Pozdravljeni!
Že kar nekaj časa se obremenjujem s svojim ljubosumjem, ki se mi zdi da ga je vedno več. S fantom sva že skoraj 5 let. Vem, da me ima fant rad in da me ne bi prevaral, vsaj ne fizično. Me pa zelo muči misel na to, ko sem našla po nesreči na njegovem telefonu strani, kjer so spletne zmenkarije in so tam razgaljene ženske. Sam mi je takrat priznal da mi je želel že večkrat to povedati ampak ga je bilo sram. Zdaj naj ne bi vec gledal, gleda in išče pa punce na deugih socailnih omrežjih. Vem da imajo fantje to željo da gledajo punce, ampak še vseeno se mi zdi. Da če fantu poveš da ti ni vseč kar počne in če te to tako moti, da ti je ob tem zelo hudo in te boli. Da bi moral fant to sprejeti in se v večji meri izogibati tem stranem. Po nekem času je začel sproti vse tudi brisat, da ne bi videla.
Mogoče sem jaz trapasta in delam iz muhe slona, ampak me res boli ker ne vem, a je to samo v moji glavi in da mi deluje kot neko varanje. Vem da je na svetu zelo veliko luštnih punc in vem da jih veckrat srecamo povsod. In vem da sem njemu vsec in da me ima rad, ampak kako pregnati to hudo ljubosumje.
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj ti povem, da je povsem normalno, da se tako počutiš.
V tvojem sporočilu sem zaznala dve pomembni temi, ki vplivata na vajin odnos: ljubosumje in (ne)upoštevanje dogovorov. Ljubosumje je naravno čustvo, še posebej v romantičnih odnosih. Povezano je s strahom pred izgubo pomembne osebe, sumom ali jezo zaradi domnevne izdaje, nizko samozavestjo, žalostjo zaradi domnevne izgube, negotovostjo, osamljenostjo in nezaupanjem.
Ljubosumje je pogosto povezano s tem, kako dojemamo sami sebe. Če nismo zadovoljni s sabo in imamo nizko samopodobo, bomo hitreje začeli dvomiti v odnos. Če se v odnosu počutimo ljubljene, cenjene in sprejete ter če smo drug do drugega odkriti in si zaupamo, bomo manj ljubosumni, kot če nam partner prikriva stvari.
Vprašaj se, od kod izvira tvoje ljubosumje. Na kaj si ljubosumna? Kaj se skriva v ozadju? Ali gre morda za strah, da bi te zapustil, ali negotovost, da mu ne bi bila dovolj? Ko boš enkrat jasno vedela, zakaj te njegovo vedenje moti, boš lažje obvladovala ljubosumje.
Napisala si, da si se že pogovorila s fantom, a ti vseeno predlagam, da to ponovno storita. Jasno mu povej, kako se počutiš ob misli na to, da gleda druge punce, in kako to vpliva na vajin odnos. Poskusi uporabiti "jaz" stavke, na primer: "Počutim se negotovo, ko vidim, da iščeš druge punce na spletu," saj te bo tako lažje razumel in morda ne bo občutil sramu ali neprijetnih občutkov ob pogovoru in bo lahko bolj iskreno komuniciral.
Poskusi razumeti tudi njegovo perspektivo in zakaj to počne, čeprav to ni lahko. Glede na to, da sta skupaj že skoraj pet let, sklepam, da sta začela hoditi, ko sta bila še mlada. Še posebej v času pubertete so tako punce kot fantje radovedni ter raziskujejo in odkrivajo svoje preference. Ne pravim, da je to, kar počne, prav, ampak včasih z razumevanjem druge osebe lažje prebrodimo ljubosumje in sprejemamo situacijo.
Ključno je, da skupaj določita meje, kaj je sprejemljivo in kaj ne. Strinjam se, da bi moral spoštovati meje, ki sta jih postavila, saj to odraža njegovo spoštovanje tebe. Sta se že pogovorila, kaj za koga pomeni varanje? Pogosto so interpretacije različne in se partnerji nezavedno prizadenejo. Pomembno je, da sta si v tem pogledu na jasnem in da spoštujeta dogovore, ki jih skleneta, saj bo le tako zveza najbolje funkcionirala.
Želim ti veliko sreče in poguma. Še enkrat bi rada poudarila, da so tvoja čustva povsem legitimna in da si lahko ponosna nase, ker se spoštuješ dovolj, da s fantom odpiraš težke pogovore in si prizadevaš izboljšati vajin odnos.
Srečno,
Cita Jenko, dipl. biopsihologinja