3 leta nazaj sem spoznala fanta in sploh nisva bila par, ampak vanj sem bila zaljubljena, in on je bil tudi vame (ne vem če zaljubljen ali če sem bila samo simpatija-njegova sestra mi je povedala da je imel čustva zame oiin bilo je tudi očitno da sem mu bila všeč). Pred enim letom pa sem se preselila, in se od takrat nisva nikoli več videla, ampak še vedno mislim nanj...Ne vem kako ga pozabiti in ga pustiti v moji preteklosti. Bojim se, da zaradi njega se ne bom nikoli zaljubila v nekoga drugego kot sem se vanj. Bil je moja prva ljubezen zato, ne vem kako s tem ravnat.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Opisuješ, da si se pred tremi leti zaljubila v fanta, ki ti je še vedno všeč. Čeprav so bila čustva obojestranska, nista bila nikoli v zvezi. Po tvoji selitvi, se nista več videla.
Najprej bi te spodbudila, da o vajinem odnosu napišeš kaj več, saj te bom tako tudi lažje usmerila. Recimo kakšen je bil vajin odnos pred selitvijo? Sta se veliko videvala ali so bila srečanja bolj redka? Na kakšne načine je kazal, da si mu všeč? Ali sta kdaj izrazila svoja čustva drug do drugega ali o tem nista nikoli govorila? Kakšen je vajin odnos sedaj, po selitvi? Sta še vedno v kontaktu, kot je recimo dopisovaje na socialnih omrežij, ali sta stike popolnoma prekinila?
Glede na to, da je to tvoja prva ljubezen, je razumljivo, da se v tej situaciji počutiš nekoliko zmedeno in negotovo. Praviš, da bi ga rada pozabila in pustila v preteklosti, vseeno pa nanj veliko misliš in do njega še vedno gojiš določena čustva. Žal svojih čustev do nekoga ne moremo preprosto izbrisati, še posebej, če je to oseba, ki nam veliko pomeni. V tvojem primeru, ne morem presoditi kako daleč si se preselila, vendar sama selitev ne pomeni nujno prekinitev stikov. Seveda je stike težje ohranjati zaradi fizične oddaljenosti, ampak jih še vedno lahko vzdržujemo. V današnjem času nam pri tem lahko pomagajo tudi socialna omrežja.
V vprašanju si omenila tudi strah pred tem, da do nikogar ne boš več občutila istih čustev, kot si jih do tega fanta. Kot že omenjeno, svojih čustev žal ne moremo zanikati, to pravzaprav niti ni zdravo, verjamem pa, da so ti občutki lahko zelo neugodni. Pri neuresničenih ljubeznih in razhodih potrebujemo nekaj časa, da čustva do ljubljene osebe izzvenijo. Koliko časa to traja, pa je odvisno od vsakega posameznika. Glede na tvojo mladost in vse izkušnje, ki te zagotovo še čakajo v življenju, sem prepričana, da boš ob pravem trenutku, ta čustva ponovno občutila.
Želim ti vse dobro.
Nika Koder, dipl. psihologinja
• eh
eh
Živijo.
Pred selitvijo se nisva srečela veliko krat, ampak enkrat sva šla na počitnice (smučanje) za 1 teden in dvakrat sva prespala pri meni. Na počitnice sva šla z družino, saj sta naši mami prijateljici (tako sva se tudi spoznala).
Simpatijo je on kazal fizično, ampak opazila sem tudi veliko majhnnih stvari ki jih je delal ko sva se družila, preden sem se preselila pa mi je njegova sestra povedala da je imel simpatijo zame. Čustva nisva nikoli izrazila, in se nisem nikoli o tem pogovarjala z njim, ker sem bila mlada in sem bila nervozna da, će bi mu povedala, ne bi imal iste občutke kot jaz.
Stike po selitvi sva totalno prekinila, saj on nima socialnih omrežji, in jaz sem številko menjala in izgubila njegovo telefonsko številko...
Hvala za pomoč :)
• Uredništvo
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Me veseli, da si se ponovno oglasila.
Iz opisanega lahko razumem tvojo frustracijo, saj so se stiki kar hitro prekinili, zraven pa je bilo še nekaj nesrečnih naključij, ki so botrovala temu, da so se vajini stiki nazadnje popolnoma prekinili. Ena izmed možnosti za vzpostavitev kontakta, če si seveda to sploh želiš, bi lahko bila tudi njegova sestra (v primeru da uporablja socialna omrežja ali imaš njeno telefonsko številko).
V začetnem sporočilu si tudi omenila, da ne veš točno kako fanta pozabiti in ga pustiti v preteklosti. Kot sem zapisala že v sporočilu prej, verjamem da so ti občutki lahko zelo neprijetni in so nam celo nekako v napoto, vendar žal ne obstaja nobena posebna metoda, da bi jih izničili ali bi to osebo celo pozabili.
Vseeno pa si mogoče lahko pomagaš pri svojem mišljenju. Če ti je razmišljanje o njem prenaporno in se ti zdi, da ti zavzame preveč časa v dnevu, se lahko poslužiš nekaterih tehnik, s katerimi boš svoje misli bolj zaposlila ali jih preusmerila. Prva stvar, ki bi ti bila lahko v pomoč, je ta, da svoj dan čimbolj zapolniš z različnimi aktivnostmi. Tako boš vedno zaposlena in boš imela preprosto manj časa za razmišljanje o drugih stvareh. Druga tehnika, ki ti je lahko v pomoč je ta, da vedno, ko se ujameš, da premišljuješ o njem, misli namenoma preusmeriš na neko drugo stvar (npr. lahko našteješ pet različnih zvokov, ki jih slišiš v tistem trenutku, lahko opišeš eno nevtralno stvar oz. predmet, ki ga vidiš pred seboj, lahko opišeš prostor v katerem se nahajaš…) in nato nadaljuješ z aktivnostjo, ki si jo počela. Še ena izmed možnosti je, da si vzameš 15 minut na dan za razmišljanje o svojih čustvih do tega fanta. To se morda sliši nekoliko nenavadno, vendar bi ti lahko ta tehnika pomagala. Bistvo te tehnike je, da si v dnevu rezerviramo 15 minut samo za premišljevanje o neki temi, ki nam navadno vzame veliko časa in se zato ne moremo popolnoma sprostiti oz. prepustiti drugim aktivnostim v dnevu. Vsak dan tako vemo, da imamo zagotovo rezerviranih 15 minut, ko bomo o tem lahko prosto razmišljali in zato tudi lažje preusmerimo misli, če se zalotimo, da o tej temi razmišljamo izven tega časa.
Upam, da ti bo moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč.
Lepo bodi!
Nika Koder, mag. psihologije