Zapletla sem v težave. In sicer, neki fant(moj prijatelj) se je zaljubil vame. Jaz sem mu rekla da v njega nisem zaljubljena. Ko pride zraven mene pa se začne zelo čudno obnašati. Mene je zraven njega sram. Sem v drugega fanta, hočem izvedeti če sem mu tudi jaz všeč.
Prosim svetujete mi kaj naj naredim, da tisti fant nebo već bil v mene in da bi ugotovila če sem drugemu fantu ušeč.
Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in napisala, kaj se ti dogaja. Razumem, da si se znašla v neprijetni situaciji. Če prav razumem, ti je en fant (ki je tvoj prijatelj) povedal, da si mu všeč. Ti pa do njega ne čutiš enako in si mu to tudi povedala. Ob njem pa ti je zdaj nerodno, ker se obnaša drugače. Hkrati pa ti je všeč nekdo drug in bi rada vedela, ali si tudi ti njemu všeč.
Najprej bi ti rada povedala, da nisi naredila nič narobe. Prav je, da si bila iskrena in da si povedala, kako čutiš. Vsak ima pravico do svojih občutkov, tudi ti. To, da se fant zdaj obnaša čudno, je lahko zato, ker mu je nerodno ali ker ne ve, kako naj se obnaša po tem, kar si mu povedala. Morda ti lahko pomaga razmislek o naslednjih vprašanjih: Kako se ti počutiš, ko je ta fant v tvoji bližini? Kaj ti je najbolj neprijetno? Kakšen odnos si želiš zdaj med vama, da ostaneta prijatelja, da imaš več miru, distance? Če se ob njem res počutiš zelo neprijetno, je čisto v redu, da si za nekaj časa vzameš več prostora in se družiš z drugimi. Lahko se poskusiš o tem tudi z njim pogovoriti, saj je tvoj prijatelj. Ni pa ti treba skrbeti za to, da “ne bi bil več vate”, saj njegovih čustev ne moreš nadzorovati. Lahko pa poskrbiš zase.
Glede drugega fanta pa bi te rada malo povabila k razmisleku. Zdi se mi, da si zelo radovedna, ali si mu tudi ti všeč, in to je čisto okej. Pri tvojih letih pogosto še ne vemo točno, kaj kdo čuti, in tudi drugi tega ne znajo vedno jasno pokazati. Namesto da bi takoj iskala jasen odgovor, lahko začneš počasi. Opazuj, kako se obnaša do tebe: ali se rad pogovarja s tabo, ali te poišče, pogleda, se nasmehne, je prijazen? To so lahko majhni znaki, ki ti povedo nekaj o tem, kako se ob tebi počuti, čeprav niso vedno povsem jasni. Ob tem pa je pomembno tudi vprašanje, kako se TI ob njem počutiš. Ti je ob njem prijetno, si sproščena, se veseliš, ko ga vidiš? Včasih je prav to dober pokazatelj, kaj nam je pomembno. In tudi tukaj ni nobene potrebe po hitenju. Lahko si vzameš čas in pustiš, da se stvari razvijajo počasi, tako kot tebi ustreza.
Če želiš, se lahko še oglasiš in mi poveš kaj več.
Sicer pa ti želim lepe zasnežene dni.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)