Zivjo!
vsi vemo kaj de dogaja v svetu... zda, iran, rusija...
strah me je da bo 3. sv. vojna.
Iskreno jaz ti pricakujem ze 1 leto.
Lani poleti 2024 sem vsem rekla da se bo ti zgodilo pa so rekli da se ne bo. Ampak vsi se zavedamo da so se 1. In 2. na isti nacin zacele. Tukaj sem ze lani pisala o tem in ja ste mi prijazno odgovorili. Zdaj bi pa rada en iskren odgovor: Kaj vi mislite? Se bo zacela?
pac v soli smo se ucili v 1. in 2. in je vse isto!
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Razumem, da te je strah. Tvoje skrbi so čisto resnične in razumljive, saj živimo v času, ko nas novice in dogajanje po svetu lahko res prestrašijo. Ko si mlad in občutljiv na to, kar se dogaja okoli tebe, se svet lahko zdi zelo strašljiv, posebej če se odrasli s tem ne želijo preveč ukvarjati in pogovarjati s tabo, v medijih pa lahko zaslediš le poročila o grožnjah, napadih in konfliktih.
Dovoli, da ti povem nekaj pomembnega: tvoj strah ne pomeni, da se bo nekaj res zgodilo. Pomeni le, da si občutljiva, čuječa in ti je mar. In to je v resnici nekaj lepega.
Tudi v preteklosti: ob krizah, napetostih med državami, orožju in grožnjah, so se ljudje bali, da bo izbruhnila nova svetovna vojna. Ampak vojna, kot sta bili prva in druga svetovna, danes ni več tako preprosta možnost. Svet je veliko bolj povezan, z več diplomacije, več ekonomskih vezi, in tudi več načinov, da države pritisnejo ena na drugo brez orožja. O tem se v šoli ne učimo tako jasno, vendar je diplomacija danes močnejša kot je bila včasih.
Tvoj občutek, da je “vse isto”, je zelo človeški, ampak hkrati tudi malo varljiv. V zgodovini se stvari res ponavljajo, a svet danes deluje precej drugače kot pred 100 leti. Imamo druge možnosti, večji pretok informacij, večjo globalno povezanost in druga razmerja moči. Obstaja tudi veliko ljudi po svetu, ki se borijo za mir, in ne za vojno.
In še nekaj pomembnega: tudi če se ti zdi, da se ne moreš zanašati na svetovne voditelje, lahko še vedno vplivaš na svet okoli sebe. Tvoja moč je v tem, da govoriš, se povezuješ z drugimi, gradiš razumevanje in delaš dobro. Vsaka prijazna misel, pogovor in sočutje so nasprotje vojne. In prav to svet zdaj najbolj potrebuje.
Če te strah hromi ali ti ne da miru, ti svetujem, da se o tem pogovarjaš. Lahko z mano, lahko z nekom, ki mu zaupaš. Pomaga, če strahu ne nosiš sama. Vse kar čutiš, ima pomen. Ne obstaja  gotov odgovor o svetu in tvoja občutljivost ni slabost, je dar.
Želim ti lepo poletje in čim manj skrbi.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja