Imam eno vprašanje sem punca in stara sem 12let, všeč mi je fant iz razreda a nevem kako naj mu to povem, saj me je sram.
Imate morda vi kakšno idejo?
Hvala, za pomoč
Puhko
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
k nam prihajaš zaradi vprašanja vezanega na ljubezen. Praviš da ti je všeč sošolec, svoja čustva mu želiš izraziti a ne veš kako bi to storila. Pri tem te ovira tudi sram.
Čustva vezana na ljubezen in zaljubljenost so zelo prijetna in hkrati enemu bolj, drugemu manj intimna zato se velikokrat ob teh čustvih pojavi tudi sramežljivost ko smo v bližini svoje simpatije. In vse to kar se ti dogaja je normalno. Čeprav te je sram, bodi ponosna na svoja čustva zaljubljenosti, so del tebe, zaradi njih se dobro počutiš in ni razloga da bi se jih sramovala.
Fantu, do katerega čutiš te prijetne občutke, želiš povedati kaj čutiš do njega in iščeš način kako to storiti. Vse se začne s pogledom. Ko do posameznika gojimo prijetna čustva, ga avtomatsko večkrat pogledamo. Verjamem da se to dogaja tudi tebi. Bodi pozorna ali tudi tvoja simpatija kaj pogleduje proti tebi. Ti namenja kakšne posebne, daljše poglede, morda sramežljive? Če ti, je to znak da si mu morda všeč. V tem primeru ga večkrat poglej tudi sama, se mu nasmehni in preko tega mu pokaži da ti je všeč. Če teh pogledov ne opaziš, nič hudega, sama ga vseeno večkrat poglej in poskušaj ujeti njegov pogled. Če opaziš da mu ni prijetno, odnehaj.
Nato do njega pristopi, začni pogovor. To najlažje storiš s temo, ki je obema skupna. V tvojem primeru pogovor o šolskem predmetu, dogajanju v šoli, ali pa drugi temi, ki je vama skupna. Nato pogovor steče. Morda najdeta kakšne stvari, ki so obema všeč. Verjetno se bosta začela več družiti in ko boš začutila mu lahko poveš da ti je všeč. To je ena pot. Obstajajo tudi drugi načini, npr. mu napišeš ljubezensko pisemce, mu izdelaš srce, ga klikneš na socialnih omrežjih in tam pričneš pogovor, o svojih čustvih poveš njegovemu prijatelju in on nato sporočilo preda tvoji simpatiji (tu pazi da je prijatelj korekten in bo sporočilo predal) ali pa naj tvoja prijateljica omeni tvoji simpatiji da ti je všeč itd. Ampak mislim da je dobro da se mu najprej počasi približaš in tako vidiš kako se počuti v tvoji družbi, šele nato mu izraziš svoja čustva. Če pa si morda že tako daleč, da se že veliko pogovarjata, družita, spogledujeta morda, potem pa kar pogumno in mu povej kaj čutiš do njega. Lahko mu poveš direktno in ga povabiš na samo, lahko mu  kar sredi običajnega pogovora poveš da ti je všeč (opazuj ali bo sploh zaznal spremembo teme =D), lahko mu poveš preko interneta če ti bo še vedno zelo nerodno. Ampak najboljši način je kar osebno, tako vidiš reakcijo druge osebe.
Upam da sem ti razširila pogled na možne načine izpovedovanja čustev. Ubistvu je čisto preprosto, nazadnje je potrebno samo zbrati pogum in čustva izraziti. Pri tem pa lahko uporabiš več ali manj domišljije.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije