Pozdravljeni,
Imam težavo, z mojo najboljšo prijateljico sva zaljubljeni v istega fanta, zaradi tega imava težave. Ko smo šli v šolo v naravo, jo je povabil na ples (Ona je zaljubljena v njega in on v njo, jaz sem v njega in on v mene ni) po dogodku ko sem ju gledala sem se jokala, trpela sem, ona se je zabavala, brez da bi pomislila name. Včeraj se mi je zgodilo nekaj zelo dobrega, z njim sem plesala ča ča ča in dobila sva 5. Ona je bila ljubosumna in jokala. Ampak on vseeno ni zaljubljen vame.
Potrebujem pomoč, kako osvojiti sošolca, ki ljubi drugo.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Eva, pozdravljena!
Če te prav razumem, si zaljubljena v fanta, ki ne čuti enako do tebe, zaradi česar trpiš ti, hkrati pa tudi tvoj odnos s tvojo najboljšo prijateljico, saj je tudi ona zaljubljena vanj, on pa v njo. Verjamem, da trenutno čutiš razdvojenost med svojimi čustvi do fanta in prijateljice, kar ti povzroča precejšnjo stisko.
Sprašuješ se, kako bi lahko ti osvojila tega fanta. Najprej me zanima ali fant sploh ve, da ti je všeč?
Verjamem, da je situacija zate neprijetna še posebej zato, ker vpliva na tvoj odnos s prijateljico. Čustvo, ki ga opisuješ, se imenuje zavist. Ta se pojavi, ko si želimo nekaj, kar ime nekdo drug, mi pa tega nimamo. V tvojem primeru gre za naklonjenost fanta do tvoje prijateljice.  Predstavljam si, da ti je ob tem neprijetno, saj je ta fant več tudi tebi. Predlagam ti, da razmisliš, kaj ti je trenutno bolj pomembno:  prijateljstvo z najboljšo prijateljico ali fant. Kaj bi bilo zate bolj boleče, da izgubiš svojo najboljšo prijateljico ali da ti fant ne vrača naklonjenosti?
Zapisala si tudi, da se je prijateljica zabavala s fantom in ob tem ni pomislila nate. To je v tebi vzbudilo negativna čustva in verjamem, da si v tem trenutku občutila tudi žalost, jezo in zavist. Veš, taka čustva niso posledica same situacije, pač pa tega, kako si ti to situacijo razlagaš. Sama močno verjamem, da njen namen ni bil, da te prizadane. Ko se zabavamo je namreč precej normalno, da pozabimo na svet okrog sebe oziroma nanj nismo pozorni, še posebej, če smo v družbi nekoga, ki nam je všeč in nam je ob njem prijetno. Glede na prebrano se mi zdi, da sta si tvoja prijateljica in fant zares všeč.
Na njegova čustva žal ne moreš vplivati, lahko pa vplivaš na to, kako se počutiš ti. Situacijo lahko sprejmeš takšno kot je in svojo pozornost usmeriš na to, kar je zate zares pomembno.
Upam, da sem te uspela vsaj malo usmeriti v razmišljanju in verjamem, da se bo s časom situacija tudi zate nekoliko razjasnila.
Vse dobro,
Amadeja Jurič, dipl. psihologinja (UN)