vsakic ko mami obljubim da ne bom vedno naredim problem. v ponedeljek sem tut naredila. mama me je videla kak kadim cik in se je razjeznila na mene. kak naj ne delam vec probleme, ker js odlocim da ne bom vec in spet naredim?
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, sprašuješ, kako imeti dovolj samokontrole, da nečesa ne boš več naredila. Praviš namreč, da s tem “delaš probleme”, kar ujezi tvojo mamo, tako da se s tabo ne pogovarja več.
Ker si kot problem navedla zgolj kajenje, se bom natančneje posvetila temu vedenju. Razumljivo je, da ti je kajenje težko opustiti, saj je zasvojljivo. Kajenje lahko hitro preraste v navado, saj lahko deluje pomirjujoče, vendar pa na dolgi rok vodi v zdravstvene težave.
Razmisli, kaj ti kajenje daje, da je z njim tako težko prekiniti. Če kadiš, ker te pomirja, ga morda lahko nadomestiš s sprostitvenimi tehnikami, čuječnostjo ali čem podobnim. V kolikor kadiš, ker kadijo tvoji prijatelji, poskusi najti drugi način, da bi se vključila v družbo ali pa zamenjaj družbo.
Sliši se, kot da se zelo trudiš ugoditi svoji mami. Vsakič, ko ti ne uspe, pa te tvoja mama kaznuje z molkom, da se počutiš še bolj krivo. To najverjetneje ne deluje motivirajoče, pritisk s strani mame te še bolj obremenjuje. Za spremembo vedenja moraš biti motivirana sama, zato je dobro razmisliti zakaj bi sama rada spremenila to vedenje.
Svojo samokontrolo lahko izboljšaš tako, da se poskušaš bolje zavedati svojega početja. Najprej je dobro moteče vedenje natančno opisati – pri tem poskusi opisati tudi kdaj, kje in kako pogosto se vedenje pojavlja. Za vsako vedenje, ki ga želiš spremeniti si zastavi cilj in manjše korake, kako bi ta cilj dosegla. Najboljše je, če poskušaš spremeniti samo eno vedenje naenkrat, saj te večja količina sprememb lahko precej obremeni.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije