Pozdravljeni!
Imam, kar velike stiske glede tega imam punco(1leto in nekaj mesecev), ki bo stara 14 let jaz pa 18let.To je bilo spontano, da sva zdaj skupaj. Zelo me skrbi zaradi let saj je toliko mlajša. Nevem ali je to prav ali narobe skrbijo me starši kaj bodo rekli.Vsi mi pravijo,da je še otrok in da si lahko še vse spremeni čez nekaj .Zelo mi je težko saj je najina ljubezen zelo močna in nočem, da bi kaj uničilo to. Je najbolje počakati, da dopolne 18 let ali je uredu že 15let starosti.
Hvala in lep pozdrav
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da si v skrbeh zaradi razmerja z nekaj let mlajšo punco, do katere sicer gojiš močno ljubezen. Drugi ti namreč pravijo, da je še otrok in da se lahko v vajinem razmerju še marsikaj spremeni. Verjamem, da se ob tem počutiš žalostno, zaskrbljeno in v dvomih glede tega, kaj narediti - poslušati svoje srce ali se ozirati na to, kar pravijo drugi. Predstavljam si, da je razmišljanje o tem zate naporno in boleče.
Na tvoje dileme na žalost nimam povsem enostavnega odgovora. To pa predvsem zato, ker ne vem kakšne so vajine namere. Zakonsko je namreč opredeljeno, da je spolnost z mladoletno osebo (torej osebo, staro manj kot 15 let), kaznivo dejanje. Dobro je, da se tega zavedaš in si/sta pri tem pazljiva/pazljivi. Ko bo tvoja punca dopolnila 15 let in bo privolila v spolne odnose, bo to povsem sprejemljivo. Zato torej ni potrebno čakati do osemnajstega leta, ker lahko mladostnik z dopolnjenim 15. letom že odloča o večjih stvareh v svojem življenju. Seveda pa starost ni nujna omejitev za to, da vztrajata v vajinem odnosu, v kolikor se s tem obe strinjata in vama je obema prijetno. Morda sta samo še v večji meri pozorni na to, da počneta stvari, s katerimi se obe strinjata.
Izpostavila si tudi, da drugi pravijo, da se lahko čez čas marsikaj spremeni. To seveda drži, vendar lahko omenim, da se lahko čez čas spremeni nekaj pri nas vseh. V odnosih se tako ali tako dogajajo spremembe, ki pa so povsem normalne. Včasih se počutimo bolj zaljubljene, drugič naletimo na konflikte, občasno odnos ni tako poglobljen, spet drugič čutimo globoko navezanost in povezanost. Lahko se iz dneva v dan trudimo, da nam je v odnosu prijetno, ne moremo pa z zagotovostjo vedeti kako se bo odnos v času razvijal. Zato ti svetujem, da se ne osredotočaš toliko na to, kaj bo v prihodnosti ampak skušaš v sedanjosti delati na tem, da ti bo v vajinem odnosu kar se da dobro.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije