Pozdravljeni!
Imam eno zakomplicirano situacijo. Že nekaj časa se dobivam z enim fantom, ki mi je všeč. Zdi se mi, da sem tudi jaz njemu. Ampak, ko začnem sama pri sebi razmišljati o tem, da bi me lahko vprašal za zvezo, mi postane slabo, čeprav si tega po drugi strani tudi zelo želim. Nikoli še nisem bila v resni zvezi, filing mam, da sem se vedno, ko sem imela priložnost, ustrašila. In pomoje podzavestno to delam tudi zdaj, pa sploh še ne vem, ali bo do tega pripeljalo. Torej, ko sva bila danes skupaj, sem(že pred tem) začela razmišljati in potem sem ratala anksiozna, nesproščena in zvijalo me je. Nočem, da bi moji strahovi uničili nekaj lepega, kar bi se lahko razvilo iz tega.
Mislim, da me je strah zvez. Mogoče me je strah, da se bom zaljubila? Ampak hkrati vem, da si to tudi želim? Kaj naj naredim?
Upsm, da je imelo to kaj smisla,
prosim za pomoč in hvala že vnaprej!
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se soočaš z zapleteno situacijo in verjamem, da trenutno o njej precej premišljuješ, zato upam, da ti bo moj odgovor v pomoč.
Dobivaš se s fantom, ki ti je všeč, vendar se hkrati soočaš s tesnobo in slabostjo v povezavi s pričakovanjem vprašanja o resni zvezi, kljub temu, da si tega pravzaprav zelo želiš. Bojiš se, da bi tvoja tesnoba in strah lahko uničili nekaj lepega. Iz tvojega zapisa je mogoče zelo jasno razbrati strah in negotovost.
Izpostavila si, da še nikoli nisi bila v resni zvezi. Torej je to zate nekaj povsem novega, nepoznanega, predstavlja neko spremembo, ki je do sedaj nisi bila navajena. Lahko bi rekli, da je nastala situacija zamajala tvojo cono udobja, cono v kateri se počutiš sproščeno in lagodno. Povsem normalno je, da nas je v negotovih in nepoznanih situacijah strah in da smo tesnobni. Ko se podajamo v neznano, nimamo predhodnih izkušenj, na katere bi se lahko naslonili in bi nam pomagale pri soočanju s situacijo.
Omenjaš, da te obda slabost, anksioznost in napetost že ko samo pomisliš na morebitno spremembno. To so povsem normalne reakcije v stresni situaciji, ki začasno zamaje naše notranje ravnovesje. Telo se odzove na način, da v nas sproži telesne reakcije, kot so hitro bitje srca, pospešeno dihanje, potenje, slabost, rdečica, občutek kratke sape, zakrčene mišice in drugo. Na tak način se telo pripravi na odziv. V kolikor preceniš, da je situacija zate prenaporna in za soočanje z njo nimaš ustreznih spretnosti ali pripomočkov, se telo poda v »beg«. Torej beži stran od situacije oziroma se tej izogne. To je za nas tudi najlažje, saj se v trenutku negativnih občutij znebimo. Naš strah in tesnoba izgineta, VENDAR, kot omenjša sama, lahko na tak način zamudimo priložnost, ki bi sicer lahko pripeljala kaj za nas izjemnega in lepega. Sama praviš, da si se v preteklosti na podobne situacije odzivala na način, da si »zbežala« oziroma se ji izognila. Glede na zapisano verjamem, da si želiš in tudi zmoreš prekiniti tak vzorec odzivanja in sprejeti vse lepo, kar te čaka.
Na koncu se sprašuješ, česa te je v resnici strah. Predlagam ti, da opazuješ svoje misli. Še posebej takrat, ko v sebi začutiš to slabost, tesnobnost, nesproščenost. O čem takrat razmišljaš? Kaj bo drugače, če dejansko pride do situacije, da te fant vpraša za zvezo. Žal ne poznam globine vajinega odnosa, prav tako ne poznam načina vajinega komuniciranja, vsekakor pa bi te spodbudila, da morda na neki točki s fantom spregovoriš o tem odkrito. Bistvo partnerskega odnosa je, da drug drugega sprejemamo in si nudimo podporo. V kolikor pa se še ne počutiš tako sproščeno v njegovi družbi in bi želela o tem govoriti še več, pa dobrodošla, da se mi še kaj oglasiš.
Upam, da zapisano pri tebi spodbudi vpogled vase in da se boš spomnila na to, ko se boš znašla v situaciji, ki bo pri tebi sprožila tesnobo in strah.
Želim ti, da pogumno zakorakaš izven svoje cone udobja, saj s tem ko širimo cono udobja, rastemo tudi sami.
Vse dobro,
Amadeja Jurič, mag. psihologije