Vedno ob mastrubaciji gledam pornografijo. Mi je fajn gledat, ampak takoj ko mi pride se mi začne gnusit in video takoj ugasnem. Hrati začutim nek sram in nek neprijeten občutek dobim. Ali je to normalno in zakaj se tako počutim?
Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
lepo, da si se s svojim vprašanjem obrnil na našo svetovalnico. Glede na vse večjo dostopnost pornografije le-to uporablja velik delež mladostnikov, po večini fantov, samozadovoljevanje pa je običajen pojav v mladostništvu in ni z njim nič narobe. Niso pa zanemarljive ugotovitve raziskav, da se uporaba pornografije, sploh take, v kateri je prisotno nasilje, povezuje z oblikovanjem stereotipov o spolnem vedenju in nekaterimi tveganimi vedenji (bolj zgodnji in pogosti spolni odnosi, agresivnost v spolnosti). Če povzamem, gledanje pornografije je tvoja osebna odločitev, vseeno pa ob tem upoštevaj, da ima le-ta izjemno malo skupnega s spolnostjo v resničnem življenju.
Upam, da sem ti odgovorila na vprašanje, sicer pa si dobrodošel, da nam ponovno pišeš.
Lep pozdrav.
Jasna Verčko, mag. psihologije
ma
maj
Jaz imam problem, da potem ko doživim orgazem se začnem na nek način gnusit sam sebi, da to počnem. Ne gledam agresivne ali na kakršenkoli tak način sporne pornografije. Ne razumem zakaj se tako počutim?
Zanima me tudi, v čem se toliko razlikuje pornografija od realnega seksa?
At
Ath1489
Seks v pornografskih filmih se odvija po scenariju, ki je napisan tako, da pritegne gledalce. S pravim ima približno toliko skupnega kot pravi vesoljski poleti z znanstveno-fantastičnimi filmi.
Bolj konkretno pa: predigre ni v pornografiji praktično nikoli, moški so vsi mišičasti, postavni in imajo ogromne (ali pa umetne) penise, ženske so mlade, navadno obrite okoli (pogosto operiranega) spolovila in vedno doživijo orgazem. V realnosti so telesa zelo različna, ženski orgazem pa mnogo manj samoumeven.
To je bilo le par primerov, bi se dalo spustiti mnogo globlje v podrobnosti ... predvsem gre za to, da pornografija da človeku nerealna pričakovanja. Nikakor se iz nje ne "učit seksat", ker je to tako, kot da bi se skušal naučiti vozit raketo z gledanjem Star Warsa.Citiraj
Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
če skušam na kratko povzeti zapisano do sedaj. Napisal si, da ti je dobro gledati pornografijo ko masturbiraš, vendar se na točki, ko doživiš orgazem gnusiš sam sebi in prenehaš z gledanjem pornografije. Sedaj se sprašuješ zakaj se tako počutiš. Prav tako te zanima v čem se pornografija razlikuje od realnega spolnega odnosa.
Verjamem, da so občutki, ki jih doživljaš ob tem neprijetni in te spravljajo v nelagoden položaj. Razumljivo je, da se ti v povezavi s tem pojavljajo vprašanja ampak na žalost nimam povsem točnega odgovora. Lahko pa bolj konkretno razmisliš kaj v vsej tej situaciji se ti gnusi - masturbiranje, gledanje pornografije, tvoja sperma ali mogoče nekaj povsem drugega. V kolikor se bodo takšni občutki in misli pojavljale še naprej, ti predlagam da se o tem skušaš pogovoriti s kakšnim usposobljenim strokovnjakom (npr. psihologom, terapevtom), ki ti bo pomagal pri odkrivanju in razreševanju tvoje dileme oz. ti bo pomagal razumeti zakaj se tako počutiš in kaj lahko morda narediš, da ti bo bolje.
Sprašuješ se tudi v čem se pornografija tako razlikuje od realnega seksa. V večini primerov so ženske v pornografskih vsebinah prikazane kot objekt - kot objekt, ki služi temu, da zadovolji moške potrebe in želje. Le malo pozornosti pa se posveča ženski in njenim realnim željam. Verjamem, da delujejo prepričljivo in se morda sprašuješ zakaj ženska ob vsem tem ne uživa, če na več načinov prikaže užitek. Vendar v realnosti spolnost ni samo fizična aktivnost ampak tudi aktivnost, ki je nabita s čustvi. Zelo posplošeno lahko tudi rečem, da je spolnost v pornografiji prikazana kot "nabijanje", v resnici pa obstajajo številne različne poze in aktivnosti, ki spremljajo spolnost. Slednje pa izhajajo iz želje po povezanost, strasti itd. In zelo pomembno - izhajajo iz želje in potreb obeh, moškega in ženske.
Upam, da sem ti vsaj približno odgovorila na tvoja vprašanja.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
Urška Pisar, mag. psihologije
ma
maj
Naj najprej povem, da sem kristjan. Vedno sem bil vzgajan v to, da je to grdo, da s tem grešim, da to ni spodobno itd... Verjetno ima to vezo z mojim počutjem. Gnus, ki ga občutim je nekakšno odčitavanje sebi, v misel mi pride kako sem ogaben, da spet to počnem in vedno si rečem da tega ne bom več počel. Pa nikoli ne zdržim preveč dolgo.
Hkrati imam pa tudi nek gnus nasplošno do pornografije. Kakor sem prej rekel, da se mi zdi, da ne gledam nekih zelo nespodobnobnih vsebin. Da malo bolj pojasnim mojo situacijo. Sem zelo velik feminist in ženske globoko spoštujem. Nikoli ne vidim žensk kot nek seksualni objekt, da zadovoljijo moške in enostavno preziram kogarkoli v šoli ali na ulici, ki deli kakšne nespoštljive komentarje. Tudi takih porno filmov se izogibam, gabi se mi da se ženske pretirano derejo, da gre samo za penetralni seks, blowjob mi je ogaben, enostavno ne prenašam filmov v katerih ženske navidezno in pretiroma uživajo ker vem da je fejk. Kar jaz gledam in kar me vzburi je nekako samo romantičen foreplay, ko gre za poljubljanje in strastne dotike, ali pa uživam pri samo oralnem seksu, kjer moški nežno zadovoljujejo žensko. Tudi pri mojih izkušnjah vidim (zaradi korone bolj malo, seksualne še sploh nimam), da najbolj uživam v tem, ko vidim da punca uživa v mojih poljubi, ko momlja od užitka in me stisne še močneje k sebi, takrat mi grejo kar mravljinci po telesu.
Razmišljam, da sem morda zmeden ravno zato, ker so videi, ki jih gledam jaz bolj podobni realnemu seksu, vedno pa se jih primerja s tistimi, v katerih so ženske samo seksualni objekt. In da je morda gnus povezan s tem, ker hkrati vem, da tudi z mojim gledanjem, podpiram tudi tisto industrijo, kjer so ženske zlorabljene?
Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala, da si podrobneje objasnil svoje doživljanje.
Praviš, da si kristjan in si bil vzgajan v smeri, ki strogo nasprotuje samozadovoljevanju. Tudi sam meniš, da bi lahko to prispevalo k temu, kako ti danes doživljaš samozadovoljevanje. In tudi res lahko slednje veliko prispeva k tvojim mislim in občutkom. Pišeš tudi, da si vedno rečeš, da tega ne boš počel in potem ne zdržiš preveč dolgo. Slednje je popolnoma razumljivo, saj je to potreba, ki je prišla v ospredje v času pubertete in te bo spremljala praktično celotno življenje. Naj omenim, da je potreba po spolnosti pravzaprav ena izmed osnovnih, fizioloških potreb človeka (tako kot je to npr. potreba po hrani, vodi, počitku itd.). Zato je povsem razumljivo, da se temu ne moreš upreti in da svojo potrebo zadovoljiš. In to je čisto okej. Sem pa vesela, da to svojo potrebo potešiš na varen način in ne iščeš bolj tveganih načinov (npr. spolni odnosi brez zaščite).
Omenil si tudi, da je tvoj pogled na pornografijo in ženske ter njihovo vlogo v spolnosti, drugačen od običajno prikazanega v teh vsebinah. To je pravzaprav zelo dobro izhodišče za tvoje nadaljnje odnose z ženskami. Zato bi lahko morda skušal in na tvoje samozadovoljevanje gledal iz drugega zornega kota - na način raziskovanja samega sebe, na način, ki ti omogoča, da varno zadovoljiš svojo potrebo ... Čeprav se tvoji občutki morda povezujejo tudi s tem, da imaš v mislih, da z gledanjem podpiraš to industrijo, lahko skušaš to pogledati drugače. Kot prvo, s kritičnim presojanjem pornografskih vsebin dobro veš, da ne obstaja samo seks s penetracijo, temveč, da lahko ženski več ugodja prinese npr. oralni seks. Slednje ti pravzaprav ne popači ideje o realni spolnosti, temveč ti lahko predstavlja dobro izhodišče za trenutek, ko boš prvič spolno aktiven z žensko. V kolikor pa svojih misli ne moreš prilagoditi na ta način in se bodo še vedno pojavljali občutki gnusa, pa lahko morda skušaš najti tudi druge načine samozadovoljevanja (npr. da se skušaš samozadovoljevati brez da gledaš pornografijo in si skušaš vizualizirati spolni odnos, ki bi te najbolj vzburil).
Pomembno je, da najdeš način ki ti bo omogočal, da brez slabe vesti in občutkov gnusa zadovoljiš to svojo potrebo. Da se zavedaš, da je tvoja potreba in njena zadovoljenost pomembna za tvoje delovanje na drugih področjih. In da je tvoje vedenje povsem normalno in zdravo.
Lepo te pozdravljam.
Urška Pisar, mag. psihologije