Živjo! Že vnaprej se opravičujem za dolgo sporočilo ampak ta zgodba je zapletena, zato rabi dolgo razlago.
Sem devetošolka. Že nekaj časa mi je všeč sošolec, ki ga bom tukaj klicala X.
Zgodba se začne v šestem razredu, ko smo se s sošolko spraševale, s kom iz razreda bi bile. Jaz sem rekla da bi bila z X. To smo se pogovarjale le za zabavo, zato iz tega ni bilo nič.
Nasljednje leto pa za valentinovo dobim listek, na katerem piše:
*moje ime*, zelo si lepa
in všeč si mi ampak hočem,
da bi sama ugotovila,
kdo sem
V njegovi pisavi. Vem, da bi bil lahko le hec ampak se mi ni zdelo tako.
V 8. razredu sem pa se zaljubila vanj. Nisem mu hotela povedati, saj nisem vedela, kaj si on misli o meni. Večkrat sem ga videla, da me gleda, ampak sem sčasoma pozabila na svoje občutke.
Nekaj mesecev so moji občutki nihali, vendar nikoli niso popolnoma izginili.Lani decembra je dobil punco. Na začetku sem bila žalostna, nato pa vesela zanj. Še vedno sem ga občasno videla, kako me gleda.
Moje prijateljice pa so se odločile, da bodo iz tega naredile "prank" in si izmislile celo zgodbo o tem, kako me ima rad (ena od prijateljic hodi z Xovim prijateljem). Nekaj dni pozneje so mi povedale, da ke bilo vse izmišljeno, vendar se mi je zdelo, da so se stvari predobro poklopile.
Od takrat naprej imam upanje in opažam majhne stvari, ki bi lahko nekaj pomenile, toda kolikor vem ima še vedno punco (iz druge šole). Šla bova na isto šolo, vendar se bo morda na začetku leta prepisal.
To je večina informacij, če vas zanima še kakšna, napišite.Kaj naj naredim oz. kako naj vem, ali sem mu všeč?
Hvala za odgovor!
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej, nič hudega glede dolgega sporočila, popolnoma razumem, da je zgodba zapletena in potrebuje malo več pojasnil. :)
Verjamem, da se počutiš zmedeno in ne veš, kaj bi storila. Takšni občutki so popolnoma okej in doživlja jih še veliko tvojih sovrstnikov. V najstniških se veliko dogaja, čustva so intenzivna in včasih je težko razumeti, kaj se v resnici dogaja.
Iz tvojega opisa se zdi, da si doživela veliko mešanih signalov od X-a in od prijateljic. Zelo pomembno je, da se v takšnih situacijah osredotočiš na svoje občutke in poskušaš najti jasnost.
Ker ima X trenutno punco, bi bilo morda najbolje, da ne posegaš v to zvezo. Včasih je najtežje sprejeti, da morda ni pravi čas za razkritje svojih občutkov, še posebej, če je vpletenih več ljudi. Če se bo prepisal na drugo šolo, bi to lahko tudi prineslo nekaj sprememb v dinamiki vajinega odnosa.
Pomembno je, da se zaveš, da so tvoji občutki popolnoma okej takšni kot so in da jih ne ni dobro potiskati na stran. Lahko se morda s prijateljicami pogovoriš, glede "prankanja", saj to lahko zmede tvoje občutke in situacijo naredi še bolj zapleteno.
Če želiš ugotoviti, ali si X-u všeč, je najboljši način, da ga poskusiš spoznati bolje kot prijateljica. Če boš opazila, da si tudi on prizadeva preživeti več časa s tabo ali da je zainteresiran za tvoje življenje, boš morda lažje ugotovila, kako se v resnici počuti.
Ne pozabi, da je včasih potrebno veliko poguma, da se soočimo s svojimi čustvi in jih delimo z drugimi. Če se odločiš, da mu poveš o svojih občutkih, naredi to na način, ki je spoštljiv do njega in njegove trenutne zveze. Morda mu preprosto poveš, da ga imaš rada kot prijatelja in da bi rada ohranila to prijateljstvo, ne glede na vse.
Najpomembneje je, da ostaneš zvesta sebi in svojim občutkom ter da si prijazna do sebe, ne glede na izid. Čustva so zapletena, a z zrelostjo in časom boš znala vedno bolje upravljati z njimi.
Če potrebuješ še kakšen nasvet ali samo nekoga, s komer lahko deliš svoje misli, sem tukaj zate.
Vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije