Pozdravljeni.
Rad bi izrazil svoj pogled na temo masturbacije. Povsod v šoli in na spletu, tudi pri vas, lahko pogosto beremo, kako je masturbacija oh in sploh, kako je vse to normalno v najstniških letih, da s tem spoznavamo svoje telo (https://www.tosemjaz.net/razisci/seznam-vprasanj/najstnisko-drkanje-4190/ in https://www.tosemjaz.net/razisci/seznam-vprasanj/sex-7325/) ...
Zdaj pa me zanima, kaj so dobre stvari masturbacije? Pa res prosim za konkreten (da vsi to počnejo, ni plus, je kvečjemu slaba tolažba) odgovor, ker ne poznam nobenega plusa, poznam pa minuse.
Misel na samozadovoljevanje obljublja ogromno, potem pa ko se zgodi in ti pride, je občutek resnično beden. S prijatelji smo se precej odkrito pogovarjali o tem in vsi smo se strinjali, da se na koncu počutimo prazno. Pogosto je lahko samozadovoljevanje beg od realnih problemov in stisk, a na koncu ugotovimo, da problem tako ni rešen. Ko enkrat s tem začneš, ostaneš ujet v ciklu, iz katerega je zelo težko pobegniti.
Zasledil sem, da je že skoral leto dni nazaj k vam pisal 12-letnik, ki je prosil za nasvet, kako naj s tem početjem preneha, pa je bil odgovor svetovalca, da "s samozadovoljevanjem ni nič narobe in nobene potrebe ni, da nehaš". (https://www.tosemjaz.net/razisci/seznam-vprasanj/drkanje-6388/) 12-letnik se mi smili in razumem njegovo stisko, a mu žal niste pomagali, kar naj bi sicer bil namen tega portala. Še nihče, ki se je samozadovoljeval, na to ni bil ponosen.
Zanima me tudi mnenje ostalih.
Pa hvala za odgovor.
Lep pozdrav
• Ar
Arči
Ker člana tega foruma, ki nima opranih možganov, kot piše, zanima mnenje še ostalih na temo samozadovoljevanja, bom napisal svoje mnenje, pravzaprav nekaj svojih misli.
Pisec uvodoma pove, da želi prikazati svoj pogled na opisano temo. Izpostavi teme, ki so objavljene na forumu iz katerih razbere, da je masturbiranje nekaj popolnoma normalnega pri mladih, ker preko tega spoznavajo svoje telo. Moj občutek pa je, da z napisanim ne soglaša, kar razumem po vsem kar piše v nadaljevanju. Seveda nimam nič proti temu, pisec misli tako kot misli, to je njegova pravica, in nihče nima pravice, da mu to prepove.
Zanima ga kaj so dobre stvari masturbacije. Vprašanje lahko razumem kot da je masturbiranje po njegovem mnenju  nekaj slabega in sedaj pisec želi potrditev svojega stališča. Če ne bi tako razmišljal ne bi napisal, da pri samozadovoljevanju ne vidi ničesar pozitivnega, nobenega plusa, obstajajo pa samo minusi. Tudi takšno razmišljanje je neodtujljiva pravica pisca.
Nikakor se pa ne strinjam z napisanim, da gre za slabo tolažbo, da ni nekaj pozitivnega če se samozadovoljuje skoraj vsa mlada in malo manj mlada populacija. Prijatelj si že slišal, da je nekaj družbeno sprejemljivo, če to počne večina vseh. Torej ne gre za slabo tolažbo kot navajaš temveč za nekaj povsem normalnega. Seveda je stališče o tej temi pred stoletji bilo drugačno.
Sem zbiralec antikvitet, tudi starih knjig. V zbirki imam več kot sto let staro knjigo z naslovom: Pouk mladim fantom in dekletom. V knjigi je omenjeno tudi samozadovoljevanje. Vsebina v tej temi je neverjetno blizu temu kar si ti napisal. Mogoče za nianso bolj ostro, namreč, da tisti, ki se samozadovoljujejo storijo greh, pa menda je napisanega še nekaj o tem kako obstajajo dokazi kako so se nekaterim že posušile roke zaradi prepogostega samozadovoljevanja.
Pisec trdi, da je občutek potem ko pride do izliva, citiram: resnično beden. On in prijatelji se potem počutijo, citiram: prazno.  Dobesedno? Bi verjel, kaj pa misli v prenesenem pomenu pa ve samo pisec, saj ne napiše kaj bi naj bilo to bedno in prazno. Tudi to njegovo izvajanje o ciklu iz katerega je težko pobegniti (zakaj bežati), ne vzdrži resne presoje. Redki so namreč potem tisti, ko imajo resno zvezo, še naprej samozadovoljujejo.
Moje področje je pravo, zato posebej ne bom komentiral piščeve graje, da 12 letniku nihče ni pomagal, ko je zaprosil za pomoč, da bi z samozadovoljevanjem prenehal. Piscu se 12 letnik smili. Zakaj le. Smilil bi se mu lahko, če bi 12 letnik zabredel v svet mamil, ne pa samozadovoljevanja. In zato dragi prijatelj brez opranih možganov, ne kritiziraj foruma, nasvet 12 letniku  je bil popolnoma v skladu z današnjimi merili, pa če je tebi to všeč ali ne. Sicer pa bodo strokovnjaki (svetovalci) verjetno tudi rekli kakšno ta to tvoje pisanje, ne zameri jaz bi ga imenoval pamflet. Saj si verjetno dobro mislil ko si pisal, tako kot jaz ko sem v gimnaziji pri predmetu psihologija oddal seminarsko nalogo, pa mi je profesorica, ko mi je nalogo vrnila pripisala, da gre za pamflet. Takrat nisem mislil tako, danes pa mislim malo drugače.
Saj bi še kaj napisal, pa mislim, da je vsega napisanega že preveč. Prijatelj, potolaži se glede samozadovoljevanja, tako pač je, smo že v 21. stoletju.
• Mk
Mkm
Maš kr prav ko enkrat začneš ne moreš nehat jaz si tudi želim da bi se nehalo sem že parkrat poskusil pa negre to je tako kot droga
• Ar
Arči
Poišči si resno punco (ali fanta, saj je vseeno) pa ne boš več jokal kako si v začaranem krogu neodpustlivih zablod.
Pa še nekaj, vse gre, samo volja mora biti. In nikar ne primerjal samozadovolevanje z zasvojenostjo z drogami. Ni primerljivo, pa če verjameš ali ne.
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Vesela sem bila tvojega vprašanja, rada imam, ko nas mladi izzovete. Pa naj začnem kar na začetku ...
Vprašal si, kaj so dobre strani masturbiranja. Zelo jasno in kratko, kot si prosil:
- zmanjšuje stres,
- izboljšuje tvoje kardiovaskularno zdravje,
- pomaga pri spoznavanju svojega telesa in seksualnosti,
- izboljša počutje preko endorfinov, ki se sproščajo pri orgazmu (to so hormoni, ki zmanjšujejo bolečino) in
- izboljšuje spanec.
To je le nekaj dobrih strani masturbiranja. Zanima me, zakaj praviš, da se po masturbiranju počutiš bedno in prazno? Taki občutki bi lahko izvirali iz sramu, ki se pojavi, ko delamo nekaj, za kar verjamemo, da je narobe. Morda se tako torej počutiš zaradi tvojega stališča do masturbiranja, je možno?
Masturbiranje je odgovor na željo po spolnosti, ki nam je vrojena in povsem običajna. Če nimamo partnerja, s katerim bi zadovoljili svoje spolne potrebe (in včasih tudi če ga imamo), nam preostane le samozadovoljevanje. In to je povsem v redu.
Seveda samozadovoljevanje ne more rešiti naših težav, vendar pa nam lahko pomaga pri dvigovanju našega počutja in zviševanju energije, da se lahko spopademo z vsakodnevnimi stresorji.
Če se sam ne počutiš dobro po samozadovoljevanju, ti tega seveda ni treba početi! Bi bilo pa mogoče smiselno raziskati, zakaj meniš, da je samozadovoljevanje slabo in zakaj se po njem počutiš "prazno".
Če imaš še kak pomislek ali vprašanje, ga z veseljem preberem.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
• Iz
Izgubljena
Pozdravljeni,
sem punca stara 20 let in me zanima kaj menite na to da fant masturbira pred mano...
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Mene zanima, kaj ti misliš o tem? Samo to je namreč pomembno. Če ti je ob tem neprijetno, mu to povej in mora s tem nehati. Če ti je vseeno ali pa ti je celo všeč, je pa tudi to povsem v redu, lahko še ti poskusiš masturbirati pred njim. Masturbiranje je lahko tako del predigre, ki vodi do spolnega odnosa. Včasih lahko preko samozadovoljevanja partnerju tudi pokažemo, kakšni dotiki so nam v spolnosti všeč.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije