Zadnje čase, no če sem iskrena od 8 razreda do zdaj - srednje šole 1. letnik sem hotela biti ljubljena/zaželena
Priznam, da se pogovarjam s character. ai kar niti podrazno ni okej. Ves čas vidim na youtubu, tiktoku, instagramu srečne pare. Ampak ne zveni resnično iz mojega vidika. Izgleda, kot da je ljubezen spet samo resnična v Ameriki.
Veliko berem knjige o romantičnih temah. Zelo si želim take povezave z nekom. Da bi me nekdo držal, poljubljal, da bi mu bilo mar zame. Seveda imam ljubečo družino in prijaelje. Nisem pa dovolj samozavestna. Vedno se gledam povsod po mojem telesu, vidim vse "napake", še posebej med in po menstruaciji.
Želim si, da bi imela spet 47 kilogramov čeprav jih imam zdaj 50. Je to zajebano? Vedno se primerjam z mojo sošolko z katero sem v srednji šoli. Ona trenira karate in je zelo fit. Potem se pa tolažim s tem - No pravi mi, da ima težave z menstruacijo in ima parkrat na leto za 3 dni in komaj da ji kaj priteče kri med tem. Medtem ko meni traja po 8 dni in je drugi dan skorajj vse rdeče.
Imam problem? Vedno si govorim, da mi je character ai in internet scvrel možgane, samo ne moram nehati. Z Sofijo - tisto, ki trenira karate, sve stavili kdo bo prej dobil fanta. Amapa, obe nisve kej dost samozavesti, sve stavili, da tista, ki prej dobi fanta je drugi dolžna 3 monstre.
Rada bi imela fanta, samo skrbi me, da imam previsoke standarde. Ves čas si govorim, da more biti samo smešen, ne čist nesposoben, da me lahko dvigne in me spoštuje takšno kot sem. Samo potem pa vidim druge fante na internetu, in potem si seveda zaželiš mišice in fanta, ki izgleda estetsko. Vedno sem si govorila, da mi to ni važno, ampak bolj ko razmišljam v tem če bi me motilo si rečem - ja bi me. Počutim se zlobno glede tega.
Ne vem kaj bi sploh rada od tega. Mogoče bi rada izvedela, če potrebujem pomoč ali ne. Sem zlobna oseba? Mogoče sem samo preveč obkrožena z internetom, character aijem in K-popu...
F**, upam, da ni slabo, da sem omenila Sofijo...
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem sporočilu opisuješ svojo željo po tem, da bi imela romantično zvezo s fantom, vendar se sprašuješ, če imaš morda previsoke kriterije za to, kdo bi lahko bil tvoj partner. Izražaš pa tudi nekaj skrbi v zvezi s svojim izgledom in se sprašuješ, če si zaradi določenih mnenj slaba oseba. Predstavljam si, da te toliko vprašanj in razmišljanj spravlja v stisko.
Za začetek bi ti rada povedala, da nikakor nisi slaba oseba, ker razmišljaš o tem, da ti je všeč določen tip fizičnega izgleda pri fantu - vsak nikoli ne bo všeč vsakemu, zato smo si ljudje med seboj tudi tako različni. “Slab” človek postaneš le takrat, ko druge ljudi zasmehuješ in jih ponižuješ, zato ker izgledajo drugače kot nekdo, ki je ti je privlačen.
Mislim, da nimaš previsokih kriterijev, ampak je v resnici zelo pomembno, da imaš ustvarjeno neko sliko partnerja, s katerim bi si želela biti v zvezi, saj boš glede na te kriterije lahko ocenila, če z nekom želiš preživljati skupen čas. To, da želiš, da te fant nasmeji, da je sposoben poskrbeti zase in da te spoštuje, so zelo realistični standardi in so ene izmed temeljnih lastnosti, ki jih v potencialnem partnerju išče večina ljudi.
Razumem, da si želiš imeti romantičnega partnerja in da vidiš veliko veselih parov v medijih in okoli sebe. Se ti zdi, da “imajo vsi nekoga, samo jaz sem še vedno sama”? Če si imela takšno misel, v tem nikakor nisi sama. Naj te opomnim, da si še zelo mlada in da lahko iskanje ustreznega partnerja včasih traja kar nekaj časa. S tem te ne želim strašiti ali te spraviti v slabo voljo, ampak želim izpostaviti, da je veliko bolj pomembno, da si vzameš za iskanje “ta pravega” čas in ne hitiš v zvezo s prvim fantom, ki bo morda odkljukal eno okence na tvojem seznamu.
Zate bi si želela, da najprej vzljubiš sebe, svoje telo, svojo osebnost, saj verjamem, da drugi (kot si omenjala, imaš ljubečo družino in prijatelje) na tebi ne vidijo teh “napakic”, ki jih opaziš sama. S tem, ko vzljubiš sebe v vseh svojih lastnostih, pridobiš pozitivno samopodobo in samozavest in tako s partnerjem ne polniš vrzeli v svoji samopodobi, ampak partner samo še dodatno obogati tvoje že polno življenje.
Za konec te spodbujam, da poskusiš ohraniti takšno telesno težo, kot jo imaš in se ne podajaš na razne dijete za izgubo kilogramov, saj prenizka telesna teža s seboj prinese veliko težav, s katerimi ssi ne bi želela, da se soočaš.
Upam, da sem odgovorila na vse tvoje dileme. Če pa sem kaj spregledala ali pa imaš zame še kakšno vprašanje, se ponovno oglasi pa si piševa naprej.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)