zdravoo
zanima me kje je meja lobusumja prevelika.. imam fanta skupaj sva 6 mesecev. Nekaj krat sva vmes sla narazen in pred kratkim mi je povedal, da se je vmes pogovarjal z drugo. Ostala sta prijatelja kar mi je razumljivo saj sta tudi preden je med njima bilo kaj vec bila prijatelja. Jaz pa sem na njo ljubusmna. To sem mu tudi povedala pa je rekel da me nerabi skrbet saj men njima ni nic vec. Nevem ali je normalno da se tako stresiram zaradi tega res ga imam rada in nocem ga zaradi mojega obnasanja izgubit ampak ne morem cez to da me moti njegov odnos z njo
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da te skrbijo tvoji občutki ljubosumja, ki se povezujejo z odnosom tvojega fanta in njegove prijateljice. Omenila si, da te moti, da tvoj fant in njegova prijateljica skupaj preživljata čas in da te skrbi, da se med njima kljub vsemu kaj ne plete.
Kot si sama v svoji situaciji izkusila, je ljubosumje čustvo, ki se v nas prebudi takrat, ko nas je strah, da bomo izgubili nekaj ali nekoga, ki nam veliko pomeni. To nam lahko po eni strani pokaže, da nam je tista oseba, v zvezi s katero čutimo ljubosumje, zelo pomembna in da si ne bi želeli, da se odnos s to osebo konča. In ravno zato, ker te osebe ne želimo izgubiti, je pomembno, da smo v odnosu z njo odkriti. Omenila si, da si s fantom o svojih občutkih že spregovorila, kar je zelo pohvalno, saj je odkrita in učinkovita komunikacija ključ do uspešnega odnosa in korak bližje k temu, da ne boš več čutila toliko ljubosumja, čez čas pa se ga lahko tako celo znebiš.
Spodbujam te, da s konstruktivno komunikacijo nadaljuješ - torej najprej se vprašaj, kaj so razlogi, da čutiš ljubosumje in v kakšnih primerih ga čutiš, kaj je tisto, kar te moti. Ko boš to ugotovila, se pogovori s fantom. Lahko mu omeniš, da je se ti počutiš bolje, bolj olajšano, ko se o tvojih občutkih ljubosumja pogovorita.
Svetujem ti, da svojega fanta vprašaš, če bi se strinjal s tem, da se kdaj z njim in njegovo prijateljico družite tudi skupaj. To je odličen način, da ti preživiš nekaj več časa z njim in on hkrati s svojo prijateljico, ne da bi bila ti v pretiranih skrbeh ali pa doživljala veliko občutkov ljubosumja. Prav tako lahko bolje spoznaš, kakšen odnos imata in kaj drug drugemu pomenita, seveda pa moraš njuno prijateljstvo spoštovati. Nikoli pa ne veš - s tem lahko morda pridobiš tudi novo dobro prijateljico.
Za konec bi ti rada sporočila, da je ljubosumje občutek, ki ga vsi kdaj občutimo in je do neke mere dober pokazatelj, da imamo odnose, ki so nam tako pomembni, da smo kdaj v skrbeh glede tega, kako žalostni bi bili, če bi te ljudi izgubili. Bodi pa pozorna in pazljiva na pretirano ljubosumje - slednje ima namreč negativen učinek na odnose - je razdiralno in lahko odnos pokvari. Zato je pomembno, da gojimo dobre odnose, ključ do tega pa je, kot sem že omenila, iskrena komunikacija in pravšnja mera zaupanja v svojega partnerja.
Če imaš zame še kakršnokoli vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim.
Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (UN)