Pozdravljeni,
Sem osnovnošolka in nedavno nazaj se mi je zgodilo, da sem se zaljubila v zelo privlačnega učitelja za zgodovino, ki ga vsak dan vidim na šoli in mi hormoni zelo zelo zelo zelo podivjajo ko ga vidim. Vem da pri 13 letih sex še ni primeren ampak zelo si ga želim-hočem sexati z njim ampak mu tega ne morem povedati. Zelo je lep ampak preprosto ne morem priti do njega kar tako in rečt ja vete učitelj men ste pa všeč ker me bo imel za prizadeto in se me bo potem po vsej verjetnosti izogibal.
Zanima me tudi, imam še eno simpatijo ki je eno leto starejša od mene ampak je zelo prijazen ima tudi natrenirane "sikspeke" in mi je noro všečeč, je urejen, pameten ampak on tako ali tako ni v mene pa tudi bojim se mu to povedati ker bo povedal še drugim verjetno, pa tudi nikjer ga ne morem dobiti tako na samem. Bi pa res rada da tudi on kaj čuti do mene in da bi mu lahko povedala ker čez 1 dan zapušča šolo ker bojo končali z valeto in grejo. Sem zelo obupana
Prosim za čim hitrejši nasvet
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Zaskrbljenka!
Praviš, da si se zaljubila v učitelja zgodovine. Normalno je, da so nam določeni ljudje simpatični in privlačni. Ampak, ali to res pomeni, da smo se vanje zaljubili? Ljubezen in zaljubljenost je več kot le fizična privlačnost. Ljubezen in zaljubljenost zajemata tudi to, da nam je oseba karakterno všeč, si z njo delimo skupne interese, stvari, ki so nam pomembne, podobno razmišljanje itd.. Prav tako je pomembno, da znamo postavljati meje v zaljubljenosti. Pomembno je, da se zaljubimo v osebo, ki nam je podobna v stopnji zrelosti, saj le tako lahko pride do razmerja, kjer sta obe osebi enakovredni. V tvojem primeru sta ti in učitelj na zelo različnih stopnjah zrelosti. Ti še odraščaš, spoznavaš kaj je ljubezen, kaj se v razmerju sme in česa se ne sme početi. Po drugi strani pa ima učitelj že več življenjskih izkušenj, ve kaj je ljubezen, ima drugačne poglede nanjo in drugačne življenjske cilje. Ljubezen je v najstniških letih drugačna, kakor ljubezen v odraslosti. Posamezniki različnih starosti si iz ljubezni želijo različne stvari. Mladostniki skozi zaljubljenost spoznavajo sebe, kako se soočati z močnimi čustvi, kako jih izraziti in podobno. Medtem ko odrasli skozi zaljubljenost iščejo partnerja, s katerim bodo oblikovali družino, načrtovali skupno življenje itd..
Izpostavila si, da si želiš imeti z njim spolni odnos. Glede na Kazenski zakonik v Sloveniji so spolni odnosi med polnoletno osebo in osebo staro manj kot 15 let prepovedani in so lahko kaznovani tudi z zaporno kaznijo. Zakaj so takšni odnosi prepovedani? Zato, ker ko imamo dve osebi z veliko starostno razliko med njima obstaja velika razlika v moči. Posledično obstaja zelo veliko tveganje za zlorabo.
Drug pomemben vidik pa je psihološki. Pomembno je, da se v spolni odnos spustimo z osebo, ki jo imamo radi in ki ima rada nas. To še posebej velja za prvi spolni odnos. Če je prvi spolni odnos nekaj, v kar spustimo na hitro, nepremišljeno, z osebo, ki ji ne zaupamo popolnoma, ki ji ni čisto mar za nas, obstaja velika verjetnost, da ga bomo obžalovali in bo prvi spolni odnos za nas neprijetna izkušnja. Posledično bomo imeli težave z zaupanjem in sproščenostjo v prihodnjih spolnih odnosih. Zaupanje in navezanost na drugo osebo sta še posebej pomembna za ženske, saj če punca ni dovolj sproščena, lahko spolni odnos boli. Prav tako če drugi osebi zanjo ni mar, punca v spolnosti ne bo uživala. Če povzamem z drugimi besedami, je spolnost nekaj, do česar pride med osebama, ki se imata radi, jima je mar drug za drugega, se spoštujeta in cenita. To pa prispeva k temu, da je spolni odnos kar se da pozitivna izkušnja.
Zapisala si, da imaš simpatijo, ki je eno leto starejša od tebe. Praviš, da misliš, da oni ni zaljubljen vate. Zakaj misliš tako? Praviš tudi, da bi si želela, da tudi on kaj čuti do tebe. Žal čustev do druge osebe ne moremo izsiliti. Če simpatiji nisi všeč, tega žal ne moreš spremeniti. V tem primeru je bolje, da najdeš fanta, ki pa mu boš. S tem, ko sta osebi druga drugi všeč, se bosta bolj trudili druga za drugo. Čisto drugačen občutek je, ko si v razmerju z osebo, ki ti daje vtis ljubljenosti in da ji je mar zate. Fizični izgled je zgolj ena izmed mnogih stvari na drugi osebi. Ko se z fantom začneš enkrat družiti, hoditi na zmenke, ugotoviš, da so fizični izgled in njegove mišice, še najmanj pomembne. Obstajajo še druge značilnosti, ki so mnogo pomembnejše. Na primer, da je oseba prijazna, da sprejema tebe takšno kot si, da kaže, da ji je mar zate, da te ne obsoja, da si vzame čas zate in še bi lahko naštevala.
Če pa nisi čisto prepričana, če si svoji simpatiji všeč, lahko simpatijo povabiš na pijačo ali na sprehod, seveda če še boš uspeš najti stik z njim in se tako pogovorita o svojih čustvih. Morda pa obstaja možnost, da si mu všeč, le da tega ne veš. Zapomni si, da ne glede na to, kakšen bo izid, boš spoznala še veliko drugih fantov v prihodnosti, ki ti bodo všeč. Tudi če te bo ta mogoče zavrnil, še to ne pomeni, da nikoli nobenemu ne boš všeč.
Želim ti vso srečo v ljubezni.
Katarina Maučec, dipl. psihologinja
Za
Zaskrbljenka
Pozdravljeni,
Hvala za tako hiter odgovor,
Zanima me ali so znaki da je nekdo zaljubljen vate tudi kot npr.
Ves čas samo tebe v šoli nekaj sprašuje,
Si sposoja tvoje stvari,
Ko ga učiteljica vpraša koga si bo izbral kot učno pomoč vedno izbere tebe,
Govori da imaš super potrebščine.
Ker takšen je eden od mojih sošolcev ampak ob enem pa govori če ga npr. Kdo vpraša s katero punco iz našega razreda bi šel na valeto pa odgovori da z nobeno ker so vse grde.
Sem čisto zmedena in ne vem kaj naj bi njegovo obnašanje pomenilo
Že v naprej hvala za odgovor.
Uredništvo
Katarina Maučec, dipl. psih. (un)
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Me veseli, da si se ponovno obrnila na nas. Žal pri obnašanju ljudi nimamo nikoli enega samega vzroka. Isto vedenje lahko pomeni zelo različne stvari. Vedenja, ki si jih naštela so seveda lahko znaki, da si sošolcu všeč. S tem, ko te v šoli veliko sprašuje, se morda rad pogovarja in vzpostavlja stik s tabo. S tem, ko te vedno izbere za učno pomoč, morda rad preživlja čas s tabo in na tak način išče možnosti, da se bosta čim več družila. S tem, ko ti reče, da imaš super potrebščine, ti morda želi dati kompliment. Po drugi strani pa so mu lahko tvoje potrebščine res objektivno všeč in to nima globljega pomena. Mogoče te tudi zaznava kot dobro in pridno učenko, s katero se zna snov najbolje naučiti in ve, da mu ti najbolj pomagaš.
Vsekakor si opazila neke dobre znake, ki bi lahko nakazovali, da si mu všeč in edini način, da izveš, ali si mu res, je to, da se o tem poskusita pogovoriti. Naslednjič, ko bosta imela učno pomoč, ga lahko na koncu nagovoriš, da si opazila, da je do tebe zelo prijazen, da se rad pogovarja s tabo in da se ob tem sprašuješ, ali si mu morda všeč. Vprašaj ga, ali si dobila pravilen vtis. Seveda je ob tem pomembno, da sama sebe vprašaš, ali ti je ta sošolec všeč, saj kot sem v prejšnjem odgovoru nakazala, je pomembno, da so čustva obojestranska, saj bosta le tako oba v morebitni zvezi zadovoljna. Pomembno je, da najprej pri sebi ugotoviš, ali je sošolec oseba, s katero rada preživljaš čas, se rada pogovarjaš, se z njim ujameš, ti je fizično privlačen in podobno. Šele nato začni pogovor o tem, ali si mu všeč. Omeniš lahko tudi, da se tudi on tebi zdi simpatičen. Pomembno je namreč, da mu s pogovorom ne daješ lažnega upanja. Prav tako pa bo tudi on lažje razkril svoja čustva do tebe, če bo vedel, da tudi ti čutiš enako.
Glede tega, da sošolec pravi, da z nobeno sošolko ne bi plesal na valeti, ker mu nobena ni všeč, naj izpostavim sledeče. Zaljubljenost oz. pogovori o tem, kdo je komu všeč so stvari, o katerih nekateri govorijo zelo sproščeno, z lahkoto povedo kdo jim je všeč in z lahkoto izrazijo svoja čustva, spet drugi pa se tem temam izogibajo in jih je sram govoriti o tem. Morda sošolec ne upa priznati, da mu je kdo všeč. Morda ga je strah, da bi drugi samo še dodatno silili v njega. Morda noče govoriti o svojih simpatijah pred drugimi. Morda noče, da bi vsi izvedeli, kdo mu je všeč. Morda si mu všeč, ampak ker ne ve kako bi odreagirala, če bi povedal, da si mu, raje zanika. Obstaja pa tudi možnost, da mu res nobena sošolka ni všeč.
Vsekakor mislim, da je dobro, da se s sošolcem poskusiš pogovoriti, če želiš izvedeti, ali je zaljubljen vate.
Katarina Maučec, dipl. psih. (un)
Za
Zaskrbljenka
Pozdravljeni,
Svojega sošolca si ne upam vprašati če sem mu všeč
Je pa danes v šolo prinesel knjigo o pasmah psov in mi jo razkazal po tem mi je pa rekel da jo lahko malo pogledam, na to je prišel nazaj ko sem obračala strani v knjigi in me prijel za roko da sma skupaj listala knjigo in mi kazal kateri psi so mu všeč in kateri ne.
Zanima me če je to še še en od znakov da sem mu mogoče všeč.
Lp
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Kot rečeno že v prejšnjem odgovoru, pri obnašanju ljudi nimamo nikoli enega samega vzroka. Isto vedenje lahko pomeni, da si mu všeč, lahko pa pomeni tudi, da se mu zdiš prijazna in se rad druži s tabo. Seveda pa je možno, da je opisano vedenje še en znak, da si mu všeč.
Normalno je, da te je strah se pogovoriti o svojih čustvih. Mislim, da lahko z gotovostjo trdim, da je vsakogar, ki se znajde v podobni situaciji vsaj malo strah. Navsezadnje je to situacija, v kateri si lahko tudi zavrnjena in nosi določeno mero tveganja. Vprašati se pa moraš, ali si pripravljena ostati v nevednosti, ali pa si želiš izvedeti, kaj njegovo obnašanje pomeni. Če te je res preveč strah se pogovoriti z njim, lahko razmisliš ali obstaja, kakšen drug način, da izveš, ali si mu všeč. Se morda katera prijateljica/prijatelj druži z njim in bi ga lahko vprašal? Lahko ga vprašaš tudi tako, da mu napišeš pismo in mu ga daš na koncu učne pomoči. Včasih je lažje svoje občutke zapisati namesto mu jih povedati v živo. Če se pogovarjata preko socialnih omrežij (v kolikor jih imata), ga lahko vprašaš tudi na tak način.
Morda lahko razmisliš tudi o tem, kakšne znake mu daješ ti. Tudi ti mu lahko s svojim obnašanjem pokažeš, da ti je všeč. Na primer tako, da ga večkrat kaj vprašaš, da ga povabiš v kino ali na sprehod, da mu daš kakšen kompliment in podobno. Mogoče boš na tak način povečala verjetnost, da bo on pristopil do tebe. Vendar, če te močno zanima in ne moreš nehati razmišljati o tem, ali si mu všeč ali ne, morda ni najboljša ideja čakati na njegov prvi korak, saj obstaja možnost, da bo čakanje zelo dolgo trajalo.
Vsekakor, če želiš izvedeti ali si mu všeč, moraš najti način, da nekako to izveš. Naj še izpostavim, da kljub temu da tvoja situacija nosi določeno mero tveganja, da boš zavrnjena, se je vseeno dobro opogumiti, saj boš izvedela, kaj njegovo vedenje pomeni. V kolikor mu nisi všeč, boš vsaj izvedela zakaj je tako prijazen do tebe in se boš lahko preusmerila k drugim stvarem.
Lepo te pozdravljam!
Katarina Maučec, dipl. psih. (un)