nevem kako se obnasat okrog ljudi.
ze od nekdaj imam s tem tezave. zelo sem ne socialna in tudi, ko pa sem z ljudmi se hitro utrudim in postanem tecna. je pa tudi tezava, da sem vcasih lahko zelo hiper-aktivna in... histericna? ubistvu ne poznam prave besede, pac vcasih sem zelo glasen clovek, ko sem z nekom bolj "comfortable". in to ljudi zelo moti. nekaterim grem strastno na zivce, ker pac nisem tiha in ista kot vsi ostali. ko pa koncno najdem nekoga, ki mi je podoben. pa nevem kako se obnasati, vedno mislim, da me ne mara vec. mislim da je razlog zato, ker me zadnje case vsi dajajo na stran. ampak to mi je precej tezko ker res ne moram biti to kar sem brez da nekdo misli da sem "autisticni peder" ja, to mi pravijo. no zdaj res nevem kaj naj naredim, ali naj enostavno izklopim vse kar sem? da naj postanem se bolj tiha kot sem bila do zdaj? ker imam zadnje case obcutek, da so se me se lastne prijateljice navelicale, ali naj se za njih postanem tiha kot miska?
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala, kaj se ti dogaja.
Če prav razumem, imaš včasih obdobja, ko si zelo dinamična in aktivna, včasih pa si mirna in, kot sama praviš, nesocialna in ti ni ok v družbi drugih ljudi. A opaziš pri sebi kakšna nihanja razpoloženja oz. kaj meniš, da povzroči to nihanje med enim in drugim? Menim, da ni rešitev v tem, da se pretvarjaš, da si nekaj, kar nisi, se pravi, tiha miška, ki bo zaradi drugih ljudi tiha in neopazna. To nisi ti in v tej vlogi ne boš uživala. Lahko pa vprašaš prijateljice, na kak način jim greš na živce, kaj točno jih moti. Če ti več ljudi, recimo, reče, da si preveč glasna, da preveč govoriš, pomeni, da pri sebi pogledaš, kaj v tebi povzroča glasnost in celo kopico besed. Pogledaš, kako bi nekaj povedala dinamično, a brez povzdignjenega glasu. Kako bi lahko nekaj povedala z manj besedami. To ne pomeni, da si tiha in da se popolnoma spremeniš, pomeni pa, da se mogoče prilagodiš in vidiš, kje pa te mogoče res malo 'zanese' in kje prestopiš meje drugih ljudi.
To so samo vprašanja zate, za spoznavanje same sebe, za polaganje pozornosti na to, kakšna si v odnosih in kaj vanje prinašaš. To je hkrati tudi odlična priložnost, da se boljše spoznaš in da se naučiš, kako se vesti v odnosu do drugih, kako se izraziti na način, da si slišana, pa tudi sprejeta, in podobno.
Kaj meniš o vsem skupaj?
Želim ti vse dobro, pa upam, da nam še kaj napišeš.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije