Mogoče se bo po naslovo razbrano zadeva zdela ne pomembna in simpatična , v resnici ni tako zelo. Močno sem se zaljubila v enega 23 letnega fanta. Amapk s tem k rečem močno ne mislim samo neko ljubezen v kateri razmišljam, amapk prav obsesija z tem človekom. Stara sem 16 in sem se že dostkrat zaljubla amapk tko kod je blo zdaj pa še nikoli. V tem fantu vidim nekaj kar v drugih nikoli prej nisem. Vem da boste rekli da je zaljubljenost normalna in da so to najstniška leta...itd. amapk ne počasi to že ni več normalno. On je prav ustvarjen zame. Velikokrat ga srečam in si dava kepce al pa se objameva kod prijatelja. Me pa je strah da se kmalu več nebom mogla zadržat ne da ga nebi pojubla in se obesela na njega dobesedno. Pa prisežem na sebe da ne pretiravam. Vse interese ima take podobne mojim, ful se štekava, podobnih mnenj... zato sva tudi tako dobra prijatelja. Rada bi naredila premik amapk nesmem in nemorem. On je zaljubljen v mojo 1 leto starejšo prijateljico. In nisem nanjo ljubosumna kr je moja dobra prijateljica in ji privoščim tako fajnega fanta, me pa globoko v srcu boli... kr bi ga hotla on pa mene ne. Včasih jokam zarad tega, ker je le on moj smisel življenja. Kaj naj storim?
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Zaljubljena do neba.
Brez skrbi. Ne bom napisala, da so to »samo najstniška leta«. Takšna zaljubljenost se zgodi lahko kadarkoli v življenju. Edina razlika je, da se to v najstniških letih zgodi prvič. Vedno pa pride kot cunami. In kakor je takšna zaljubljenost sladka, je tudi grenka. Ker je bodisi nedosegljiva ali pa so na poti do nje številne nevarne ovire. V tem fantu vidiš nekaj, kar nisi še v nikomer prej, zdi se ti, da se ujemata v praktično vsem, da sta narejena en za drugega. Skratka, zate ta trenutek obstaja samo on in nihče drug in nič te ne more prepričati v nasprotno.
Predstavila ti bom svoje videnje, v upanju, da ti pride kakorkoli v pomoč pri presoji, kaj storiti. Najprej bom zapisala, kje vidim dobre strani te zaljubljenosti.
Ena je nedvomno ta, da očitno dobro veš, kaj te pri fantih oz. moških privlači. Da veš, kako se želiš počutiti v partnerskem odnosu: da ti torej ni dovolj zgolj fizična privlačnost, ampak da iščeš tudi kvalitete kot so skupne vrednote, podobna prepričanja, način pogovarjanja, smisel za humor, smisel za bližino … Druga dobra stran je, da si dovoliš čutiti vse to, kar čutiš. To niso vedno zgolj prijetna čustva, ampak si dovoliš tudi bolečino in jok. Preko tega razvijaš čustvene globine, ki so pogoj za čustveno zrelost.
Hkrati se mi zdi, da znaš tudi kritično presojati svojo intenzivno naklonjenost temu fantu: zavedaš se ovir, ki ti preprečujejo izpovedati mu svoje občutke. Veš, da je zaljubljen v tvojo starejšo prijateljico in bojiš se, da bi z izpovedjo pokvarila vajino prijateljstvo.
Ampak, ampak … Ena od ovir, ki je meni najprej skočila v oči, je zelo objektivna: vajina starostna razlika. Zlahka razumem, da te privlači njegova zrelost v primerjavi s tvojimi fantovskimi vrstniki, pa vendar sta v precej različnih obdobjih življenja. Ko gre za mladoletnost in polnoletnost je razlika 7 let zelo velika. Čeprav se ti zdi, da se zelo štekata v vsem, je dejstvo, da imamo v teh dveh različnih obdobjih zelooo drugačne partnerske potrebe in poglede. Ta razlika se začne uravnovešati šele nekje po 25. letu, ko se zaključi razvoj možganov in telo dokončno dozori. Tudi kasneje so razlike v letih lahko ovira, ampak te postanejo bolj stvar različnosti življenjskih izkušenj, preferenc in potreb, ki izvirajo iz tega.
Nikakor ne omalovažujem tvojih čustev, ampak kot razberem, se kar dobro zavedaš, da njihova intenzivnost ne vpliva najbolje na tvojo presojo. Omenjaš celo obsedenost. Na to včasih res skoraj nimamo vpliva, saj je kemični koktajl v naših možganih v takih situacijah enostavno premočan. In prav zato ti bom svetovala, da si vzameš ves potreben prostor, da v središče svojega življenja spet postaviš sebe. Kaj pa ti? Kje si v vsem tem vrtincu ti? Se ti res zdi, da je ljubezen to, da si njegova »luna«? Si res želiš biti zgolj nekomu luna?
Prava ljubezen temelji na enakovrednem in recipročnem odnosu. Še tako lepa in močna čustva, če ni obojestranske pozornosti in obzirnosti, ne morejo te vrzeli zapolniti. Zapolnimo jo lahko samo sami – ravno s tem, da si postavimo zadovoljive pogoje, kaj od odnosa želimo, in da od teh pogojev ne odstopimo. In če tega ni … To pač ni to.
Zagotavljam ti, da ni zadnjič, ko se ob nekom tako počutiš. In ko se boš naslednjič, bo morda manj »obsedeno«, bo pa zato bolj globoko in »obvladljivo«, ker bo temeljilo tako na srčni kot razumski presoji. Predvsem, ker boš za seboj že imela izkušnjo, v kateri si ugotovila, da zgolj silovita (enostranska) čustva zate niso dovolj.
Lahko seveda tudi tvegaš: fantu poveš, kako se počutiš ob njem, prisluhneš njegovemu odzivu in se na podlagi tega odločaš dalje. Ne bo se podrl svet, morda boš pozitivno presenečena, morda boš dobila izkušnjo strtega srca (ki se vedno zaceli!), morda pa bo rezultat celo ta, da bosta nekaj dni ali tednov v sedmih nebesih – potem pa boš ugotovila, da so bile predstave v glavi eno, realnost pa nekaj povsem drugega …
Vprašanje torej je, kakšno izkušnjo si pripravljena imeti? Zaenkrat imaš še vedno izbiro. In ko se odločiš, vztrajaj pri odločitvi ne glede na rezultat. V vsakem primeru se bodo izkušnje, takšne in drugačne, odvijale dalje …
Priložnosti skoraj neskončno, tvoje notranje blagostanje pa je eno samo. :)
Srečno ti želim!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja