da se ni umaknil oz. da te pred tem ni zaščitil, se ni opravičil, ampak nadaljeval in te celo vprašal, ali te to vzburja, je zelo narobe in se nebi smelo zgoditi.
Predlagam, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, recimo starši ali katero drugo osebo, ki ji zaupaš, prav tako bi se jaz na tvojem mestu obrnila na šolsko svetovalno službo. Verjamem, da ti je zelo neprijetno govoriti o tem, ampak dobro bi bilo, da nekdo bratu pove, da je to nesprejemljivo in da se kaj takega ne sme več ponoviti. Če je to storil 'samo enkrat', lahko še večkrat in lahko še pred kom drugim, ki je tudi mladoletnik, to pa kaže na težave v vedenju, ki se lahko stopnjujejo in kasneje pridejo do te mere, da brat koga še bolj spolno zlorabi (otipavanje, seks).
Prosim, javi nam, če boš kaj takega lahko zmogla, saj se mi zdi zelo pomembno, da se zaščitiš pred takšnim vedenjem, pa tudi, da se nekdo z bratom pogovori, preden mu to preide v navado oz. preden razvije vzorce vedenja, ki bodo škodljivo vplivali na druge.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije