Zdravo, imam hud problem. Da na hitro razložim sem stara 17 in moja največja strast v življenju je glasba. Že 1 leto igram v Rock skupini Red Hand smo začetniki zato uradno še nismo priljubljeni in izpostavljeni... A morda bo prišlo v prihodnje tudi do tega. Skratka sem edino dekle v bandu. To nikakor ni slabo saj se z fanti dobro ujamemo. Problem pa je da je eden od fantov noro zatrapan vame. Ampak to res noro zatrapan. Že na začetku ko smo začeli igrati mi je svoje občutke takoj zaupal. Takrat ga še nisem tako dobro poznala in sklenila da mu dam vsaj toliko šance da ga uspem bolje spoznati. Prišlo je do poljuba kasneje pa celo do tega da sem mu zaupala gole fotografije pod pogojem da tega ne shrani, tudi jaz sem obljubila in se tega držala, on pa ne. A se mi zdi da bolj kod sem ga spoznavala, manj me je zanimal. Že kar hitro sem spoznala njegov pravi obraz saj ko je v bandu prišlo do prvega nesoglasja je v to umešal najin odnos, ki je bil uradno še vedno neutralen. Sepravi nisva bila par. Njega pa je to očitno jezilo in je želel na vsak način doseči svoje s tem da me je izseljeval in zmerjal. Zato sem sklenila da bom glede vsega skupaj premislila, saj sem ga vsaj s tem začasno pomirila. Potem se mi je opravičil in obljubil da me ne bo nikoli več zmerjal pa tudi slike po zares zbrisal. Pomirjena pa sem bila do naslednjega prepira, ki je bil kar hitro saj sem se odločila da mu priznam da ga res ne želim. Kod pričakovano je znorel. Spet se je ponovil prejšnji scenarij: zmerjanje nato izsiljevanje. S tem mi je povzročil panične napade. Rotila sem ga da s tem odneha in da naj tudi neha konstanto govoriti da me ima rad ker to ljudje ki se res ljubijo drug drugemu ne počnejo. Nato se je spet ustavil in opravičil. Trdil je da je zdaj res za vedno izbrisal prav vse kar sem mu zaupala in da teh napak nebo več ponavljal. Za silo pa je tudi sprejel dejstvo da ne želim biti z njim. No ampak res za silo, saj še vedno ni čisto odnehal. Vedno ko se vidiva me na silo objema in pritiska ob zid in poljublja. Upiram se potem pa zmeraj znova: Zakaj si taka? Potrpi malo ker te mam rad!! Zadnjič smo z skupino prespali pri njemu doma. Res si nisem želela pa so fantje vstrajali in me rotili da bi bi bili tam kod celota in prisiljena sem bila spati ob njemu. In ne to ni najhuje morala sem se stiskati k njemu, ker je on to želel. Nisva seksala ampak vseeno mi je bilo zelo ampak res zelo ne prijetno. Naslednji dan ko sem prišla domov sem se zjokala. Res si ne želim z njim. Pred časom pa smo šli igrat enemu gospodu za presenečenje. Bil je ne izmerno vesel zato se mi je malo približal, objel in rekel da smo neverjetni. On pa je bil noro ljubosumen. Prišel je do mene in mi je rekel da sem vlačuga in prasica... In da se lahko grem gonit kam drugam...potem pa spet ta Oprosti!! Ki ga ponavlja konstantno, trudi pa se ne da bi kaj spremenil. Potem pa ravno včeraj. Imeli smo Žurko. Tam so bili moji fantje iz skupine, prijatelji in prijateljice. Bilo nas je okoli 40. Tam pa sem se zbližala z enim fantom, ki sem ga do prej poznala samo na videzno. Skupaj sva plesala in nazdravljala. Kasneje pa sva šla skupaj ven pred dvorano na klopco in se pogovarjala. Potem mi je ena kolegica povedala, da je on konstantno glavo obračal proti oknu in gledal kje sem. In ko me je izgubil iz pred oči je prišel ven in sedel poleg naju. Za njim pa je prišla še ta moja kolegica ki mi je to povedala. Kar vmešal se je v najin pogovor in začel govoriti o neki drugi temi. Nato me je silil da pridem notri in greva plesal in nisem želela. Nekaj časa je ustrajal nato pa je odšel noter in glasno zaloputnila z vrati. Preden pa smo iz Žurke odšli mi je ta fant, ki mi je bil všeč podal roko in rekel da me je bilo lepo spoznati in upa da si bova še kaj pisala. Vse to pa je on videl mislila sem, da ga bo prestrelil z očmi. Malo je manjkalo pa bi skočil nanj in ga pretepel. Prav videla sem da se je komaj zadrževal. Spet je bil jezen name... Vprašala sem ga zakaj je tako in je rekel da se naj ne delam neumno in da sem res prasica. Čez čas se je spet pomiril in me začel konstanto zafrkavati: a sam tale iz Žurke pa je lep? Ti je všeč? Ti je ne? Priznaj! In še bolj glasno PRIZNAJ!! Rekla sem mu naj neha s tem in pusti to tam kamor spada v preteklost. V sebi pa s tem nikakor nisem mirna saj mi je tisti fant res všeč... A se bojim da ga bom zaradi njega zavrnila. Tistemu fantu sem tudi povedala za te težave, ki jih imam z njim pa mi je rekel, da se moram odločiti a ga bom prenašala celo življenje in se zavirala samo zaradi njega ali pa se mu bom postavila po robu in bila s tistim ki ga imam rada. Seveda prav ima. In gotovo je nelogično zakaj se mu pustim. A tukaj gre za glasbo in skupino. Strah me je da bi se tako hudo skregala da bo želel da zapustim skupino jaz ali pa on. Ne želim nas uničiti, saj imamo potencial. Zato za voljo glasbe trpim njegove ljubosumne izpade. In požiram žaljivke in vse ne želene dotike, ki jih dobivam konstantno. Želim si scenarij: Ostati skupaj, biti res samo prijatelji in iti na proti svojemu cilju in sicer igrati in postati prepoznavni. Tako težko je najti dobro zasedbo danes v glasbenem svetu. Fantje so res super in si ne želim vsega uničiti. Tudi on je zelo velik člen našega banda. Na veliko svari se spozna in jih ima dobro pod kontrolo. Zato če odmislil najin odnos vse zelo dobro klapa. Torej kaj naj storim da bi ga umirila in vselej obdržala band v taki zasedbi kakršni je? Prosim kakšen nasvet.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se obrnila na našo svetovalnico in zastavila vprašanje. Vidim, da si v zelo težki situaciji, ki ti povzroča veliko stresa, strahu in negotovosti. Če sem te prav razumela si po eni strani predana glasbi in svoji skupini, po drugi strani pa se soočaš s pritiskom in neželenim vedenjem enega od članov benda, ki prestopa meje tvojega udobja in dostojanstva. To, kar doživljaš, definitivno ni v redu in super je, da si poiskala pomoč.
Pomembno je, da se zavedaš, da nisi kriva za to, kar se dogaja. Fantova dejanja niso izraz ljubezni - ampak nadzora, ljubosumja in izsiljevanja. Ljubezen ne pomeni, da moraš prenašati zmerjanje, grožnje, nadlegovanje ali prisilo. Ljubezen temelji na spoštovanju in svobodi, ne na pritisku in občutku krivde.
Hkrati pa razumem tvojo dilemo – nočeš razdreti benda, ker verjameš v njegov potencial in se zavedaš, kako težko je najti uigrano ekipo. A hkrati se ne počutiš več varno in mirno v tej situaciji. Vprašati se moraš, ali je res vredno žrtvovati svoje duševno zdravje in osebne meje samo zato, da ohraniš skupino v isti sestavi. Strah, ki ga doživljaš, občutek nelagodja ob njegovih dotikih, jeza in žalost, ki ju občutiš po vsakem srečanju z njim – vse to so jasni znaki, da ta odnos ni zdrav in da te situacija izčrpava.
Prvi korak je, da mu jasno postaviš meje. Povej mu odločno, da ne želiš več nobenih neželenih dotikov, objemov ali pritiskanja. Če te ne posluša in s tem nadaljuje, mu povej, da to doživljaš kot nadlegovanje in da ne boš več tolerirala takšnega obnašanja. Pomembno je, da pri svojih besedah vztrajaš in mu ne daješ upanja, da si bo morda premislil.
Ker je situacija že večkrat eskalirala, bi bilo dobro, da se izogibaš situacijam, kjer bi ostala sama z njim. Če moraš biti v njegovi bližini zaradi benda, poskusi vedno imeti ob sebi še koga drugega – nekoga, ki mu zaupaš in ki bi lahko posredoval, če bi šlo predaleč. Pomembno je, da si v varnem okolju in da se ne počutiš ujeta v situacije, kjer bi lahko prišlo do ponovnega nadlegovanja.
Tudi ostali člani benda bi morali vedeti, kaj se dogaja. Morda ne vedo, kako resna je situacija, ali pa niso opazili, kako se on do tebe vede. Poskusi se pogovoriti vsaj z enim članom skupine, ki mu zaupaš, in mu razloži, kako se počutiš. .
Če se bo njegovo vedenje nadaljevalo ali celo poslabšalo, ne smeš ostati sama s tem bremenom. Poišči podporo pri nekom, ki ti lahko pomaga – to je lahko starš, šolski svetovalni delavec, prijateljica ali kakšna druga odrasla oseba, ki ji zaupaš. Če te je strah, da bi situacija postala še hujša, lahko vedno poiščeš pomoč pri organizacijah, ki pomagajo mladim v stiski, kot je TOM telefon (116 111), kjer lahko anonimno govoriš o svojih težavah in dobiš dodatne nasvete.
Tvoje dobro počutje je pomembno. Razumem, da ti glasba pomeni ogromno, a ne sme biti razlog, da trpiš. Če se situacija ne izboljša in bo njegovo vedenje ostalo enako ali se celo stopnjevalo, boš morda morala premisliti, ali je vredno ostati v takem okolju. Vem, da je težko, a v življenju so situacije, ko je treba izbrati sebe in svoje zdravje pred vsem drugim.
Ne pozabi – nisi sama in nisi dolžna prenašati takšnega vedenja. Če bi potrebovala še kaj, sem tukaj.
Lepo te pozdravljam,
Živa Pirc, mag. psihologije