Kaj narediti če imas fanta s katerim se razumeta zelo dobro ampak so problem prijatelji, ki se vedno utikujejo zraven in obirajo za hrbtom zato je pri meni velikokrat slabe volje in sekiranja.
• Uredništvo
Benjamin Bušelič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena
Kot prvo bi se ti rad zahvalil za posredovano vprašanje. Iz napisanega razumem, da si v zvezi s fantom, s katerim se dobro razumeta, neprijetni občutki pa se pojavljajo v odnosih s prijatelji.
Partnerska zveza je odnos med dvema osebama, se pa lahko zgodi, da drugi ljudje vidijo naše odnose na drugačen način, kot jih doživljamo mi sami. Normalno je, da se v primeru, ko so ogroženi naši odnosi, počutimo neprijetno in zaskrbljeno. Tudi sama opisuješ neprijetne občutke ob tem, ko je zveza s fantom prinesla nelagodno vzdušje v odnose s tvojimi prijatelji. Od prijateljev namreč pričakujemo, da nas v tej zvezi podprejo ali pa z nami iskreno in spoštljivo podelijo, če jih pri naši zvezi morda kaj skrbi ali pa opažajo, da kakšna stvar v mojem odnosu s fantom ni najboljša. Na ta način nam prijatelji lahko dajejo pomembna sporočila in opažanja, ki jih morda sami še nismo uspeli videti. Če pa prijatelji to izpeljejo na neiskren in nespoštljiv način – z obrekovanjem, za povrh pa še za našim hrbtom, potem težko vidimo v njihovih dejanjih dobre namene … čutimo pa veliko razočaranja, jeze, morda tudi dvoma vase, krha se zaupanje, postaja nas strah, da bomo te ljudi kar izgubili.
V kolikor še nisi z njimi govorila o tem, bi te spodbudil, da odpreš ta pogovor. Predstavi jim kako doživljaš njihovo komentiranje, njihov odnos do tebe oz. tvoje zveze s fantom in kaj si želiš od njih. Če boš ob tem čutila neprijetne občutke (jezo, razočaranje, morda strah …), poskušaj izbirat spoštljive besede, uporabljaj »jaz stavke« - kaj tebe žalosti in jezi, ob čem ti je neprijetno, kaj te skrbi ipd. Velikokrat nam je v pomoč, če to prej doma že malo treniramo, saj lahko tako bolje premislimo kakšno sporočilo želimo pustit in katere besede bodo res primerne. Za razvijanje dobrega prijateljskega odnosa bo fino, če boš pripravljena tudi njih povabit, da ti podelijo njihova doživljanja - kaj jih skrbi ali pa morda kaj pogrešajo (recimo, več druženja s teboj). V pogovoru morajo tudi oni poskrbeti za spoštljivo izražanje (da torej ne uporabljajo žaljivih izrazov za tvojega fanta ali vajino zvezo) in uporabo »jaz stavkov«. Cilj pogovora naj bo, da si pomagate razumeti, kako vsak izmed vas situacijo doživlja in vidi. Na ta način lahko drug drugemu pomagate razumeti svojo zgodbo.
Ta pogovor lahko izkoristiš tudi kot priložnost za ponovno navezavo stika s prijatelji. Odprete tematike svojega prijateljstva, si predstavite stvari, ki vam veliko pomenijo drug pri drugem in morda podelite kakšne prijetne skupne spomine.
Del pogovora, ki se bo navezoval na to, kako prijatelji doživljajo tvoj odnos s fantom, poskušaj razumet kot njihova opažanja. Sprejmi jih in o njih razmisli – ni nujno, da so pravilno opazili oz. da je samo njihovo opažanje pravilno; lahko pa, če smo odprti za odzive prijateljev in jim zaupamo, spoznavamo nove zorne kote našega življenja. To ti bo dalo priložnost, da boš dodatno spoznavala tudi odnos s fantom in sebe v tem odnosu.
Za konec bi te rad spodbudil v grajenje in odkrivanje odnosov, saj so iskreni in zaupanja vredni prijateljski odnosi tisti, ki dopolnjujejo vse ostale odnose v našem življenju. Nudijo nam podporo in oporo ter predstavljajo veliko bogastvo našega socialnega življenja.
Želim ti, da boš uspela s prijatelji najti skupen glas in tako zgraditi odnos, v katerem bo prostor tudi za tvojega fanta.
Benjamin Bušelič, Bachelor of Science (republika Avstrija)