Zelo si želim nositi maskaro pa si ne upam prositi staršev. Vse moje sošolke nosijo maskaro.zeloooo si jo želim nositi.Kaj naj naredim? Kako naj jim povem?
Al
Alia
Ne vem samo povej, bodi z njimi isrena, če pa ne gre drugače pa povabi k tebi domov sošolke in naj si dajo gor veliko maskare, da bodo morda tvoji starši videli in se zamislili, ter se pripravili na to da jo boš nosila tudi ti. Če ti pa ne dovolijo pa jo morda lahko nosiš v šoli ter sj ji daš gor v šolskem wc-ju.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da si želiš uporabljati maskaro, tako kot sošolke, vendar ne veš, kako o tem govoriti s starši.
Zapisala si, da ne upaš. Česa točno pa se bojiš? Kaj misliš, da se bo zgodilo? Ali zgolj ne znaš izbrati pravih besed?
Mladostništvo, kamor si vstopila tudi sama, je obdobje, ko nas prične močno zanimati naš videz, primerjamo se z drugimi, hkrati pa so vrstniki pomembna skupina, ki usmerja in vpliva na naše vedenje.
Predstavljam si, da se starša dobro zavedata, da odraščaš in zagotovo pričakujeta določene spremembe pri tebi, zato ju tvoja želja najbrž sploh ne bi presenetila. Resda ne poznam vaše družinske dinamike in kakšno mnenje imata starša glede uporabe maskare, lahko pa sama pomisliš, kaj je najhuje kar se lahko zgodi, če svoje želje omeniš staršem? Kaj je pa najboljše, kar se lahko zgodi? Kaj je bolj verjetno, da se bo zgodilo? Si se v preteklosti kdaj soočala s podobno situacijo? Kaj si takrat pričakovala in kaj se je potem dejansko zgodilo? Se spomniš kake situacije, ko si pričakovala le najslabše, pa se je na koncu izkazalo, da so bile vse skrbi odveč?
Če jima nikakor ne zmoreš izraziti svoje želje, lahko poskusiš bolj posredno, tako, da ju najprej povprašaš, kakšno je njuno mnenje glede maskare in kdaj se njima zdi primerno, da jo začneš uporabljati in tako odpreš prostor za debato.
Verjamem, da ti je morda težko prebiti led, vendar se trenutno soočaš z negotovostjo, na katero boš odgovor dobila le, če poskusiš svoje želje nasloviti staršem, zato ti želim veliiiiko poguma in te lepo pozdravljam.
Javi, kako je šlo!
Amadeja Jurič, mag. psihologije