Pozdravljeni. Pišem vam, ker sem zaljubljen v fanta ki je starejši od mene malo manj kot dve leti. Zdaj je 9 razredu. In vedno ko pride kakšna sošolka do njega sem ljubosumna ker imam vmes občutek kot da ga osvaja. V njega sem že 3-4 leta. A je normalno da sem ljubosumna zaradi tega. Prosim za čim hitrejši odgovor. Hvala. Lp.
Za
Zaskrbljenka
Pozdravljena,
Sicer nisem svetovalka lahko pa ti povem da se je tudi meni to ze veckrat zgodilo, ampak to je cisto normalno saj v kolikor si zapisala se ti verjetno zdi da bi se lahko iz tega osvajanja zgodilo kaj vec tebi pa to ni vsec saj bi verjetno rada da tudi tebe ta fant kaj opazi.
Upam da sem ti kaj pomagala
Lp Zaskrbljenka
Lj
Ljubusumna1
Pozdravljena Zaskebljenka,hvala za odgovor.
Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, »Ljubusumna1«,
vesela sem, da si se s svojim vprašanjem in zapisom obrnila name. Najprej se ti tudi opravičujem, ker odgovarjam nekoliko bolj pozno in ker si morala na moj odgovor čakati dlje časa.
Če prav razumem, si že dlje časa zaljubljena v starejšega fanta in kadarkoli se mu približa kakšna sošolka, postaneš ljubosumna, saj imaš občutek, da ga osvaja. Zanima te, če so ti občutki ljubosumja običajni. Imam prav?
Z zaljubljenostjo so povezani posebni občutki in med njimi ni nič nenavadnega, če občutimo ljubosumje, kadar se naša ljubljena oseba s kom pogovarja, se ji morda približa oseba nasprotnega spola, se z njo spogleduje, se jo dotika in podobno. Ta občutek je posledica tega, da do te osebe nekaj čutimo in si jo želimo zase, zato nas moti, če nekdo drug pokaže naklonjenost do nje. Zdi se nam namreč, da nas na ta način ogroža in da nam bo vzeto nekaj, za kar bi si želeli, da bi bilo naše oz. si na podlagi naših čustev nekako že lastimo.
Zato ni nič nenavadnega, da v opisani situaciji postaneš ljubosumna. To je znak, da ti je za fanta mar, da ti je všeč in da do njega gojiš posebna čustva.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Anja Knez, mag. psihologije
Lj
Ljubusumna1
Pozdravljeni. Hvala za odgovor. Lep pozdrav lepo bodite.
Lj
Ljubusumnica
Pozdravljeni. Pišem vam ker imam velike težave z ljubusmjem. Z fantom sva oba ljubusumna. Fant mi je zaupau da je gledau drugo punco in v mene vre od ljubosumja. S to punco nima nič niti je ne pozna. Ampak jaz vsakič ko omeni kako punco postanem ljubusumna. On govoti da je to normalno in da vsi gledajo punce tudi jaz to razumem ampak si ne morem pomagat. Bojim se da bi ga s tem izgubila.
Kako naj odpravim ali vsaj malo oblažim to ljubusumje?
Hvala.
Uredništvo
Jasna Verčko
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš, da oba s fantom pogosto občutita ljubosumje in da ti je moteče, ko fant govori o drugih puncah. Kot je zapisala že svetovalka zgoraj, je ljubosumje čustvo, ki se v ljubezenskih odnosih pogosto pojavi in je do neke mere normalno. Tebe pa zanima, kako se ljubosumja znebiti.
Pravzaprav je ob tem, ko tvoj fant govori o drugih puncah, precej pričakovan odziv, da občutiš ljubosumje, sploh ko svoje početje normalizira. Treba pa je razlikovati med tem, da fant samo opazi, da je kakšna punca lepa (kar se zgodi vsem) in med tem, da skuša kaj narediti v smeri, da bi ga opazile, torej da bi jih ogovoril, se z njimi dobival in podobno. V kolikor tvoj fant ostaja le pri prvem, ni popolnoma nič narobe. Lahko pa mu poveš, kako se počutiš, ko govori o kateri drugi punci in ga prosiš, da v prihodnje svoje misli zadrži zase. Če pa bi opazila, da je vajino razmerje ogroženo zaradi druge osebe oz. da počne kaj več, kot jih samo opazi, je prav tako nujen pogovor, kaj si od zveze želita.
Napisala pa si tudi, da sta ljubosumna oba. To se mi zdi dobra iztočnica za iskren pogovor med vama, saj se lahko postavita v položaj drug drugega in prideta do zaključkov, katerih stvari ne želita početi drug drugemu (tistih, ki tudi sebi ne bi bile prijetne, če bi jih partner naredil). V konkretnem primeru torej, da tudi ti fantu ne govoriš, kdaj se ti zdi kakšen drug fant privlačen.
Upam, da vama bo moj odgovor v pomoč!
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije