Zdravo, sem punca stara 17 let in imam fanta ki je eno leto starejsi od mene, oba se solava in imava svoje hobije in prijatelje in sva skupaj ze skoraj 2 leti, na vzven bi odnos zgledal normalen, ampak imam problem. Vsaki tedn se veckrat jocem saj ima moj fant zenske prijateljice oziroma sosolke in nevem kako se nej o tem pocutim, nocem mu prepovedovat cesarkoli da se ne sme druzit z puncami ali pa da nesme imet zenskih prijatelji saj je to res zlo grozno in utrujajoce pa se posebej posesivno. Res rabim neko pomoc ali pa nek nasvet kaj nej naredim ker me motijo ze take male stvari kot npr da se druzijo med glavnim odmorom ali pa se pogovarjajo preko instagrama/snapchata (socialnih omrezij). Vem da kar delam je zelo ne zdravo za oba in zelo unicuje moje psiho ampak nevem kak nej to popravim, mislim da je problem tudi v tem da sem z mojim bivsim bila v podobnem posesivnem odnosu kjer mi je prepovedoval in omejeval skoraj vse in kar se je posledicno kot neka okuzba prijelo tudi mene, in mislim se da ker se v tistem odnosu nisem bila tolko zrela in sem se dokaj pustila nisem zarasi tega imela prijateljev (moskega spola) in da tudi zaradi tega nemorem razumet vseh strani in mogoce cist neumnega nesporazuma ki ga imam z svojim fanrom.. moj fant delno ve za to moje ljubosumje, ve da mi ni to vedno najbolj vsec in to tudi spostuje tako da nemorem rext da se mi ne prilagaja, ampak tut ko so to take stvari kot npr "lahko ne greta ven danes (ker npr sva midva skupaj trenutno)?" se vedno pocutim zelooo posesivno in nevem kje je meja med normalno prosnjo in posesivnostjo. Ce ima kdo odgovore na ta vprasanja bi res res res potrebovala, hvala!
he
hellogirl
živjo, sicer nimam izkušenj pa to s fanti, ampak zdi se mi da kar delaš ni nobeno pretiravanje pomoje bom jaz enaka. res je da mu ne moreš kar preprečiti da se druži z vsemi ostalimi puncami ker seveda je normalno da ima še druge prijatelje, ampak more mu pa biti jasno kako se ti počutiš. mora vedeti, moraš mu povedati da te to moti ampak da mu vseeno zaupaš. ne bo se nehal družiti z njimi ker je normalno da ima prijatelje, ampak veliko lažje ti bo če bo tudi on vedel kako se počutiš. če boš šla predaleč s svojo skrbnostjo, ki je samo dobra lastnost, ti bo pa zagotovo povedal. povej mu da naj ti pove če bo mislil da greš predaleč, ampak to da te skrbi za to med vama je sama lepa lastnost. lahko je srečen da si je našel tako dobro in zvesto osebo.
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi ti rada povedala, da iz tega, kar si napisala, ne deluješ kot slaba ali pretirano posesivna oseba. Pravzaprav se mi zdi pomembno, da se zavedaš svojih občutkov in da si pripravljena pogledati vase, namesto da bi za vse okrivila fanta. To je znak zrelosti.
Iz tvojega pisma se mi zdi, da problem ni toliko v tem, da ima fant prijateljice, ampak da te ob tem spremlja strah. Strah, da bi ga izgubila, da bi bila katera druga bolj zanimiva, ali pa da bi se ponovile slabe izkušnje iz prejšnje zveze. Če si bila prej v odnosu, kjer so bile ljubosumnost, omejevanje in nadzor nekaj običajnega, ni nič nenavadnega, da si nekatere vzorce ponotranjila, čeprav si jih sama ne želiš.
Pomembno je tudi, da se zavedaš, da so občutki ljubosumja normalni. Skoraj vsak jih kdaj doživi. Razlika je v tem, kaj z njimi naredimo. Občutek sam po sebi ni problem. Problem postane takrat, ko začnemo zaradi njega nadzorovati partnerja ali mu postavljati omejitve.
Mogoče se ob naslednjem izbruhu notranjega ljubosumja lahko vprašaš: »Me moti to, kar moj fant dejansko počne ali me moti predvsem moj strah?« Če si med odmori ali pa po telefonu piše s svojimi sošolkami in dekleti vsakdanje stvari, potem načeloma to ni znak nezvestobe. Če pa bi te pogovore namerno prikrival, ti o njih lagal, potem bi bila to druga zgodba.
Prav in pomembno je, da si tudi ti gradiš svoje življenje neodvisno od zveze – prijateljstva, hobije, cilje in dejavnosti, ki so samo tvoje. Paradoksalno ravno to pogosto zmanjša ljubosumje, ker človek ni več odvisen od partnerja za ves občutek varnosti in vrednosti.
Po tem, kar si napisala, se mi zdi, da imaš fanta, ki se trudi razumeti tvoje občutke in jih spoštuje. To je dobra osnova. Zdaj pa je verjetno največji izziv ta, da se naučiš zaupati ne samo njemu, ampak tudi sebi.
Menim, da se ne boriš proti fantovim prijateljicam – boriš se predvsem proti strahu, ki ga nosiš iz preteklih izkušenj. In tega se da sčasoma naučiti obvladovati. Ne bo šlo iz danes na jutri, ampak počasi boš lažje ozaveščala, kaj te dejansko delo ljubosumno in kako se tega otresti. Pomembno pa je, da si o svojih občutjih s fantom iskrena in da se tudi o tem odkrito in umirjeno pogovarjata.
Želim ti veliko sreče in čudovito, brezskrbno poletje. Oglasi se še kaj.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja