Hej. Ful me skrbi in rabim kak nasvet... no pac stara sem 16 let in rabim nasvet.
Moj muc je imel bolhe, pa spi pri meni v postelji. Z mami sva ga skupaj skopali – jaz sem ga držala, ona je pa medtem čistila mojo posteljo. In med tem je našla moj vape (puff), ki sem ga imela spravljenega pod posteljo. Ko sem to ugotovila, sem jo čist panično prosila, naj ne pove očetu. Rekla je, da ne bo, ampak zdaj sem čist živčna. Ne vem, če mu bo res zamolčala ali bo samo počakala pravi trenutek, da pove. Počutim se čist v stresu in krivo, pa ne vem, kaj naj naredim.A naj sama povem očetu? A naj pustim, da se pomiri? A je kdo mel kej podobnega?Hvala, če kdo odgovori
• Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila v naši Svetovalnici in z nami delila, kaj doživljaš. Ni vedno lahko spregovoriti o svojih skrbeh, zato je zelo pogumno, da si se odločila poiskati pomoč.
Praviš, da je mama našla tvoj vape in razumem, da si to povzroča veliko stresa - prestrašena si in negotova glede tega, kako bo situacija z mamo in očetom potekala naprej. Skrbi te, kaj bo naredila mama in kako se bo odzval tvoj oče. To, da te skrbi, je povsem razumljivo in kaže, da ti ni vseeno, kaj se dogaja in da čutiš odgovornost za svoja dejanja. Praviš, da si mamo prosila, naj očetu ne pove, in da ti je rekla, da mu enkrat bo. To, kar te zdaj najbolj teži je občutek, da ne veš, kdaj in kako se bo to zgodilo - in strah, da bi oče reagiral burno. Ta strah je povsem razumljiv, še posebej, če imaš izkušnjo, da so bile pretekle reakcije neprijetne ali celo nasilne.
Razmišljaš, da bi očetu za vape povedala sama, kar kaže na to, da si želiš prevzeti nadzor nad situacijo. To je zagotovo lahko ena izmed možnosti - da sama poveš očetu, na svoj način, mirno in v primernem trenutku, s čimer mu lahko pokažeš, da prevzemaš odgovornost za svoja dejanja. Včasih odrasli reagirajo drugače, če jim povemo nekaj sami in tega ne slišijo od drugih.
Po drugi strani je povsem v redu tudi, če se najprej pogovoriš z mamo - še enkrat in bolj umirjeno, ji poveš, da te zelo skrbi, kaj se bo zgodilo in da si v stiski. Mogoče ji lahko poveš tudi, zakaj se bojiš očetove reakcije. Če čutiš, da je mama tista, ki te bolje razume, lahko prosiš, da te podpre - bodisi tako, da očetu sama objasni situacijo, bodisi da skupaj najdeta bolj varen način za soočenje s tem.
Če pa so tvoji strahovi glede očeta resni – predvsem glede fizičnega nasilja – potem je pomembno, da to vzameš resno in se zaščitiš. Nasilje nikoli ni sprejemljivo, ne glede na okoliščine. Če te skrbi, da bi se situacija doma lahko zaostrila, se obrni na zaupanja vredno odraslo osebo – morda svetovalno delavko v šoli, drugo sorodnico, učitelja ali pomoč na eni od zaupnih telefonskih linij:
- Tom telefon: 116 111
-SOS telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja: 080 11 55
Povsem razumljivo je, da se ti situacija trenutno zdi zelo stresna in težka, vendar se stvari lahko umirijo. Z vsakim korakom, ki ga narediš premišljeno in z iskrenostjo si že na poti do rešitve. Vsa tvoja občutja - strah, krivda, negotovost- so povsem človeška in razumljiva. Če želiš, se lahko spet obrneš tudi name in skupaj se lahko še podrobneje pogovoriva o primerni rešitvi.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)