Pozdravljeni,
moje ime je Mojca, stara sem 14 in me zanima samo nekaj. Pred kakšnim tednom mi je mama rekla, da naj grem v njeno kopalnico po brisače. Nakar odprem napačen predal in vidim igrače za samozadovoljevanje. Pri srcu me je kar stisnilo in nisem vedela kaj naj naredim. In imam vprašanje. Kaj naj naredim?
Lep pozdrav
če
češnja34
Mislim, da bi bilo tudi prav, če bi v uredništvu Arčijev odgovor izbrisali. Ne le, da v sporočilu nakazuje, da je to naredila zanalašč, celotno sporočilo ima posmehljiv ton in sporoča, da tega ne bi smela pisati na forumu. Katerega namen je prav to, da prosiš za nasvet in pomoč. Prav tako jo sprašuje o tem, če jih uporablja tudi sama in če si jih izposoja od mame, kar se mi zdi zelo neprimerno. Če bi se sama pri 14 letih obrnila na svetovalnico in dobila tak odgovor (vrstnika?), bi me zagotovo prizadelo.
Vem, da na med.over.net mnoge komentarje moderatorji spustijo skozi, vendar pa je razlika ta, da gre tam za odrasle. In mislim, da bi moral forum za otroke in mladostnike imeti višji standard, in biti bolj moderiran, ker ni prav, da dobivajo taka sporočila. Vrstniška podpora je lahko super, marsikomu pomaga že samo to, da ve, da v nečem ni sam, ampak naj bo spoštljiva. Sem opazila, da Arči tukaj pogosto svetuje, ampak mislim, da je tokrat šel predaleč.
Hkrati bi še odgovorila na Mojčino sporočilo. Mojca, tvoja mama je odrasla oseba in nič ni narobe s tem, če igrače uporablja. Verjamem pa, da ti je neprijetno, da si jih našla. Če sta si blizu, se lahko z njo pogovoriš. Sicer pa enostavno pustiš vse skupaj in tega predala ne odpiraš več. Zamoti se s kakšnim filmom, knjigo, pojdi na sprehod... Pa prepričana sem, da ti bo svetovalka lahko svetovala glede kakšne tehnike za preusmerjanje misli.
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Draga Mojca,
Razumljivo je, da si se ob tem, kar si videla, počutila nelagodno in zmedeno. Tvoja reakcija je normalna – presenetilo te je nekaj, česar nisi pričakovala, se morda s tem prvič srečala, in tvoje telo je na to reagiralo z neprijetnim občutkom.
Kar si našla, so najverjetneje pripomočki, ki jih odrasli včasih uporabljajo za svoje intimno življenje, kar vključuje tudi samozadovoljevanje. Ko se prvič srečamo s temami, povezanimi s spolnostjo, lahko začutimo nelagodje, zmedenost ali celo sram. To je povsem običajna reakcija. Sčasoma pa kasneje pogosto ugotovimo, da so take stvari del človeške intime, povsem naravne in nekaj, kar doživlja ali prakticira veliko ljudi.
Vprašala si nas, kaj naj narediš. Morda se lahko vprašaš, kaj v tem trenutku najbolj potrebuješ. Bi ti pomagalo, da o tem spregovoriš z mamo in jo prosiš za razlago? Ali potrebuješ več informacij o spolnosti in temah, povezanih z odraslimi odnosi? Tudi če se zdaj še ne želiš pogovarjati z mamo, je čisto v redu – pomembno je, da najdeš način, ki se zdi tebi varen in pravi. Če čutiš, da te to še vedno vznemirja, se lahko pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš – kot na primer šolska svetovalna služba, lahko pa pišeš tudi nam.
Pomembno je, da veš, da nič nisi naredila narobe, tudi tvoja mama ni, in takšne situacije se zgodijo. V tistem trenutku so lahko (zelo) neprijetne, a so hkrati priložnost, da se kaj novega naučimo – o sebi, o drugih in o odnosih.
Če se ti porodi še kakšno vprašanje ali potrebuješ prostor za razmislek, se lahko vedno obrneš na nas.
Cita Jenko, mag. psihologije