Nov bistvu stara sem 13 let in mam en problem. Pač zaljubljena sm u svojega sošolca ampak ne je mu to strah povedat. Tega da sem zaljubljena nisem povedala niti svoji bff in ta bff me tišči skupaj s tem sošolcem. Lazem da imam spletnega fanta, samo da ne bi mislila da sem zaljubljena. Neven, ali mu naj povem kaj čutim ali je boljše da to zadržim zase. Ker zdaj sma v dobrem odnosu in se mi zdi da če bi mu povedala kaj čutim, bi me sovražil oz. Bi se oddaljila. Vem tudi da če bi mu rekla če bi bila skupaj bi rekel ne, ker nismo ravno romantični razred. Zdi se mi tudi da on bolj paše skupaj z eno drugo. Nekako sem upanje že upostila, sem pa še vedno žalostna. Tega da sem žalostna ne kažem ker bi potem me meli vsi za neko princeso, ki rabi oskrbo.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo. Če prav razumem, si se zaljubila v enega izmed sošolcev, s katerim sta tudi dobra prijatelja, sedaj pa ne veš, ali mu to povedati.
Ljubezen je ena lepših, morda celo najlepših stvari, ki se nam lahko zgodi v življenju. S tem, da si se zaljubila, ni čisto nič narobe, tega se ne rabiš sramovati. Je eden izmed zelo lepih občutkov, ki jih lahko doživimo. Hkrati pa včasih prinaša tudi neprijetne občutke, kot so strah, žalost.
Zakaj se ti zdi, da če bi mu odkrito povedala, da bi te zasovražil? V odnosih je najbolje, da smo z drugo osebo čim bolj iskreni, tudi če včasih to pomeni, da gremo različne poti (kar pa še ne pomeni, da postanemo sovražniki. Ker smo si različni, je povsem normalno, da ne moremo imeti vsi enako tesnih vezi). Čeprav je včasih težko spregovoriti in se pogovoriti, si po drugi strani veliko bolj otežujemo situacijo s tem, ko si v glavi sami ustvarimo svoje scenarije, kaj se bo zgodilo (ki so po navadi vedno negativni), moramo kdaj povedati kakšno laž in lahko potem še dolgo časa premlevamo, kaj bi se lahko zgodilo. Če pa se z osebo odkrito pogovorimo, se lahko potem lažje sprejmemo in se soočimo s situacijo, tudi če izid ni takšen, kot bi si želeli. Verjetno ti tudi ni najbolj prijetno, ko te tvoja najboljša prijateljica želi spraviti skupaj s tem sošolcem in hkrati ko moraš lagati, da imaš spletnega fanta.
Na koncu si napisala, da si že izgubila upanje in si žalostna, kar pa trenutno skrivaš. Še vedno imaš možnost, da sošolcu odkrito poveš in kaj veš, lahko pa on do tebe čuti enako. Hkrati pa je razumljivo, da ob tem doživljaš čustva strahu, žalosti, ni pa najbolje, da jih držiš zase. Če bi ti bolje ustrezalo, lahko čustva izraziš npr. preko umetnosti (pisanja pesmi, zgodb, slikanja, risanja, glasbe, plesa…) ali npr. če pišeš dnevnik. Če pa boš ob tem začutila, da rabiš kakšno podporo, pa si dovoli pogovoriti z osebo, ki ji zaupaš in ji odkrito povej, kaj potrebuješ – če je to npr. objem, da preživeta kakšen večer skupaj ter hkrati, česa nočeš.
Držim pesti, da se bo vse dobro izteklo! Če boš potrebovala še kakšen nasvet, smo tu zate.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije