Pozdravljeni!
Danes sem izvedela da moj oče vara mojo mamo z neko žensko. Iskreno se mi je svet na glavo obrnil. Nevem ali naj jočem ali kričim. Ampak me iskreno ne skrbi za svojega očeta, ki je ga že od naprej nisem marala. Skrbi me za mamo. Kakorkoli obračam se na vas ker potrebujem pomoč. Živimo v 2 hišah z starima staršema ki sta lastnika obeh hiš. Zanima me ali je možno da moja mama/moji stari starši vržejo ven iz hiše mojega očeta zaradi varanja. Ali se lahko zgodi da zahteva izplačilo za vse kar je vložil/naredil za nas? Oče je bil že od vedno nasilen, psihično in fizično. Pred nekaj leti ko sem bila mlajša me je udaril a nismo klicali policije. Udaril je tudi mojega dedka. Torej, če nam zagrozi da bi ga morali izplačati za vse kar je storil pri hiši, ali je možno da mu zagrozim z tožbo ker me je udaril? Nimam dokazov, imam le 4 priče, ki so bile priče temu. Hvala
• Ar
Arči
Veš tako je pri tem, če nekdo nekoga udari pred več leti, pa nihče na to dejanje (ki je obsojanja vredno) ne reagira, potem pa, po več letih zagrozi, da bo nasilje (kar dejanje tvojega očeta zagotovo je) prijavil, če bo tvoj oče zahteval odškodnino za vloženo delo, v nasprotnem pa ne, bi jaz takšno stanje pogojno opredelil kot izsiljevanje. Formalno pravno gre za dve popolnoma ločeni dejanji: nasilje in odškodnina, do katere ima tvoj oče vso pravico, če bo dokazal koliko (z delom, denarjem in podobno) je v hišo sam vložil.
Koliko časa nazaj bo lahko zahteval in koliko je zastarano bi ti lahko povedal, če mi povedala malo več podatkov. Podobno velja glede nasilja, po preteku določenega časa kazenski pregon namreč ni več mogoč.
Premalo poznam dejansko stanje. Če ste živeli v hiši in za bivanje niste plačevali najemnine in morebitnih drugih stroškov potem bi lahko zahtevali da oče v primeru, da zahteva odškodnino plača polovico stroškov bivanja.
Sicer zadeva ni tako zapletena kot je videti na prvi pogled, upam, da boste zadevo rešili brez spora in tožb pred sodiščem. Pravijo, lepa beseda lepo mesto najde.
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej ti naj povem, da ni nič narobe, če ob stresnih dogodkih izraziš in pokažeš svoja čustva. Joči, kriči, karkoli, samo da daš ven iz sebe. Pojdi v naravo. Situacija se tako res ne bo rešila, bo pa lažje tebi.
Glede odnosov med staršema pa sta mama in oče tista, ki bosta morala zadevo izpeljati. Razumem te, da bi ti rada mami pomagala in to ni nič narobe. Daj ji vedeti, da ji stojiš ob strani. Vendar kaj in kako bo mama ukrepala se mora odločiti sama. Vendar brez dogovora na Centru za socialno delo in sodišču ne bo šlo. Starša sta skupaj ustvarila kar imate. Tudi oče ima pravice. Med njimi je tudi pravica do stikov s teboj. Stvari so bolj zapletene kot si misliš.
Glede dokazovanja za nazaj pa lahko pride do težav. Če niste / niso prijavili takrat, je lahko zdaj (pre)pozno oziroma je mama soodgovorna, da te takrat ni zaščitila. Zavedaj se, da je to stvar odraslih in predvsem vedi, da ti nisi kriva za težave.
Želim ti, da se zadeva reši čim bolj mirno. Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja