Pozdravljeni,
imam težavo, ki je ne znam rešiti in upam, da mi boste lahko pomagali. Že od konca četrtega razreda osnovne šole se mi zdi, da nekaj čutim do fanta, katerega sem spoznala konec četrtega razreda na morju. Cele počitnice na morju sva se družila, enako je bilo naslednje leto. V prihodnjem letu se nisva videla, in nato sva se videla komaj, ko sem končala osmi razred osnovne šole, vendar le za en teden in se nisva družila. Letos poleti (torej ko sem končala deveti razred) sva se videla za dva tedna ampak se nisva družila, le pozdravila sva se, ko sva se videla. Od mojega šestega do osmega razreda sva bila na isti osnovni šoli (jaz sem bila prej na podružnici, on pa je leto starejši od mene), videla sva se zelo redko, poleg tega pa smo bili skoraj dve leti zaradi covid-19 doma. Letos poleti sem ga dodala na instagramu, in dodal me je nazaj. Zdaj hodiva na isto srednjo šolo (on je drugi letnik, jaz pa prvi), vidiva se večkrat na teden na hodniku, po navadi okoli 4x. Vsakič ko se vidiva se mi nasmehne že na daleč, ko me vidi, potem mi pomaga in, ko pride mimo mene me še pozdravi. Ne vem ali je samo prijazen, ali je kaj drugega. Ampak to ni vse tule je še eden drug fant. On mi je bil všeč od osmega razreda naprej, ampak ne všeč v smislu, da sem zaljubljena vanj, bolj najbrž v tem, da sem želela biti z njim prijateljica. Hodila sva na isto osnovno šolo, ampak na hodniku se nisva nikoli pozdravila, včasih sem ga, ampak kadar je šel mimo mene je vedno pogledal v drugo smer, da me ne bi videl. Ne vem če to zato, ker me ni maral ali pa ni želel pokazati nobenega zanimanja zame. Lansko leto smo imeli valeto in sem ga jaz vprašala, če bi šel z mano že takoj septembra, saj so bili takrat že vsi poparčkani in bi drugače pristala s kom, komer res ne bi želela biti. Nikoli nisva bila sošolca, on je bil v A- oddelku, jaz pa v B. In ker smo imeli le dva oddelka, je dokaj hitro zmanjkalo izbire. Potem sva skupaj plesala na valeti, razlagal mi je o svojih sestrah in drugih stvareh in mislim, da mu je na trenutke bilo nerodno biti zraven mene. Zdaj hodiva na isto srednjo šolo, oba sva prvi letnik, le da hodiva na različne programe. Njega vidim vsak dan dvakrat in tudi pri odmoru za malico. Druži se z nekim fantom, ki je njegov sošolec in izgleda res prijazen, vsakič ko gre mimo mene se mi nasmehne in potem se mu jaz nazaj. Ampak ta s katerim sem plesala na valeti pa me ne pogleda, vedno ko gre mimo mene pogleda v drugo smer, kot da me ne vidi, nikoli me ne pozdravi. Vem, tudi jaz njega ne pozdravim, ampak to samo zato, ker mi je nerodno pozdraviti, ker se ozira na drugo stran. Ampak večkrat sem že opazila, da ko ne gledam proti njemu, da me opazuje, pri kosilu se vedno usede k mizi ki je nasproti moje, za ali pred mojo, nikoli se ne usede na drugo stran jedilnice (imamo res veliko). Res ne vem kaj se dogaja, zakaj me ignorira oz. me ne želi videti. Problem je v tem, da ne vem kateri od njiju dveh mi je všeč. Do tistega s katerim sem čas preživljala dve leti na morju čutim poseben občutek, vedno ko sem bila z njim je bilo drugače, Ne znam razložiti. Ampak s tem, katerim sem plesala na valeti nisem imela takšnega občutka, je pa res, da razen na vajah za valeto pa potem na valeti nisva nikoli prej govorila ali se družila.
Druga stvar pa je, da imam eno prijateljico, ki sem ji lansko leto povedala, da ga bom vprašala za na valeto (ona je bila tudi njegova sošolka) in jo je vse o tem zanimalo. Kaj čutim do njega, a mi je res všeč, itd. To so potem izvedele še tri druge prijateljice, ker jim je ta njegova sošolka to povedala, sem pa bila takrat zraven, in sem se delno strinjala, da to zvejo. Zdaj pa je ta njegova bivša sošolka, ki je zdaj moja sošolka izvedela, da mi je pa mogoče čisto malo všeč tisti fant, ki ga poznam z morja. AMPAK ona ve samo to, da mi je nekdo mogoče všeč. Ne ve pa kdo je to, kateri razred je, koliko je star, od kod se poznava... Nič ne ve razen, da mi je nekdo mogoče malo všeč. In mi vsak dan v šoli teži, da ji povem kdo je to, itd. Ampak jaz ji nočem, ne vem zakaj ampak nočem in ne morem. Ne vem kateri od njiju mi je dejansko všeč, in ne vem ali bi ji to lahko zaupala. Jaz se s tem res veliko obremenjujem. Ne morem nehati razmišljati o teh situacijah. Cel čas premišljujem o tem, včasih ne morem zaspati..
Prosim za pomoč, in že vnaprej hvala.
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, da se počutiš zmedeno glede čustev, ki jih čutiš do dveh fantov. Naj te potolažim, da so takšni občutki povsem normalni. Razumeti lastna čustva do drugih ljudi je lahko izziv, sploh v najstniških letih, ko so čustva bolj intenzivna in spreminjajoča.
Zdi se, da te prisotnost prvega fanta, s katerim si preživela čas na morju, veseli in da te morda zanima več kot le prijateljstvo. Njegovi nasmeški in pozdravi so lahko znak, da mu je mar zate, vendar je težko reči, ali je to zgolj prijateljska naklonjenost ali kaj več.
Tvoj odnos do fanta, s katerim si plesala na valeti, pa se zdi bolj zapleten. Morda ga dojemaš kot nekoga, s katerim bi rada razvila prijateljstvo, morda pa je pritegnil tvojo pozornost, ker se ti zdi, da se na skrivaj zanima zate.
Predlagam, da si za razumevanje svojih čustev vzameš nekaj časa in premisliš, kaj točno čutiš do vsakega od njiju. Vprašaj se, kaj te pri njima pritegne, kaj ti pomenita in kako se ob njima počutiš.
Omenila si, da imaš prijateljico, ki te pogosto sprašuje o tem, kdo ti je všeč. Pomembno je, da z njo deliš zgolj tiste informacije, o katerih si pripravljena govoriti. Ni potrebno, da razkriješ vse podrobnosti, če si tega ne želiš. Lahko ji preprosto poveš, da še vedno ugotavljaš, kakšna so tvoja čustva in da trenutno ne želiš govoriti o tem.
Ne pozabi, da je v redu, če ne veš točno, kaj čutiš. Čustva se nenehno spreminjajo in razvijajo. Najpomembnejše je, da si do sebe razumevajoča in si vzameš čas, da poskušaš bolje razumeti svoja čustva.
Upam, da ti je moj odgovor v pomoč.
Lep pozdrav,
Ana Lampret, mag. psihologije