Sem 1 letnik in mami ki ne dovoli nositi makeupa jer meni da je to slabo za kozo, kar se strinjam. Ampak ona men ne pusti niti maskare. In to me ful jezi in zalosti ker se mi zdi da sem lepsa ce mam maskaro.
v soli si dam lipgloss pa lipliner gor (to sem ze v 9. Razredu delala) in zdej mam mal slabo vest ker se mi zdi da tt tega ne bi smela nosit. Pac men se ne zdi zo nc tazga ampak me skrbi kaj bi mami rekla ce bi vedla
• Ma
Malina
Hej.
Sori ker ti jaz odgovarjam. Stara sem 14 in sem 8 razred
Meni dovolijo nosit make up ko bom bila v 1. Letniku.
Če imaš željo nosit make up jim reč da si že dost stara in če lahko. Lahko greš v dm pa si kupeš kvalitetne in nasravne izdelke. Essence ima dobre stvari pa tudi Balea. Jaz uporablajm lih lipglos pa še to redko, ampak si želim
Če ti bi mami dovolila se zmeni če lahko vsaj med počitnicami nosiš. Se pa stranjam z njo. Ni dobro za kožo AMPAK odvisno kaj daš gor.
Upam da sem vsaj 1% pomagala????
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zaupala si nam, da si želiš nositi makeup, vendar ti mama ne dovoli, ker meni, da je slabo za kožo. Povedala si tudi, da si v šoli kdaj daš lipgloss, za kar tvoja mama ne ve, in te zdaj skrbi, kaj bi si mislila o tem.
Glede na to, da tvoja mama ne želi, da nosiš maskaro, bi se ji morda tudi ličila za ustnice zdela problematična. Zato se mi zdi smiselna tvoja skrb o tem, kaj bi si tvoja mama mislila, če bi izvedela, da že uporabljaš makeup v šoli. Kljub temu bi rada izpostavila, da je za čas najstništva normalno, da imaš potrebo osamosvojiti se in početi stvari, za katere tvoja mama ne ve. V tem času je treba iskati ravnotežje med tem, da ubogaš starše in spoštuješ njihovo mnenje in hkrati iščeš svojo identiteto.
Pozitivno se mi zdi, da si se z mamo že pogovarjala o ličilih in razlogih, zakaj ona njim nasprotuje. Kot ti je predlagala vrstnica, bi te tudi jaz spodbudila, da se z mamo poskusiš o tem pogovoriti in ji razložiti, zakaj bi si ti želela nositi makeup. Prav tako pa lahko tudi pri njej poskusiš raziskati, kaj so razlogi, zakaj se ona s tem ne strinja. Če je glavni razlog ta, da se njej zdi slabo za kožo, potem morda lahko najdeta kompromis in se dogovorita, katere izdelke bi vendarle lahko uporabljala (npr. namesto lip glossa kakšen barvni balzam za ustnice) in morda tudi katerih znamk (npr. dermatološko preverjene ali pa izdelki naravne kozmetike). Morda pa je razlog, zakaj ona temu nasprotuje, drugačen - morda se ji zdi, da si še premlada in ne želi, da zaradi ličil izgledaš starejše. Torej smiselno je, da raziščeš, kaj so razlogi za njeno nestrinjanje in nato poskusiš najti kakšen kompromis, s katerim bi se strinjala tvoja mama in ti ne bi več uporabljala ličil na skrivaj. Moraš pa se zavedati, da se tvoja mama morda tudi po pogovoru ne bo strinjala z uporabo ličil, in tudi to odločitev moraš spoštovati. Lahko pa se morda pogovorita o pogojih, kdaj bi pa lahko uporabljala ličila - ob kakšnih situacijah (npr. ne v šolo, lahko pa za kakšne posebne priložnosti), ob kateri starosti (npr. po 17 letih).
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja