Imam 3 najboljše prijateljice s katerimi sem prijateljica že 10 let, odličmo se rzaumem z njimi a imam tudi druge prijatelje z drugih aktivmosti. Ena izmed mojih najboljših prinateljic je vedno zelo jezna ce grem ven z drugimi prijatelji, še posbej če sem recimo z prijatleji že zmenjena ko bi rada da gremo me skupaj ven. Saj razumem ampak enostavo mi gre tako na zivce, pocutim se ujeta kakor da ne smem biti prijateljica z nikomer drugim in res jo imam rada in nočem da se slabo počuti ampak je tako posesivna, kaj naj narediim? Pogosto imao tudi izjave "raje gres z njimi kakor z nami 3" ceorav se z njo oz. z vsemi 3 dobim najmanj enkrat na teden in se tudi vidim vsak dan v šoli, medtem ko se z drugimi vidim na aktivnostih (1x na teden) ven grem pa 1 krat na mesec
• Uredništvo
Urška Horvat

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, imaš tri tri najboljše prijateljice, s katerimi se že zelo dolgo poznaš, hkrati pa si sklenila nova prijateljstva iz drugih dejavnosti. Ena izmed teh najboljših prijateljic se pogosto razjezi, kadar se družiš še z drugimi, saj ima občutek, da bi morala izbrati njo.
Predstavljam si, da te to žalosti, spravlja v stisko in morda celo vzbuja občutek krivde, saj si razpeta med željo, da bi bila zvesta prijateljica, in potrebo, da imaš tudi svoj prostor ter druge odnose. Povsem normalno je, da imaš več različnih prijateljstev in svoje življenje tudi izven kroga najboljših prijateljic.
Zanima me, ali si se s prijateljico že odkrito pogovorila o tem? Smiselno je, da tak pogovor ne poteka mimogrede, ampak da izbereš miren trenutek in prostor, kjer bosta imele dovolj časa in se bosta lahko res poslušali. Poveš ji lahko, da ti je mar za njo in vajino prijateljstvo, hkrati pa tudi, da potrebuješ prostor za druge ljudi in dejavnosti. To, da preživiš čas z drugimi, ne pomeni, da ti ona ali ostale niso več pomembne.
Pri tem je pomembno izpostaviti, kako se zaradi njenih izjav počutiš, na primer krivo, pod pritiskom ali kot da moraš izbirati med prijatelji. Prijateljstvo naj bi bilo varno, prijetno in podporno, ne pa nekaj, kjer se velikokrat počutiš slabo ali omejeno. Prav je, da tudi poudariš, kakšen odnos si želiš: tak, kjer se družita, obenem pa si obe dovolite tudi druge odnose in svoj svet. Slabo počutje, ki ti ga povzroča njeno vedenje, te lahko ravno začne oddaljevati od nje, čeprav si tega v resnici ne želiš.
Če boš o tem govorila mirno in iskreno, obstaja možnost, da bo tudi ona lažje razumela tvojo plat. Če pa se kljub pogovorom nič ne spremeni in se boš še naprej počutila slabo, je pomembno razmisliti tudi o tem, kako zaščititi sebe in svoje meje.
Če se ti porodi še kakšno vprašanjo, ti z veseljem odgovorim.
Veliko poguma!
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)