Pozdravljeni!
Z mojo trenutno punco se dobro razumeva, ampak zadnje čase nisem več tako srečen kot sem bil ko sva se spoznala. Kako naj ji povem to? Jo naj pustim?
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Praviš, da se s tvojo trenutno punco dobro razumeta, vendar pa opažaš, da nisi več tako srečen v razmerju, kot takrat, ko sta se spoznala. Sprašuješ se, kako to temo načeti s svojo punco ter ali je to lahko razlog za vajin razhod.
Najprej bi te vzpodbudila k temu, da bolj natančno opišeš vajino trenutno situacijo in čustva. To, da nisi več srečen lahko pomeni veliko stvari. Morda to pomeni, da ne čutiš več metuljčkov, ko jo vidiš ali pa ne misliš vsak trenutek nanjo. To ne pomeni nujno, da v njo nisi več zaljubljen, pač pa, da vajina zveza ni več sveža, zato so nekatera čustva in občutki, ki jih doživljaš, ko si sveže zaljubljen, manj intenzivni. Ko se partnerja med sabo spoštujeta, ju družijo skupna zanimanja in sta pripravljena v odnos vložiti veliko truda, zveza zdrži tudi upad intenzivne zaljubljenosti. Partnerja ne vidimo več kot popolnega, opazimo njegove napake, vendar ga imamo radi navkljub le-tem. V primeru, da odnos med dvema temelji zgolj na nori zaljubljenosti in intenzivni privlačnosti, pa lahko upad intenzivnih čustev in občutkov zaljubljenosti vodi v razpad zveze, saj partnerja ne druži nič drugega.
To, da v razmerju nisi več tako srečen lahko pomeni tudi, da z njim nisi zadovoljen. To se lahko zgodi zaradi različnih razlogov – najpogosteje je to zato, ker naše mnenje in potrebe v razmerju niso upoštevane (npr. ni upoštevana tvoja potreba po času zase, v primeru, da dosti časa preživita skupaj). Razmisli, ali si z določenimi vidiki razmerja nezadovoljen in na kakšne načine bi se jih dalo izboljšati. V tem primeru je pomembno, da lastne potrebe sporočiš svoji punci na spoštljiv in asertiven način. To je najbolje storiti z uporabo jaz stavkov. S pomočjo jaz stavkov izrazimo nestrinjanje s posameznikovim ravnanjem, tako da izhajamo iz lastnih potreb in občutij, ki jih ob tem dejanju doživljamo. Namen uporabe jaz stavkov je, da se z njimi izogneš obsojanju druge osebe, saj lahko to vodi v stopnjevanje konflikta. Uporabiš jih lahko tako, da opredeliš vedenje, ki te moti, čustva, ki jih ob tem vedenju doživljaš in posledice, ki jih to vedenje prinaša. Stavek: »Nikoli me ne poslušaš!« bi tako lahko preoblikovali v jaz stavek: »Počutim se jezno, ker se mi zdi, da me ne poslušaš, kar mi daje misliti, da me ne maraš.«
Na vprašanje, ali bi bilo punco dobro pustiti, si lahko odgovoriš zgolj sam. Najbolj poznaš vajino situacijo in čustva, ki jih gojiš do svoje punce. Prav tako najbolje veš, ali se v odnos še splača vlagati ali ne.
Držim pesti, da se situacija s punco odvije na način, ki si ga želiš in ki bo hkrati najboljši zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije