V zadnjem mesecu se soočam z napadi ljubosumja na partnerja, sama sem ugotovila da to izvira iz moje preteklosti, vendar ne najdem poti ven iz te škatlice saj me skrbi da bi se vse še enkrat ponovilo. Poleg tega mi težave tudi dela samozavest, saj je zadnje čase bolj slaba.
• Uredništvo
Benjamin Bušelič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Za začetek bi se ti rad zahvalil za tvoje vprašanje. Partnerski odnosi so pogosto izredno pomemben in kompleksen del našega življenja. V nas vzbujajo najrazličnejše občutke, ki so lahko izredno prijetni, kot na primer sreča, zadovoljstvo, občutek ljubljenosti, občasno pa tudi neprijetni, kot na primer razočaranje in kot si sama napisala, ljubosumje. Neprijetni občutki pogosto tudi vplivajo na naše doživljanje nas samih, saj partnerski odnos lahko igra pomembno vlogo pri tem, kako doživljamo same sebe. Učinek tega lahko, kot si omenila sama, zaznamo tudi na naši samozavesti.
V vprašanju si že navedla, da te napade samozavesti povezuješ z dogodki v tvoji preteklosti, ki te vodijo v razmišljanje o tem, ali se bo podobna situacija pripetila tudi v tem odnosu. Pri tem bi te najprej povprašal, ali tvoj partner ve za občutke, ki se prebujajo v tebi in preteklost, ki je z njimi povezana? V odnosih je zelo pomembno, da uspemo partnerju predstaviti naše občutke, saj se tako lahko tudi partner na nas odzove z vsemi informacijami, ki so mu na voljo. Občutki ljubosumja so namreč lahko zelo naporni za odnos in z iskrenim pogovorom lahko pripomoreta k temu, da občutki ne preveč obtežijo odnosa, nato pa se posvetita še raziskovanju iz kje te občutki izvirajo in kako jih obvladati. Kot sem v predhodnem stavku že nakazal, so to občutki, ki jih je zelo dobro naglasiti v odnosu kot tudi pri sebi. S tem, ko partnerju predamo informacije o tem kaj občutimo, odpremo možnost skupnega raziskovanja stiske in iskanja odgovorov nanjo. Morda on določenih stvari ne opazi, to pa so stvari, ki bi tebi ogromno pomenile. Pri tem je zelo pomembno, da je komunikacija odprta in usmerjena v iskanje skupne rešitve in ne iskanje krivca. Za tem pa bi ti vsekakor svetoval, da nekaj pozornosti nameniš še lastnemu razmisleku. Predvsem bi te spodbudil, da razmisliš, na katerih mestih je trenutna situacija s partnerjem povezana s tvojo preteklostjo, da je le-ta iz tebe izzvala ljubosumje. Morda lahko poiščeš kakšne vzorce ali skupne točke, ki te bodo pripeljale do odgovora, kako se tovrstnih situacij izogniti in kje je pot iz te škatlice.
Glede vprašanja usmerjenega na tvojo samopodobo bi te pa rad spodbudil, da raziščeš različna področja svojega življenja. Razmisli kaj so tvoje močne točke in kaj je tvoj doprinos na posameznem področju. Pod ta področja lahko vzameš tvojo vlogo v družini kot hčerka, sestra; vlogo punce v partnerskem odnosu; študentke v letniku; sodelavke v službi ali prijateljice v skupini. V različnih vlogah in na različnih področjih lahko imamo kot posameznik različne močne točke in včasih si je dobro vzeti nekaj časa in o tem tudi razmisliti, ter se spomniti na njih. Ob tem se lahko opreš tudi na svojega fanta in ga prosiš za podporo pri tem, saj je vseeno partnerski odnos pogosto tisti, ki je nam najbližji in v katerem se počutimo varne. Lahko ti tudi on pomaga našteti katere močne točke najde pri tebi v različnih vlogah, še posebej pa ti lahko iskreno podeli kako te doživlja v vlogi punce, partnerke. Nato lahko pogovor obrneta in tudi ti pri njem poiščeš kakšne močne točke in kako jih doživljaš. S takšnim pogovorom bosta imela priložnost rasti kot oseba in tudi kot par.
Želim tebi in tvojemu partnerju veliko iskrenih in prijetnih trenutkov, ki bodo samo vajini.
Lep pozdrav,
Benjamin Bušelič, Bachelor of Science (republika Avstrija)