zdravo pac res rabim nasvet za to situacijo no pacjs sm ucasih ful ljubosumna al pa se hitr razjezim in pac js mislim da moja best frendica pac nvm no tk vedn z vsakim mojim fantom gre call z njim al pa neki in to me vedn ful razjezi in pac ful sm jezna kr je sla tut z mojim biusim call ko sma bla skregana to me je pa tak razjezil kr tk zkj glih z mijimi fanti gre call pac za prvic ze razumem sam da se pa to ponavlja mi pa res gre na k..pac prosim cim prej za odgovor kr res rabim nasvet pri temu to me najbolj moti res
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
pišeš, da doživljaš težave z ljubosumjem in jezo v določenih situacijah, zlasti ko se tvoja najboljša prijateljica pogovarja s fanti, ki so tebi všeč ali pa s tvojimi bivšimi fanti. Jeza in ljubosumje, ki ju doživljaš sta močni čustvi in dobro je, da si se odločila o tem spregovoriti.
Razumem, kako pomembna je tvoja prijateljica zate, zato te takšne situacije verjetno zelo prizadenejo. Morda težko razumeš, zakaj se po telefonu pogovarja s fanti, ki so ti ali so ti bili všeč in zakaj je vzpostavila stik s tvojim bivšim fantom. Morda se sprašuješ, ali je to nekaj, kar ogroža vajino prijateljstvo.
Ljubosumje in jeza sta čustvi, ki jih doživljamo vsi, vendar pa je pomembno, da se naučimo, kako jih izražati, da s tem ne škodujemo sebi ali drugim. Ena možnost je, da se s svojo prijateljico pogovoriš in ji iskreno poveš, kako se počutiš. Morda ne ve, da te njeno ravnanje prizadene in odprta komunikacija lahko pomaga razjasniti stvari. Povej ji, da te njeni pogovori s fanti jezijo in da želiš, da o tem premisli in upošteva tudi tvoja čustva, saj nočeš, da bi ta situacija skrhala vajino prijateljstvo. Prav tako ni nič narobe, če prijateljici skušaš postaviti meje. To ne pomeni, da moraš svoji prijateljici narekovati, kako naj se obnaša, ampak ji na primer jasno rečeš: "Počutim se neprijetno, ko se pogovarjaš s fanti, ki so mi všeč. Ali bi se lahko v prihodnje o tem skupaj pogovorili in bi mi prej povedala, če se boš s katerim pogovarjala?"
Pomembno je, da si dovoliš čutiti čustva, ki jih doživljaš in jih hkrati poskušaš razumeti. Poskusi se vprašati, zakaj te takšne situacije tako močno zmotijo? Ali morda čutiš, da prijateljici ne moreš več zaupati? Ali pa se bojiš, da bi se vajino prijateljstvo spremenilo? Razmišljanje o teh vprašanjih ti lahko pomaga bolje razumeti svoja čustva.
Ne pozabi, da so takšni občutki normalni in nisi edina, ki se s tem spopada. Vedno je dobro, da si poiščeš podporo in se odkrito pogovarjaš o svojih čustvih. Če imaš občutek, da je to nekaj, s čimer se ne moreš spoprijeti sama, je vedno dobro poiskati pomoč odrasle osebe, ki ji zaupaš. Morda se je kdo izmed tvojih bližnjih spopadal s podobnimi občutki in ve, kako ti pomagati.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč pri razumevanju svojih občutkov in iskanju rešitev. Lepo te pozdravljam,
Urška Ruter dipl. psihologinja (UN)